۷ روش تبلیغات کسب و کار در سال ۱۴۰۲

۷ روش تبلیغات کسب و کار در سال ۱۴۰۲

بازدید: 1191    انتشار: 1403/05/12    کد مطلب: 24608    دسته بندی: رپورتاژ آگهی

۷ روش تبلیغات کسب و کار در سال ۱۴۰۲ [رپورتاژ آگهی]

 
تبلیغات کسب و کار

گسترش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از یک سو و تغییرات فضاهای عمومی از سوی دیگر، امکانات متعددی را برای تبلیغات در اختیار کسب‌وکارها قرار داده است. این روزها تبلیغات کسب و کار به شکل‌های مختلفی انجام می‌گیرد که هرکدام بخشی از اهداف بازاریابی برند را پیش می‌برند. حضور همه‌جانبه در بازار، راهبردی است که اکثر برندهای مطرح دنبال می‌کنند؛ بنابراین بهتر است برای تاثیرگذاری بیشتر، شما هم روش‌های گوناگونی را به کار بگیرید. در این مطلب 7 روش تبلیغات کسب و کار را به شما معرفی می‌کنیم تا در سال 1402 شاهد رشد بیشتر کسب‌وکار خود باشید.

۱. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی 

تبلیغ کسب و کار در تلویزیون

با وجود پیدایش روش‌های جدید تبلیغات، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی همچنان محبوبیت و تاثیرگذاری خود را حفظ کرده‌اند. با بهره‌گیری از این نوع تبلیغات می‌توانید طیف وسیعی از مخاطبان را مورد هدف قرار دهید. ضمن اینکه با توجه به نوع کسب‌وکار خود این امکان را در اختیار دارید که تبلیغات را به‌صورت سراسری یا محلی پخش کنید. تبلیغات خلاقانۀ تلویزیونی که از نظر بصری جذابیت بالایی داشته باشد، تا مدت‌ها در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. احتمالا همین حالا تعدادی تبلیغ تلویزیونی ماندگار به یادتان آمده است! برای تبلیغات رادیویی هم می‌توانید از موسیقی و ترانه کمک بگیرید تا تاثیر شعار برند خود را بیشتر کنید.  البته اگر بودجهٔ زیادی ندارید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ روش‌های تبلیغاتی دیگر برای کسب‌وکارتان بروید.

۲. تبلیغات چاپی 

تبلیغات کسب و کار در روزنامه

هرچند در عصری زندگی می‌کنیم که تبلیغات دیجیتال از همه سو ما را احاطه کرده‌اند، اما تبلیغات چاپی هنوز هم تاثیرگذار و قابل‌اعتماد به‌نظر می‌رسند. شما می‌توانید برای تبلیغات کسب و کار خود در روزنامه‌ها و مجلات برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید تا در بهترین زمان ممکن، بیشترین تماس‌های ورودی را داشته باشید. درست مانند تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، در تبلیغات چاپی هم می‌توانید از میان انبوهی رسانۀ سراسری و محلی، مناسب‌ترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. 
به‌عنوان مثال: اگر تنها امکان ارائۀ خدمات به مردم شهر خود را دارید، نیازی نیست در رسانه‌های سراسری سفارش تبلیغات بدهید. این‌گونه در مدیریت بودجۀ بازاریابی خود نیز عملکرد بهتری خواهید داشت.
چاپ بروشور، پوستر و تراکت هم دیگر شیوه‌های محبوب تبلیغات چاپی هستند. رستوران‌دارها معمولا همراه سفارش مشتریان، برگه‌ای تبلیغاتی را نیز به آن‌ها تحویل می‌دهند که بر روی آن، آدرس، شماره تماس و فهرست غذاها و خوراکی‌ها درج شده است. اگر کسب‌وکارتان محلی است، چنین امکاناتی را جدی بگیرید و با کاسبان محلۀ خود تعامل کافی داشته باشید.

۳. تبلیغات در فضای باز 

تبلیغات بنری کسب و کار

بیلبوردها، تابلوها و تبلیغات حمل‌ونقل شهری در این دسته قرار می‌گیرند. از آن‌جایی‌که در این شیوه، هدف جلب توجه افراد در حال حرکت است، انتخاب منطقه‌ای پر تردد برای نصب بیلبورد یا بنر، تاثیر تبلیغات کسب و کار شما را دو چندان می‌کند. در مورد وسایل نقلیه هم به همین صورت، خطوط پر رفت‌وآمد مترو یا اتوبوس نگاه‌های بیشتری را به‌دنبال خود می‌کشند. برای به‌کارگیری این نوع از تبلیغات حتما به‌خاطر داشته باشید که پیامتان باید تا حد امکان کوتاه باشد. زیرا مخاطبان فرصت زیادی برای خواندن توضیحات ندارند و معمولا به عناصر بصری مانند عکس یا لوگو توجه می‌کنند. بنابراین بهتر است روی جذب مشتری با استفاده از تصویری جذاب یا شعاری متفاوت تمرکز کنید.

۴. حضور آنلاین پرقدرت 

تبلیغات آنلاین

در عصر ارتباطات و با توجه به ضریب بالای دسترسی به اینترنت در سال ۱۴۰۲، تبلیغات آنلاین راهبردی ضروری و بسیار موثر است. شما می‌توانید کسب‌وکار خود را در وب‌سایت‌های مناسب تبلیغ و از این طریق مخاطبان را به‌سوی وب‌سایت خود هدایت کنید. بنابراین پیش از هر اقدامی بهتر است برای کسب‌وکار خود یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید. با توجه به اینکه برخی وب‌سایت‌های سایت ساز خدمات جالبی را در این خصوص ارائه می‌کنند، با صرف هزینه‌ای معقول می‌توانید صاحب وب‌سایتی جذاب و کاربردی شوید.
وب‌سایتی حرفه‌ای که محصولات یا خدمات شما را به نمایش بگذارد، مانند ویترینی عمل می‌کند که 24 ساعته در معرض دید مخاطبان و مشتریان احتمالی قرار گرفته است. با بهره‌گیری از کلمات کلیدی مرتبط و انتشار محتوای باکیفیت، می‌توانید وب‌سایت خود را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید. با تمرکز بر اصول سئو (SEO) این شانس را خواهید داشت که در صدر پیشنهادهای گوگل قرار بگیرید و از این طریق فرآیند جذب مشتری را با شتابی بیشتر به انجام برسانید.

۵. تبلیغات در رسانه های اجتماعی 

شبکه‌های مجازی

اگر هنوز برای کسب‌وکار خود وب‌سایتی اختصاصی طراحی نکرده‌اید، دست‌کم حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید. این روزها به‌سختی می‌توان شخصی را پیدا کرد که در هیچ‌یک از این شبکه‌ها حساب کاربری نداشته باشد. بنابراین شما می‌توانید مشتریان خود را زمانی پیدا کنید که سرگرم وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی هستند. پلتفرم‌های بزرگ مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین، خدمات تبلیغات هدفمند را ارائه می‌دهند. این رسانه‌های اجتماعی اطلاعات جمعیتی دقیقی را در اختیار دارند که این امکان را به کسب‌وکارها می‌دهد تا تبلیغات خود را برای نمایش به مخاطبان مشخص تنظیم کنند.
اگر به هر دلیلی از جمله تحریم‌ها امکان استفاده از خدمات تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را ندارید، گزینۀ مناسب دیگری برای حضور موثر در این پلتفرم‌ها وجود دارد: اینفلوئنسر مارکتینگ. 
همکاری با اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار که طرفداران زیادی دارند، شیوه‌ای تاثیرگذار برای تبلیغات کسب و کار است. اینفلوئنسرها می‌توانند محصولات یا خدمات شما را از طریق تولید محتوای حمایت‌شده، یا ارائۀ نقد و بررسی تبلیغ کنند. تایید کالای شما توسط این افراد تاثیر فوق‌العاده‌ای بر جذب مشتری به‌جا خواهد گذاشت و دنبال‌کنندگان صفحۀ برندتان را افزایش خواهد داد. به‌طور کلی تبلیغات رسانه های اجتماعی می‌توانند بسیار جذاب و تعاملی باشند. زیرا هم امکان گفت‌وگوی مستقیم مخاطبان با برند را فراهم می‌کنند و هم اجازه می‌دهند کاربران محتوای تبلیغاتی شما را به‌راحتی با دوستان یا خانوادۀ خود به اشتراک بگذارند.

6. ارائه طرح های تشویقی 

تبلیغ کسب و کار با وفادارسازی مشتریان

شاید گاهی بهتر باشد به‌جای اینکه خود وارد عمل شوید، مشتریان فعلی خود را تشویق کنید که کسب‌وکار شما را به دوستان و خانواده معرفی کنند. تعریف طرح‌هایی مانند امتیاز وفاداری یا ارائۀ تخفیف و اعطای هدیه می‌تواند آن‌ها را به تبلیغ برند شما متمایل کند. بهترین راهکار این است که به طرحی فکر کنید که در آن هم مشتری فعلی‌تان پاداش دریافت کند و هم مشتری جدیدی که از راه رسیده از طرح‌های تخفیفی بهره‌مند شود. با تشویق مشتریان به انتشار اخبار برندتان، آن‌ها را به سفیرهای تبلیغات کسب‌وکار خود تبدیل کنید.

۷. شرکت در رویدادها و شبکه‌سازی

یکی از کارآمدترین راه‌ها برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه، شرکت در رویدادهای مربوط به حوزۀ فعالیت شما است. در طول سال نمایشگاه‌های تجاری، کنفرانس‌ها، همایش‌ها و رویدادهای متعددی برگزار می‌شود که شما می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. بنابراین همیشه به روش‌هایی فکر کنید که به کمک آن‌ها کسب‌وکارتان به بهترین شکل ممکن معرفی می‌شوند. طراحی کارت ویزیت، بروشور و کاتالوگ در کنار ایده‌های نو می‌تواند غرفۀ کسب‌وکار شما متمایز و در ذهن شرکت‌کنندگان ماندگار کند. سعی کنید در گفتگوها شرکت داشته باشید و با مشتریان احتمالی خود روابط موثر ایجاد کنید. ضمن اینکه برای شرکت در نمایشگاه، همیشه لازم نیست غرفه‌ای مختص به برند خود برپا کنید. شما می‌توانید به‌عنوان حامی مالی در رویدادهای مختلف شرکت کنید و شبکه‌ای محکم از روابط سودمند با دیگر برندها ایجاد کنید.

آیا لازم است همۀ روش‌های تبلیغاتی را امتحان کنیم؟

قطعا نه، اما با ترکیب چند روش به نتایج بهتری می‌رسید. اکثر برندهای بزرگ بازار شیوه‌های مختلف تبلیغات را به‌کار می‌گیرند و در سال ۱۴۰۲ بعید است شرکتی را پیدا کنید که به استفاده از یک روش اکتفا کرده باشد. 

  • ترکیبی از روش‌های آفلاین و آنلاین تبلیغات ایدۀ خوبی است که می‌توانید آن را دنبال کنید. به‌عنوان مثال اگر تامین هزینۀ تبلیغ در تلویزیون برای برند شما غیرممکن است، به تبلیغ در رادیو فکر کنید؛ اگر این هم امکان‌پذیر نیست، روزنامه‌ها و مجله‌های محلی را هدف قرار بدهید. قدرت تبلیغات شهری را دست‌کم نگیرید و آن را از فهرست گزینه‌های خود حذف نکنید. مردم چه از وسیلۀ شخصی استفاده کنند و چه با حمل و نقل عمومی رفت و آمد کنند، با چنین تبلیغاتی مواجه می‌شوند.

  • از امکانات جدید برای تبلیغات کسب و کار خود نیز غافل نشوید. در مورد مفاهیمی مانند بازاریابی محتوا مطالعه کنید و در صورت امکان وارد میدان رقابت شوید. بازاریابی محتوا شامل خلق محتوای ارزشمند و مرتبط با تجارت شما در جهت جذب مشتریان بالقوه می‌شود. آیا تاکنون به تولید پست‌های وبلاگ و مطالب آموزشی فکر کرده‌اید؟ آیا می‌توانید تولید ویدئو، پادکست و اینفوگرافیک را در دستور کار خود قرار دهید؟ فراموش نکنید که ارائۀ اطلاعات ارزشمند، باعث اعتماد به کسب‌وکارها می‌شود و آن‌ها را به‌عنوان مرجع در ذهن مخاطبان تثبیت می‌کند. 

  • بهره‌گیری از روش‌هایی مانند بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) هم می‌توان ارتباط ایجاد شده را حفظ کند. چه بهتر از این که مشتری وفادار شما از طریق ایمیل، در مورد به‌روزرسانی‌ها، محصولات یا خدمات جدید و پیشنهادهای ویژه آگاهی پیدا کند. 

  • اما بهتر است پیش از هر چیز، یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار ایجاد کنید. این کار هیچ هزینه‌ای ندارد. با پیروی از یک برنامۀ تولید محتوای هدفمند، می‌توانید مخاطبان بسیاری را به‌سوی کسب‌وکار خود جذب کنید که هرکدام از آن‌ها می‌توانند مشتریان احتمالی شما باشند. استفاده از هشتگ‌های مناسب و پاسخگویی به سوالات مخاطبان از جمله مواردی هستند که برای حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی باید به آن‌ها توجه داشته باشید. برای فعالیت در این رسانه‌ها چارچوبی برای خود تعریف کنید که حفظ اصول و ارزش‌های برند شما را تضمین کند. پیروی صد در صدی از فضای غیررسمی شبکه‌های اجتماعی ممکن است اعتبار کسب‌وکارتان را خدشه‌دار کند.

  • آیا کسب‌وکار خود را در گوگل ثبت کرده‌اید؟ جستجو در گوگل ممکن است کاربر را به‌سوی کسب‌وکار شما هدایت کند. ثبت اطلاعات ضروری مانند نشانی، شماره تماس و ساعات کاری در گوگل مپ را فراموش نکنید. با بارگذاری تصاویر مختلف در گوگل مپ و پلتفرم‌های مشابه، اعتماد کاربران را نسبت به کسب‌وکار خود بیشتر کنید. به لحظه‌ای فکر کنید که مشتری در خانۀ خود برند شما را جست‌وجو می‌کند، در گوگل مپ موقعیت دفتر یا فروشگاه شما را می‌یابد و راهی دریافت خدمات یا خرید محصولات شما می‌شود.

  • تا دیر نشده وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید! نیازی نیست از همان ابتدا سخت بگیرید. طراحی سایت خود را به مجموعه‌ای باتجربه بسپارید و با همکاری آن‌ها، برنامه‌های تولید محتوا را به پیش ببرید. آیا تاکنون محصولات یا خدمات خود را دسته‌بندی کرده‌اید؟ آیا می‌توانید برای هرکدام از آنها شرحی مختصر بنویسید که کاربر را به خرید ترغیب کند؟ برای تصاویر محصولات خود فکری کرده‌اید؟ نکتۀ حائز اهمیت این است که داده‌هایی که برای وب‌سایت خود جمع‌آوری می‌کنید، در پلتفرم‌های مختلف قابل استفاده هستند. بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که یک بار خود را به زحمت بیاندازید تا دیتابیس کسب‌وکار خود را ایجاد کنید. پس از راه‌اندازی وب‌سایت و ایجاد صفحه‌های ضروری، نوبت به برنامه‌ریزی برای تولید محتوای وبلاگ می‌رسد. نگارش و انتشار محتوای سئو محور نقشی اساسی در بازدید از وب‌سایت شما دارد؛ پس بهتر است این کار را به افراد یا سازمان‌های متخصص بسپارید. به یاد داشته باشید که وب‌سایت ویترین کسب‌وکار شما است. 

همان‌طور که ملاحظه کردید روش‌های مختلفی برای تبلیغات کسب و کار وجود دارد. از شیوه‌هایی که حالا می‌توان آن‌ها را سنتی نامید گرفته تا راه‌های نوین و به‌روز، همگی تاثیر خاص خود را بر روی رشد برند شما به‌جا می‌گذارند. در یک استراتژی تبلیغاتی جامع، چندین کانال برای دستیابی به مخاطبان گوناگون با هم ترکیب می‌شوند تا تاثیر بیشتری داشته باشند. نکتۀ مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اثربخشی این استراتژی‌ها بستگی به کسب‌وکار و مخاطبان هدف شما دارد. بنابراین لازم است رویکردهای مختلف را آزمایش، نتایج را بررسی و بر اساس آن، روش‌های تبلیغاتی خود را به‌روز کنید. ثبات داشتن و حضور مستمر در فضای تبلیغات، کلید موفقیت برنامه‌های کسب‌وکار شما در این زمینه است.


آدرس سایت ما :
https://behtarino.com

برای اینکه با ما و تیم ما بیشتر آشنا شوید حتما به ما سر بزنید
با سپاسی بیکران 

منبع : (reference)
behtarino.com

/ پایان رپورتاژ

 این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و آگهی90 هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

هشدار پلیس
هشدار پلیس :
لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.



نظرات کاربران
ehsanA9922
1402/04/28

عالی

ارسال نظر

[ نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود ]
درج آگهی رایگان

سایت آگهی90 یک شتاب دهنده تبلیغاتی میباشد که صرفا جهت نمایش آگهی ها و تبلیغات کاربران فعالیت دارد.در این سایت هیچ گونه خرید و فروش کالا وجود ندارد این سایت جهت تبلیغات کسب و کارهای مختلف , محصولات و خدمات میباشد.

اینمادSSL

تماس با ما

نظرات و پیشنهادات خود را از طریق فرم تماس با ما برای ما ارسال کنید.
ایمیل: info [@] agahi90.ir

طبق ماده 3 آیین نامه اجرایی ماده 7 قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع برعهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های ایرانی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت برای شتاب دهنده تبلیغاتی آگهی90 محفوظ است
تصویر آیکن بگراند