ضد بازاریابی چیست؟ (2024)
ضد بازاریابی (Anti-Marketing) به مجموعه اقدامات و رویکردهایی گفته میشود که با هدف عدم استفاده از تکنیکهای شیوههای رایج بازاریابی و محافظت از حقوق مصرف کنندگان، به کار گرفته میشود. در واقع، ضد بازاریابی تلاش میکند با ترک کردن شیوههای سنتی بازاریابی و پر کردن خلاء با رویکردهای بر اساس ارزشها و اخلاقیات، ارتباط بیشتر و بلندمدت با مخاطبان خود برقرار کند.
ضد بازاریابی معمولاً برای تعامل با مخاطبان از رویکردهایی مانند تبلیغات کمهزینه، ارائه ارزش به مشتریان، توسعه رابطه بلندمدت با مشتریان، توجه به نیازها و تمایلات مشتریان، ارائه محتوای آموزشی و انگیزشی و توسعه ارتباطات مستقیم و صمیمی با مخاطبانش استفاده میکند.
ضد بازاریابی در واقع به عنوان یک رویکرد کاملاً متفاوت با روشهای سنتی بازاریابی به شمار میآید و به کسب و کارها کمک میکند تا با ارائه رویکردهای جدید و متفاوت، بازاریابی بهتری را انجام دهند و ارتباط بلندمدت و موثرتری با مخاطبانشان برقرار کنند.
..