10 نکته طلایی استفاده حرفه ای از اینستاگرام (2024)
اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای مجازی است که در بین جوانان ایرانی هم طرفداران بسیاری پیدا کرده است؛ شبکه اجتماعی که به سادگی امکان آپلودکردن تصویر را برای کاربران فراهم میکند. اینستاگرام در مدت چهار سال توانست بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال به خود جذب کند و پیشبینیها حاکی از این است که اگر اینستاگرام همین رشد را حفظ کند در مدت کوتاهی تعداد کاربرانش از فیس بوک پیشی خواهند گرفت. قصد داریم در این گزارش همه نکات مهم اینستاگرام را برایتان شرح دهیم؛ از بایدها و نبایدهای این شبکه اجتماعی گرفته تا معروفترین و پرطرفدارترین آن.
چرا اینستاگرام محبوب شد؟
اولین دلیل این است که اینستاگرام، برخلاف ظاهر عکس محورش، یک شبکه واقعا اجتماعی است. شاید تصور خیلیها این باشد که اینستاگرام تنها برای به نمایش گذاشتن عکسهایی ازغذا خوردن تفریحات و دیگر کارهایی که در طول روز انجام میدهیم بهوجود آمده، اما در دل ماجرا میتوان به آن به چشم یک پاتوق اجتماعی نگاه کردکه میشود در آن از دغدغههایمان بگوییم.
دلیل دوم این است که اینستاگرام رایگان است. شما میتوانید با آن عکس بگیرید، عکستان را با ابزارهای مختلفی که برنامه در اختیارتان قرار میدهد، ادیت کنید و آن را مثل آب خوردن بارگذاری کنید. و همه این اتفاقات کاملا رایگان است.
شاید برای مایی که استفاده از انواع نرمافزارهای پولی و گران برایمان رایگان محسوب میشود (مانند فتوشاپ) این اتفاق چندان بزرگی نباشد، اما برای آنور آبیها که مجبورند هزینههای زیادی را برای این نرمافزارها پرداخت کنند این اپ موهبت بزرگی است.
برای کاربرانی عادی، کسانی که میتوانند با فوتوشاپ کار کنند (حتی در این حد که میتوانند حجم و سایز عکس را کم کنند) آدمهای خفنی هستند. چون فضای فوتوشاپ برای آنها بسیار پیچیده و بغرنج است. اما در عوض کار با اینستاگرام بسیار آسان و سرگرمکننده است؛ این برنامه احتیاج به دستورالعمل پیچیده یا آموزشهای خاص ندارد و هر کاربر عادی هم بعد از چندبار خرابکاری در نهایت لم کار دستش میآید.
عکسهایتان سنگین است؟ مدت زمانی زیادی طول میکشد تا بارگذاری شود؟ سرعت اینترنت پایین است؟ تمام این سبک مشکلات روی مخ را این اپ برطرف کرده. کافی است عکس مورد نظر را بدهید به اینستاگرام؛ خودش حجماش را پایین آورده و به سرعت برق و باد بارگذاری میکند. و تازه میتوانید با یک اشاره و به سادگی عکستان را در دیگر شبکههای اجتماعی بفرستید.
اینستاگرام، برخلاف ظاهر عکس محورش، یک شبکه واقعا اجتماعی است
وقتی عکسهای زیبا و منحصربهفردی که در اینترنت و سایتهای عکاسی منتشر میشوند، میبینید با خودتان فکر میکنید طرف عجب خلاقیبوده و خلاقیتی زده. اینستاگرام شاید نتواند شما را به آن غول آخر عکاسی مبدل کند که عکسهایش همه را مبهوت خود میکند. اما این اپ با همین تجهیزات و تواناییهای کمش میتواند شما را فرد خلاقی کند که به همهچیز جور دیگری نگاه میکنید. کافی است تعدادزیادی عکسهای اینستاگرامی ببینید تا متوجه شوید این کادر مربعی ساده چگونه میتواند از سادهترین، معمولیترین و دم دستترین چیزهای زندگی چگونه آثار هنری بهوجود میآورد.
1. ایجاد استراتژی بازاریابی مناسب: برای استفاده حرفه ای از اینستاگرام، باید ابتدا یک استراتژی بازاریابی مناسب برای حضور در این شبکه اجتماعی داشته باشید. باید به دقت بررسی کنید که چه نوع محتوایی برای جذب مخاطبان مناسب است و چگونه میتوانید با استفاده از اینستاگرام به بازاریابی مناسبی برسید.
2. ارائه محتوای ارزشمند و جذاب: در اینستاگرام، محتوای جذاب و ارزشمند میتواند به شما کمک کند تا بیشترین تعداد فالوور و لایک را کسب کنید. بنابراین، باید به دقت بررسی کنید که چه نوع محتوایی میتواند به مخاطبان شما جذاب باشد و باعث افزایش تعامل با صفحه شما شود.
3. استفاده از هشتگهای مناسب: استفاده از هشتگهای مناسب میتواند به شما کمک کند تا بهتر در جستجوهای مرتبط با صفحه خود پیدا شوید. برای ایجاد هشتگهای مناسب، باید به دقت بررسی کنید که چه نوع هشتگهایی باعث جذب بیشترین تعداد مخاطبان میشود.
4. ارتباط با فالوورهای خود: برای استفاده حرفه ای از اینستاگرام، باید به فالوورهای خود اهمیت داشته باشید و با آنها ارتباط برقرار کنید. باید به دقت پاسخگویی به نظرات و پیامهای خصوصی فالوورهای خود باشید تا باعث افزایش تعامل با صفحه خود شوید.
5. استفاده از ابزارهای اندازه گیری و تحلیل: استفاده از ابزارهای اندازه گیری و تحلیل میتواند به شما کمک کند تا بهترین روش برای بازاریابی در اینستاگرام را بشناسید. با استفاده از این ابزارها، میتوانید به دقت ببینید که چه نوع محتوایی باعث جذب بیشترین تعداد مخاطبان میشود و چگونه میتوانید بهترین بازده را از رویاهای خود بگیرید.
6. استفاده از تبلیغات: استفاده از تبلیغات در اینستاگرام میتواند به شما کمک کند تا با سرعت بیشتری فالوور جدید جذب کرده و به بازاریابی خود برسید.
7. استفاده از شبکههای اجتماعی دیگر: استفاده از شبکههای اجتماعی دیگر میتواند به شما کمک کند تا بهترین روش برای بازاریابی در اینستاگرام را بشناسید. با استفاده از این شبکهها، میتوانید به دقت ببینید که چه نوع محتوایی باعث جذب بیشترین تعداد مخاطبان میشود و چگونه میتوانید بهترین بازده را از رویاهای خود بگیرید.
8. ایجاد روابط با مشتریان: برای استفاده حرفه ای از اینستاگرام، باید به دقت به برقراری روابط با مشتریان توجه کنید. با برقراری ارتباط با مشتریان، میتوانید بهترین روش برای بازاریابی در اینستاگرام را بشناسید و بهترین بازده را از رویاهای خود بگیرید.
9. استفاده از ابزارهای طراحی: استفاده از ابزارهای طراحی میتواند به شما کمک کند تا محتوای جذاب و ارزشمندی را برای صفحه خود ایجاد کنید. با استفاده از این ابزارها، میتوانید به دقت ببینید که چه نوع محتوایی باعث جذب بیشترین تعداد مخاطبان میشود و چگونه میتوانید بهترین بازده را از رویاهای خود بگیرید.
10. بروزرسانی مداوم: برای استفاده حرفه ای از اینستاگرام، باید به دقت به بروزرسانی مداوم صفحه خود توجه کنید. باید در نظر داشته باشید که هر چقدر بیشتر و به مداومتر صفحه خود را بروزرسانی کنید، فرصت بیشتری برای جذب فالوور و لایک جدید خواهید داشت.
چگونه در اینستاگرام معروف شویم؟
اینستاگرام بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که بسیاری از آنها به دلیل شهرت ذاتی که دارند، مورد توجه هستند و برخی هم عکاسهای حرفهای به شمار میآیند. اما در این میان برخی کاربران ساده توانستند با استفاده از چند ترفند ابتدایی خود را به صدر فهرست محبوبترینها بکشانند. در این قسمت میخواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه این کار میسر میشود.
اولین قدم برای محبوب کردن صفحه اینستاگرام رفتن سراغ اکانتتان است. شما باید برای صفحه اینستاگرام خود یک نام ساده انتخاب کنید که در صورت جست و جو به راحتی پیدا شود. در قسمت درباره بهتر است توضیح کوتاهی بدهید.
دومین قدم استفاده از یک عکس هنری برای عکس پروفایل است.ضمنا از گذاشتن اشیا برای عکس پروفایل به شدت پرهیز کنید، زیرا باعث میشود کاربران به شما اعتماد نکنند. همچنین بهتر است در مورد نوشتن علایق شخصی خود در اینستاگرام تردید نکنید، زیرا این کار باعث میشود کاربران بدانند با چه کسی طرف هستند.
سومین قدم انتخاب یک دسته بندی موضوعی برای عکسهایتان است. اشکالی ندارد که خارج از این دسته بندی هم عکسهای مختلفی بگذارید اما داشتن موضوع واحد کمک میکند دیگر کاربران بدانند با چه صفحهای روبه رو هستند. طبقهبندی موضوعی از قبیل ورزش، آشپزی، کتاب، رنگ، لباس، طبیعت و غیره کمک میکند عکسهای شما بهتر دیده شود.
قبل از گذاشتن عکسها بهتر است نحوه استفاده از ابزارکهای اینستاگرام را به خوبی بشناسید
چهارمین قدم؛ قبل از گذاشتن عکسها بهتر است نحوه استفاده از ابزارکهای اینستاگرام را به خوبی بشناسید. یک کاربر محبوب در صفحه اینستاگرام کسی است که کار با فیلترهای عکس این شبکه اجتماعی را به خوبی فراگرفته. همچنین میتوانید برای انعکاس بهتر تصویرتان از نرمافزارهای دستکاری عکس دیگر هم استفاده کنید.
پنجمین قدم؛ دقت کنید که تعداد اشتراک عکس در اینستاگرام اهمیت دارد؛ البته شما نباید روزی ۱۰۰۰ عکس منتشر کنید، ولی باید در هر هفته حداقل سه عکس در صفحه خود بگذارید تا بهعنوان یک کاربر فعال شناخته شوید.
ششمین قدم؛ در مورد عکستان یک خط توضیح بنویسید؛ قرار نیست در این یک خط خیلی رسمی باشید و از سوی دیگر قرار نیست بیادب باشید! بهتر است یک جمله نیمه رسمی را که به جذب مخاطب کمک میکند انتخاب کنید و انتشار دهید.
هفتمین قدم؛میتوانید صفحه اینستاگرام خود را به دیگر شبکههای اجتماعی متصل کنید و دوستان بیشتری برای خود دست و پا کنید. از سوی دیگر باید در صفحه اینستاگرام فعال باشید. اگر عکسهای دیگران را لایک نکنید، آنها هم ممکن است مقابله به مثل کنند! پس بهتر است تعداد فهرست صفحههای محبوبتان را افزایش دهید. همچنین میتوانید از دفتر تلفن گوشی برای افزایش تعداد دنبالکنندههای صفحه خود استفاده کنید.
هشتمین قدم؛ از هشتگ استفاده کنید. از مزایای به کار بردن هشتگ در صفحه اینستاگرام هر چقدر که بگوییم باز هم کم است، زیرا این راهکار ساده کمک میکند عکسهای شما بیشتر دیده شود. بهتر است در مورد موضوع عکستان از هشتگهای مرتبط استفاده کنید. همچنین استفاده از هشتگهای محبوب هم به دشت توصیه میشود.
مانند#instagood, #picoftheday, #likeitup
..