10 نکته مهم در تبلیغات کلیکی در سال جدید (2024)
اگر بخواهیم تعریف دقیقی درباره تبلیغات کلیکی داشته باشیم باید بگوئیم : تبلیغات کلیکی به روش تبلیغاتی در اینترنت اطلاق می شود که به ازای هر کلیک کاربر یا مشتری مبلغی از آگهی دهنده (تبلیغ دهنده) کسر می گردد .
در نگاه عامه مردم تبلیغات کلیکی یک روش تبلیغاتی بیهوده و بی نتیجه است اما اگر واقعا به چشم یک برنامه نویس و یا یک بیزینس کار به این کار و نتیجه آن نگاه کنید خواهید دید که در عین پیچیدگی بسیار هم سودمند است .
تبلیغات کلیکی یا PPC (Pay-Per-Click)، یکی از روشهای مهم تبلیغاتی در سال جدید 2024 است. برای استفاده از این روش به 10 نکته زیر توجه کنید:
1. تحقیق و بررسی رقبا: قبل از شروع تبلیغات کلیکی، باید رقبای خود را بررسی کرد و بازار را برای خود تحلیل کرد.
2. استفاده از کلمات کلیدی دقیق: برای جذب مخاطبان مرتبط با محصول یا خدمات خود، باید از کلمات کلیدی دقیق و مرتبط استفاده کرد.
3. تنظیم بودجه: برای استفاده موثر از تبلیغات کلیکی، باید بودجه تبلیغاتی خود را به نحو احسن تنظیم کرد و از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
4. استفاده از تبلیغات مکانی: استفاده از تبلیغات مکانی، یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی در سال جدید است و باعث جذب مخاطبان محلی و مرتبط میشود.
5. استفاده از تبلیغات در شبکههای اجتماعی: تبلیغات در شبکههای اجتماعی، یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی در سال جدید هستند و باعث جذب مخاطبان بهتر و سریعتر میشوند.
6. تنظیم نمایشهای تبلیغاتی: برای استفاده موثر از تبلیغات کلیکی، باید نمایش تبلیغاتی خود را به نحو احسن تنظیم کرد و تعیین کرد که کجا و چگونه نمایش داده شود.
7. استفاده از تبلیغات در جستجوگرها: استفاده از تبلیغات در جستجوگرها، یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی در سال جدید است و باعث جذب مخاطبان بهتر میشود.
8. تنظیم کانالهای تبلیغاتی: برای استفاده موثر از تبلیغات کلیکی، باید کانالهای تبلیغاتی خود را به نحو احسن تنظیم کرد و از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
9. ایجاد صفحات مقصد مناسب: برای جذب مخاطبان بهتر، باید صفحات مقصد تبلیغاتی خود را به نحو احسن طراحی و بهینه کرد.
10. تحلیل و بهینهسازی تبلیغات: برای استفاده موثر از تبلیغات کلیکی، باید تحلیل و بهینهسازی تبلیغات خود را به نحو احسن انجام داد و از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
نام بین المللی تبلیغات کلیکی pay per click می باشد که به طور اختصار به آن PPC نیز می گویند.
که اگر این عبارت را به زبان فارسی ترجمه کنیم می شود : پرداخت برای هر کلیک .
در این روش که یک طرف تبلیغ دهنده و در طرف دیگر نمایش دهنده تبلیغ وجود دارد ، تبلیغ دهنده باید هزینه ای را که نمایش دهنده تبلیغ عنوان می کند به حساب نمایش دهنده واریز نماید ، پس از این مرحله نمایش دهنده تبلیغ شروع می کند به قرار دادن تبلیغات در سایت خود و به ازای هر کلیک کاربران همان مبلغ محاسبه می شود .
اما در حالت دیگر اگر به غیر از تبلیغ دهنده و نمایش دهنده ، موسسه تبلیغاتی دیگری هم وجود داشته باشد ، تبلیغ دهنده باید مبلغ محاسبه شده توسط موسسه را که برای هر کلیک در نظر گرفته شده را به حساب موسسه واریز نماید و پس از آن موسسه با درخواست سایت های نمایش دهنده تبلیغ ، کد تبلیغات را در اختیار آنان قرار می دهد و دارندگان سایت های تبلیغاتی کد را در سایت گذاشته و در این هنگام به ازای هر کلیک کاربران روی تبلیغ هزینه هر کلیک از طریق موسسه به حساب مدیر سایت نمایش دهنده آگهی واریز خواهد شد .
هزینه ای که برای هر کلیک برآورد می شود ارتباط دارد با میزان درخواست یک کلمه کلیدی ، هر چه قدر درخواست یک کلمه کلیدی زیاد باشد یقینا قیمت آن هم بالا خواهد رفت و همچنین با ارزش بودن یک سایتی که قرار است تبلیغ شما به صورت کلیکی در آن به نمایش درآید .
همه ما می دانیم تا زمانی که بر روی تبلیغ کلیکی صورت نگیرد مبلغی هم از حساب تبلیغ دهنده کسر نخواهد شد که این کار بسیار عقلانی و سودمند می باشد .
به طور قطع هر روش تبلیغاتی در کنار تمامی مزیت هائی که دارد شامل برخی معایب و نواقص هم می باشد . از مهم ترین مشکلات تبلیغات کلیکی وجود برخی کلیک های جعلی می باشد . برخی از ربات های کاربر نمای برنامه نویسی شده وجود دارند که به صورت جعلی اقدام به کلیک بر روی تبلیغ کرده و به این وسیله از حساب شما هزینه هائی کسر خواهد شد . با سپاسی بیکران
رسانه تبلیغاتی آگهی90
..