7 نکته جالب برند و برندسازی در سال (2019)

7 نکته جالب برند و برندسازی در سال (2019)

بازدید: 418    انتشار: 1398/03/11    کد مطلب: 2810    دسته بندی: لیست آموزش



7 نکته جالب برند و برندسازی در سال (2019)

 برند

وسعت و گستردگی کسب و کار خود را در نظر نگیرید ، اما برندینگ یا برندسازی از اساسی ترین ابعاد هر کسب و کاری میباشد و بهره مندی از آن ،مزیتی غیر قابل انکار است و در بازار رقابتی امروزه بسیار ارزشمند محاسبه می گردد . اما مفهوم برندینگ چیست و چگونه می تواند یک کسب و کار کوچک مانند خیلی از فعالیتهای امروزه را تحت تاثیر خود قرار دهد؟

برندینگ

به طور خلاصه می توان برند را یک تعهد و تمهید از طرف صاحب کسب و کار به مشتری برشمرد و اینکه مشتریان باید از کالا و خدمات شما چه انتظاراتی داشته باشند و مزیت های آن نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده از طرف رقیبان چیست؟ مشتریان باید شما را به چه شکل درک کنند؟ آیا شما در سبک کاریتان خلاق و نوآور بوده و یا فقط مجرب و قابل اعتماد هستید؟ آیا محصولات شما با نرخ و کیفیت بالا به بازار می رسد و یا با قیمت پایین اما ارزش افزوده بالا عرصه می شود؟ البته بهتر آن است که هر دو شرایط فوق الذکر را همزمان داشته باشید،چرا که شرایط شما باید با توجه به خواست مشتریان هدف تعیین گردد.

برند

اساس هر برندی بر پایه آرم یا لوگو استوار خواهد بود . وب سایت، نوع بسته بندی و فعالیت های تبلیغاتی ،همگی باید با برند و مفاهیم انتقال دهنده آن هماهنگ باشد.

 

برنامه راهبردی برند و سرمایه

برنامه راهبردی برند نشان دهنده چیستی، چگونگی و موقعیت مکانی و زمانی  و همچنین مخاطبان  هدف آن کسب و کار است. چگونگی و محل نشر و توزیع تبلیغات شما و اینکه روش های به کار گمارده شده شما چطور بصورت صوتی و تصویری با مخاطبان در ارتباط دو سویه باشند، همگی جزء استراتژی های برندینگ شما قرار خواهد گرفت.

برند

دارا بودن یک سرمایه بسیار قوی حاصل برنامه راهبردی برند می باشد، که رشد فزاینده ارزش محصولات و خدمات شرکت شما را در پی خواهد داشت و بر این اساس شما می توانید مبلغ بیشتر در قبال محصولات و خدمات خود از مشتری در مقایسه با محصولات و خدمات مشابه که برند خاصی  ندارند خواهید بود. جهت نمونه مناسب در این مورد، می توان به نوشابه کوکا کولا در مقابل یک نوشابه عادی و بدون برند دیگر اشاره نمود.

 برند

تخصیص دادن برند

تخصیص دادن یک برند در حال اینکه پروسه مشکل و زمان بری است  در عین حال نیاز به تخصص دارد، و همانند فعالیتی اعجاب انگیز برای شناخت کسب و کار مورد نظر خواهد بود و در حداقل شرایط نیازمند پاسخگویی به سوالات زیر است:

۱- محاسن و ویژگیهای محصولات و خدمات کسب و کار شما چیست؟

۲- هدف کسب و کار مورد نظرتان چیست؟

 

۳- تمایل دارید مشتریان کسب و کار شما را با چه  ویژگیها و خصوصیاتی بشناسند؟

۴- پیش از این مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه در مورد کسب و کار تان چطور می اندیشند؟

برند

تحقیقات جامع و کاملی را انجام دهید. نیازها، عادات و علاقه مندیهای مشتریان هدف خود را بشناسید. فقط بر تصورات و حدس و گمان خود به عنوان درخواست های مشتریان اتکاء نکنید و در این مسیر از تجربیات و تخصص افراد و همکاران مجرب استفاده نمایید.

بعذ از آنکه برند خود را تعریف کردید، چگونه آن را به مخاطبان می شناسانید؟ موارد زیر راهکارهایی هستند برای این منظور:

۱- آرم یا لوگوی جذاب و منحصر به فرد طراحی نموده و آن را به روش های هدفمند نمایش دهید.

۲- مفهوم برند خود را بصورت مکتوب بیان کنید. اهداف اصلی را که قصد دارید از طریق برند منتقل کنید، چه مواردی را شامل میشوند، تمام اعضای تیم و عوامل شما باید نسبت به این اهداف آگاهی داشته باشند.

برند

۳- برندتان را در ابعاد مختلف کسب و کار خود تعمیم دهید. این مقوله از پاسخگویی به تلفن ها تا نوع پوشش اعضای تیم شما در حضور  رسمی و غیر رسمی گرفته و حتی امضای منحصر بفرد در پایان ایمیل های ارسالی از سمت کسب و کارتان را شامل می گردد .

۴- یک قالب متمایز را برای محتوای بازاریابی خود طراحی نمایید. طرح و رنگ برند و آرم خود را در تمام محتوای بازاریابی و تبلیغاتی مورد نظرتان مد نظر داشته و به کار بندید.

۵- یک شعار تبلیغاتی برای بیزنس خود طراحی کنید و به شعار برند و تعهدات خود کاملاً وفادار بمانید و در ضمن رویه ای ثابت و پایدار داشته باشید.به آرمان خود وفادار باشید. همیشه به تعهداتی که به مشتریان خود داده اید پایبند باشید زیرا در غیر اینصورت آن ها اعتماد خود نسبت به شما را از دست خواهند داد و علاوه بر آن دیگر امتیاز معرفی شدن توسط آنها به دوستان و شبکه های ارتباطی آنها را نخواهید داشت.

با سپاسی بیکران

رسانه تبلیغاتی آگهی90


آگهی

آگهی

..
ثبت نام







دیدگاه خود را بنویسید


[نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.]