نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی در افزایش فروش و آگاهی برند!

نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی در افزایش فروش و آگاهی برند!

بازدید: 1135    انتشار: 1404/06/17    کد مطلب: 26655    دسته بندی: رپورتاژ آگهی

نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی در افزایش فروش و آگاهی برند!

[رپورتاژ آگهی]


تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یک ابزار و روش مطمئن است که در صورت اجرای صحیح آن نه تنها موجب افزایش ترافیک سایت شما می‌شود، بلکه نرخ تبدیل‌تان را نیز به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد. در این مطلب ما سعی داریم ضمن اشاره به مفهوم آن، شما را با انواع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای موثر برای موفقیت در این زمینه آشنا سازیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منظور از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

یکی از شاخه‌های مهم استراتژی در بازاریابی دیجیتال، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. در این روش شما از شبکه‌های اجتماعی متنوع همچون لینکدین، یوتیوب، تلگرام، ایکس (توییتر سابق)، تیک‌تاک و اینستاگرام و ... برای انتقال پیام‌تان به مخاطبان هدف‌تان استفاده می‌کنید.

اهداف تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

پیش از آن‌که تبلیغات کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کنید، ابتدا باید مشخص کنید، هدف شما از این تبلیغات چیست؟ در ادامه ما به 8 هدف روشن و آشکار در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی اشاره خواهیم کرد:

  1. افزایش آگاهی از برند
  2. رشد ترافیک ورودی سایت
  3. جذب بیشتر سرنخ یا لید
  4. متمایزشدن از رقبا
  5. برندسازی
  6. افزایش فروش
  7. افزایش نرخ تعامل با مخاطبان هدف
  8. افزایش رغبت به استفاده از محصول یا خدمت

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی چه انواعی دارد؟

تبلیغات انواع گسترده‌ای دارد که ما در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تبلیغات تصویری

در این نوع تبلیغات، شما از تصاویر باکیفیت برای نمایش محصول یا خدمات‌تان در قالب پست، استوری و یا بنرهای تبلیغاتی استفاده می‌کنید.

تبلیغات ویدیویی

در این شیوه شما از ویدیوهای کوتاه و بلند برای معرفی محصول یا خدمت استفاده می‌کنید.

تبلیغات متنی

ارزان‌ترین نوع تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، متنی است. در این روش شما پیامی تبلیغاتی در قالب متن، هشتگ، توییت می‌نویسید و در پلتفرم‌های مناسب آن یعنی تلگرام، لینکدین و توییتر منتشر می‌کنید.

تبلیغات همسان (Native Ads)

این نوع تبلیغات ظاهر، محتوا و تجربه‌ی کاربری‌ متفاوتی با محتواهای اصلی شما ندارد و به‌گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شود که اصلا متوجه نمی‌شوید، تبلیغ هستند و به صورت ناگهانی و آزاردهنده برای شما جلوه نمی‌کنند.

تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ

برندها در این مدل با افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها) برای تبلیغ محصول یا خدمت‌شان همکاری می‌کنند. درواقع در این روش شما با استفاده از تبلیغات دهان به دهان از اینفلوئنسرها استفاده کرده و محصول یا خدمت‌تان را معرفی می‌کنید.

تبلیغات هدفمند پولی

آخرین نوع تبلیغات هدفمند پولی است که برای یک گروه خاص از کاربران به نمایش گذاشته می‌شود. در این روش برندها گروه خاص‌شان را براساس المان‌هایی همچون سن، علایق، شغل و موقعیت مکانی انتخاب می‎کنند و تبلیغات فقط برای آن‌ها به نمایش در می‌آید.

6 مزیت آشکار تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی که شما باید بدانید!

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مزایای بی‌شماری دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 1. هدف‌گیری دقیق


نقش تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به شما این فرصت را می‌دهد که مخاطبان هدف‌تان را دقیق‌تر و براساس ویژگی‌هایی همچون جمعیت‌شناختی، علایق و رفتارها هدف‌گیری کنید. این دقت باعث می‌شود تا تبلیغات شما دقیقا به دست افرادی برسد که بیشتر احتمال دارد به محصولات شما علاقه‌مند باشند و در نتیجه هزینه تبلیغاتی که شما انجام می‌دهید، بهتر مدیریت شده و بازگشت سرمایه‌ی مناسبی خواهید داشت.

 2. دریافت بازخورد آنی

با کمک تبلیغات شبکه‌های اجتماعی شما سریع‌تر می‌توانید عملکرد کمیپین‌هایی که برگزار می‌کنید را بررسی نمایید. به‌عنوان مثال قادرید آمار دقیق‌تری از تعداد نمایش، نرخ کلیک و تبدیل به دست آورید، درصورتی‌که کمپین‌های تبلیغاتی نیاز به بهینه‌سازی داشته باشند، سریع‌تر می‌توانید آن‌ها را اصلاح کنید.

 3. افزایش تعامل

از سوی دیگر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، به برندها کمک می‌کند تا تعامل بهتری از طریق لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری یا کلیک با کاربران خود داشته باشند. این امر موجب افزایش نرخ دیده‌شدن برند و ایجاد روابط عمیق‌تر با مشتریان می‌شود.

 4. راهکاری مقرون‌به‌صرفه

یکی از بارزترین مزایای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، هزینه‌ی به‌صرفه آن‌ها در مقایسه با روش‌های سنتی است.

 5. انعطاف‌پذیری در خلاقیت

با توجه به فرمت‌های متنوع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، شما فرصت‌های خلاقانه‌ی زیادی برای جلب کاربران دارید و می‌توانید محتواهای تبلیغاتی گوناگون همچون: ویدئو، یا استوری‌های تعاملی، محتواهای آموزشی و ... تولید کنید و تعامل‌تان را با کاربران دوچندان سازید.

 6. نتایج قابل اندازه‌گیری

شما با کمک قابلیت ردیابی و سنجش عملکرد تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به‌صورت لحظه‌ای رفتار مشتریان و میزان اثربخشی کمپین‌های‌شان را درک کنید. این رویکرد مبتنی بر داده، تضمینی برای بهبود مداوم و دستیابی به بازدهی بالاتر (ROI) خواهد بود.

چگونه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را با موفقیت اجرا کنید؟

برای اجرای موفق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، باید استراتژی داشته‌باشید. در ادامه راهکارهای موثر در این رابطه را در اختیار شما می‌گذاریم:

مرور کمپین

منظور از مرور کمپین یعنی بررسی مجدد نام، هدف از اجرای آن، ویژگی‌ها و هشتگ‌های مناسبش است. مهم‌ترین اهداف اجرای کمپین معمولا رسیدن به فروش بیشتر، افزایش ترافیک سایت و آگاهی از برند است.

با مرور کمپین‌تان می‌توانید خیلی سریع عملکردش را بررسی کنید که آیا به اهداف دلخواه‌تان رسیده‌اید یا خیر و مشخص کنید چه چیزی موجب ناکارآمدی کمپین شما شده‌است؟ این کار کمک‌تان می‌کند تا بر اساس بازخورد کاربران، استراتژی‌های کسب‌وکارتان را تغییر دهید. توانایی تغییر مسیر به شما کمک می‌کند تا همواره کمپین‌های تبلیغاتی به روز و مطابق با نیاز مخاطب داشته‌باشید.

تعیین مخاطب هدف

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی زمانی موفق است که مطابق با نیاز مخاطب هدف یا پرسونا باشد. برای این هدف‌گذاری درست باید رفتار مخاطب را به دقت بررسی کنید. وقتی بدانید که تبلیغات شما قرار است برای چه کسانی به نمایش دربیاید، محتوایی طراحی می‌کنید که مطابق با نیاز و دغدغه‌های آن‌ها باشد و توجه مخاطبان هدف‌تان را به خود جلب کرده و به اقدام یا کال تو اکشن مناسب ترغیب‌شان می‌کنید.

استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC)

(UGC) محتوایی واقعی است که توسط مشارکت مستقیم کاربران درباره‌ی خدمت یا محصولِ برند تولید می‌شود. این نوع محتوا نه تنها موجب افزایش تعامل مخاطب با برند و ایجاد تجربه‌های شخصی‌سازی برای او می‌شود، بلکه موجب افزایش حس اعتماد و اصالت نزد پرسونا می‌شود. به‌گونه‌ای که نرخ تعامل را گاها تا % 50 افزایش می‌دهد. دلیل هم ساده است. مردم به تجربه‌های واقعی بیشتر اعتماد می‌کنند تا تبلیغاتی که صحنه‌سازی شده‌است.

طبق یک نظرسنجی، ۴۱٪ از بازاریابان، معیارهای تعامل (کلیک، اشتراک‌گذاری و کامنت) را مهم‌ترین شاخص برای سنجش تأثیر محتوای تولیدشده توسط کاربر می‌دانند.

استفاده از اطلاعات مربوط به تخفیف‌ها و پروموشن‌ها

یکی از روش‌های موثر در افزایش آگاهی از برند، تخفیف‌ها و پروموشن‌ها هستند که به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شوند. استفاده از پروموشن‌ها و تخفیف‌های چشمگیر در یک محدوده‌ی زمانی موجب افزایش حس محدودیت و فوریت در مخاطب می‌شود و این امر موجب افزایش فروش و بازدید از سایت می‌شود.

تعریف بودجه و شاخص‌های کلیدی (KPIs)

یکی از المان‌های مهم در برگزاری موفق کمپین، تعیین بودجه و شاخص‌های کلیدی عملکردی (KPI) است. بیش از هرچیز شما باید مشخص کنید، چه مقدار بودجه برای تبلیغات در نظر دارید، چراکه این تصمیم‌ به‌طور مستقیم بر اندازه و دامنه‌ی دسترسی به کمپین تأثیر می‌گذارد. هنگام برنامه‌ریزی بودجه توجه داشته باشید که هزینه‌ها شامل 2 بخش اصلی هستند: هزینه‌های پرداختی به آژانس تبلیغاتی و تیم تولید محتوا و مبالغی که برای نمایش تبلیغ در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌پردازید.

همچنین برای بهره‌وری بهینه از بودجه، تعیین KPI ضروری است. این شاخص‌ها به شما این امکان را می‌دهد که تأثیر کمپین، میزان تعامل مخاطبان و بازگشت سرمایه (ROI) را به‌طور دقیق ارزیابی کنید و مسیر کمپین را هوشمندانه‌تر مدیریت کنید.

راه‌اندازی و مدیریت مستقیم کمپین

اوایل وقتی دارید کمپین راه‌اندازی می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم آن را به‌صورت دستی و بدون استفاده از ابزارهای اتوماسیون و با کمک آژانس‌های تبلیغاتی دیجیتال همچون سها مارکتینگ اجرا کنید. به این معنا که خودتان یا آژانس تبلیغاتی مستقیم بودجه، زمان‌بندی، نوع تبلیغ و هدف‌گذاری مخاطب را مشخص کرده و به‌طور روزانه یا حتی ساعتی نتایج تعداد کلیک، نمایش‌ها و نرخ تعامل را بررسی کنید و در صورت نیاز تبلیغ را متوقف کرده یا بودجه را جابه‌جا کنید.

این روش، اگرچه زمان‌بر است و نیاز به رصد مداوم دارد اما؛ کمک‌تان می‌کند تا با جزئیات پلتفرم‌ها بهتر آشنا شده و بفهمید چه روشی بهتر جواب می‌دهد. این شیوه برای بلندمدت به‌صرفه نیست و معمولا در مراحل بعدی به سمت اتوماسیون تبلیغات یا همکاری با متخصصانی همچون سهامارکتینگ می‌روید.

نمایش هرچه بیشتر نظرات و نمونه‌های موفقیت

یکی دیگر از شیوه‌های موفقیت تبلیغات، استفاده از Social Proof)) است که به آن اثبات اجتماعی نیز می‌گویند. در واقع Social Proof به شما می‌گوید؛ به جای این‌که خودتان مستقیم تبلیغ کنید، ویدئویی از نظرات مثبت کاربرانی که از محصول یا خدمت شما استفاده کرده‌اند، بسازید یا با آن‌ها مصاحبه کنید، داستانی از مراحلی که طی کردید تا موفق شدید، بسازید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید، آماری واقعی در اختیار مخاطب بگذارید. تمامی این راهکارها نه تنها موجب افزایش اعتماد مخاطب می‌شود، بلکه اعتبار برند شما را دوچندان کرده و مخاطب بهتر تحت تأثیر پیام شما قرار می‌گیرد و تصمیم‌گیری برایش راحت‌تر خواهد بود.

استفاده از ابزارهای اتوماسیون در تبلیغات

ابزارهای اتوماسیون امکاناتی فراتر از مدیر تبلیغات داخلی به شما می‌دهند. کافی است؛ بودجه‌تان را مشخص کنید و مابقی کار را به آن‌ها بسپارید. البته باید حواس‌تان باشد که بودجه‌بندی را درست تعیین کنید. چون ممکن است، هزینه‌ها بیشتر از پیش‌بینی شما شوند.

موبایل‌پسند کردن تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی


نقش تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

بی‌شک شما هم موافقید که این روزها بیش از %90 کاربران وقتی می‌خواهند از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند، سراغ گوشی‌های هوشمندشان می‌روند. در چنین شرایطی طراحی موبایل‌پسند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یک ضرورت غیرقابل چشم‌پوشی است.

همکاری با آژانس تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

یکی از روش‌های بی‌دردسر که احتمال موفقیت تبلیغات شما در شبکه‌های اجتماعی را به طرز چشمگیری بالا می‌برد، همکاری با یک آژانس تبلیغاتی است. استخدام یک شرکت معتبر در این زمینه، یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه است که به شما امکان می‌دهد، از تجربه و تخصص کارشناسانش بهره‌مند شوید.

چنین تیمی دقیقا می‌داند که چه چیزهایی در موفقیت تبلیغات شما موثر است، ترندهای روز چه چیزهایی هستند؟ از کدام ترند می‌توان برای موفقیت برند شما استفاده کرد؟ چگونه می‌توان در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی رشد کرد؟ برای هر شبکه‌ی اجتماعی از چه استراتژی باید کمک گرفت و ... .

با این دانش و تجربه، تبلیغات شما به دست مشتریان بیشتری خواهد رسید، نرخ تعامل‌تان بالاتر خواهد شد و موفقیت کمپین تضمین می‌شود. بنابراین، انتخاب یک آژانس معتبر می‌تواند بهترین تصمیم برای رشد پایدار برند شما باشد. شرکت دیجیتال مارکتینگ سها، یکی از همین شرکت‌های تبلیغاتی است که در حوزه‌ی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند همراه مطمئن شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و یک جلسه مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

و اما سخن آخر

در دنیای امروز، تبلیغات دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک امر ضروری برای رشد هر کسب‌وکاری است. استفاده از استراتژی درست نه تنها موجب افزایش فروش شما می‌شود، بلکه آگاهی از برند شما را نیز تقویت می‌کند و تعاملی عمیق و مناسب با کسب‌وکارتان ایجاد می‌کند.

با این حال اجرای کمپین موفق نیاز به دانش، تجربه و شناخت دقیق مخاطب دارد. اینجاست که نقش شرکت‌های معتبر در زمینه دیجیتال مارکتینگ، همچون سها پررنگ می‌شود. ما با بهره‌گیری از تیمی متخصص، تبلیغات شما را هدفمند، اثربخش و نتیجه‌محور اجرا می‌کنیم. برای تجربه یک کمپین موفق و دریافت مشاوره رایگان، همین امروز با ما تماس بگیرید.

تگ ها: افزایش فروششبکه‌های اجتماعی
 , تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی


آدرس سایت ما :


https://sohamarketing.com/

برای اینکه با ما و تیم ما بیشتر آشنا شوید حتما به ما سر بزنید
با سپاسی بیکران 

منبع :

sohamarketing.com

/ پایان رپورتاژ

 این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و آگهی90 هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

هشدار پلیس
هشدار پلیس :
لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.



ارسال نظر

[ نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود ]
درج آگهی رایگان

سایت آگهی90 یک شتاب دهنده تبلیغاتی میباشد که صرفا جهت نمایش آگهی ها و تبلیغات کاربران فعالیت دارد.در این سایت هیچ گونه خرید و فروش کالا وجود ندارد این سایت جهت تبلیغات کسب و کارهای مختلف , محصولات و خدمات میباشد.

اینمادSSL

تماس با ما

نظرات و پیشنهادات خود را از طریق فرم تماس با ما برای ما ارسال کنید.
ایمیل: info [@] agahi90.ir

طبق ماده 3 آیین نامه اجرایی ماده 7 قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع برعهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های ایرانی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت برای شتاب دهنده تبلیغاتی آگهی90 محفوظ است
تصویر آیکن بگراند