10 اثر تبلیغات اینترنتی بروی کسب و کار (2024)
واکنش شما در برخورد با کسی که تراکت پخش میکند
چیست؟ شما از آن جمله افرادی هستید که شغل او را جز مشاغل کاذب و مضر جامعه
میدانید و تراکت را بلافاصله بدون نگاه کردن مچاله کرده و به گوشه ای می اندازید و
معتقد هستید که تراکت تبلیغاتی چیزی جز یک زباله نیست . شاید تراکت را در جیب و
کیف خود میگذارید تا هنگام فراغت بخوانید و حس کنجکاوی خود را اغنا کنید که باعث
شده ظن شما به هر موضوعی برود که آیا ممکن است متن تبلیغات موضوع مد نظر تان باشد
و شاید جز کسانی هستید که همان جا با یک نگاه به تراکت و بی ربط تشخیص دادن آن با
مشکلات خودتان تراکت را به خود تراکت پخش کن پس می دهید.
1. افزایش دسترسی به مخاطبان گستردهتر: با تبلیغات اینترنتی میتوان به مخاطبان جهانی دسترسی داشت و دامنه مشتریان بالقوه را به طور چشمگیری افزایش داد.
2. بهبود هدفگیری و شخصیسازی تبلیغات: با استفاده از دادههای بزرگ (Big Data) و هوش مصنوعی، تبلیغات اینترنتی میتوانند به طور دقیق به مخاطبان هدف برسند و پیامها به صورت شخصیسازی شده ارسال شوند.
3. کاهش هزینههای تبلیغاتی: تبلیغات اینترنتی معمولاً نسبت به روشهای سنتی ارزانتر است و به کسب و کارها اجازه میدهد تا با بودجههای کوچکتر نیز کمپینهای موثری داشته باشند.
4. افزایش تعامل و مشارکت کاربران: تبلیغات اینترنتی، به ویژه در شبکههای اجتماعی، میتواند تعامل و مشارکت کاربران را افزایش دهد و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند.
5. اندازهگیری و تحلیل دقیق نتایج: با استفاده از ابزارهای تحلیلی، کسب و کارها میتوانند عملکرد تبلیغات خود را به دقت اندازهگیری و تحلیل کنند و بازده سرمایهگذاری (ROI) را ارزیابی کنند.
6. ایجاد شناخت برند: تبلیغات اینترنتی میتواند به سرعت و به طور گسترده برند شما را معرفی کرده و شناخت آن را در بازار افزایش دهد.
7. افزایش ترافیک وبسایت: تبلیغات اینترنتی میتواند ترافیک وبسایت کسب و کارها را افزایش دهد و به جذب مشتریان جدید کمک کند.
8. ارتقاء فروش آنلاین: با استفاده از تبلیغات هدفمند و استراتژیهای مناسب، کسب و کارها میتوانند فروش آنلاین خود را افزایش دهند.
9. انعطافپذیری در کمپینهای تبلیغاتی: تبلیغات اینترنتی به کسب و کارها اجازه میدهد تا به سرعت کمپینهای تبلیغاتی خود را تغییر دهند و با شرایط بازار هماهنگ شوند.
10. افزایش وفاداری مشتریان: از طریق ارتباط مستمر و ارائه محتوای ارزشمند، کسب و کارها میتوانند وفاداری مشتریان خود را افزایش داده و ارتباطات بلندمدت برقرار کنند.
آخرین و پر هیاهوترین و البته جذاب ترین شیوه تبلیغات استفاده از فضای مجازی و ظرفیت های گسترده و شاید بی انتهای آن است .فضای مجازی با انواع پیام رسان ها از تانگو ، وایبر ، واتس آپ و تلگرام و سایتهای تبلیغاتی و حتی سایت های معروف خبری و غیرتبلیغاتی و تویتر و فیس بوک و اینستاگرام و حتی غول این دنیای مجازی یعنی گوگل همه وهمه در خدمت تبلیغات و معرفی انواع و اقسام عقاید و خدمات و کالاها هستند.
شاید این جمله معروف بیل گیتس موسس و بنیانگذار
مایکروسافت که در مورد تبلیغات و مخارج و
هزینه های مربوط به آن را شنیده باشید که در جایی گفته بود : از هر یک دلاری که
بدست می آورم 90 سنت آن را به تبلیغات اختصاص میدهم.
1. تبلیغات تاثیر گذار: تبلیغاتی که با استفاده از تصاویر جذاب و متنی تاثیر گذار، مخاطبان را به عملیات خرید ترغیب میکنند.
2. تبلیغات تعاملی: تبلیغاتی که با استفاده از ابزارهای تعاملی مانند کوییز، نظرسنجی و بازیهای آنلاین، مخاطبان را به خود جذب میکنند.
3. تبلیغات تبدیلپذیر: تبلیغاتی که با استفاده از طرحهای طراحی مناسب و متنی جذاب، مخاطبان را به خرید ترغیب میکنند.
4. تبلیغات محتوایی: تبلیغاتی که با استفاده از محتوای ارزشمند و آموزشی، مخاطبان را به سمت خرید ترغیب میکنند.
5. تبلیغات تخفیفدار: تبلیغاتی که با ارائه تخفیفهای ویژه و جذاب، مخاطبان را به خرید ترغیب میکنند.
6. تبلیغات شبکههای اجتماعی: تبلیغاتی که با استفاده از شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و توییتر، مخاطبان را به خود جذب میکنند.
7. تبلیغات تحلیلی: تبلیغاتی که با استفاده از ابزارهای تحلیلی و پیشرفته، مخاطبان را به سمت خرید ترغیب میکنند.
8. تبلیغات تجربی: تبلیغاتی که با استفاده از تجربیات و نظرات مشتریان، مخاطبان را به خود جذب میکنند.
9. تبلیغات موقعیتی: تبلیغاتی که با استفاده از موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به مخاطبان، تاثیر بیشتری روی آنها میگذارد.
10. تبلیغات تجسمی: تبلیغاتی که با استفاده از تصاویر و ویدئوهای جذاب و تجسمی، مخاطبان را به خود جذب میکنند.
مثال دیگری را مطرح میکنم > وقتی شما به یک
فروشگاه زنجیره ای بزرگ و حتی یک سوپرمارکت جمع و جور و کوچک برای خرید مصارف
روزانه مراجعه میکنید اگر فروشنده به شما محصولی از یک برند گم نام را در مقابل
برندهای معروفی که هر روز نام و نشان آنها را در تلویزیون و رادیو و یا بنرهای سطح
شهرو حتی در دست اقوام و دوستان خود مبینید پیشنهاد دهد ، شما شخصا و بدون تعارف
کدام را انتخاب میکنید؟
این مثال در مورد سایر نیازها و کالاهای ضروری از
جمله خودرو ، لوازم منزل همچون لباس شویی و یخچال فریزر و تلویزیون و سایر موارد ،
لپ تاپ ، گوشی موبایل و حتی لوازم جانبی مانند رم گوشی کاملا صدق میکند. البته این
نظر غالب و عموم مردم در هر جامعه ای است چرا که چنین برندهایی به دلایل مختلف و
البته موجه ، موظف به رعایت مواردی از جمله مشخص بودن محل کارخانه تولید کننده ، کسب
مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه و رعایت
حقوق مصرف کنند گان و ارائه خدمات پس از فروش و سایر مسائلی هستند که متاسفانه
بعضی برندهای گم نام خود را از قید و بندهای آن رها میپندارند.
در رفتار خانواده ، اقوام و دوستانتان و حتی شخص خوتان دقت کنید آیا سه یا چهار سال پیش هم اینگونه بودند . شاید بپرسید از چه لحاظ ؟ خوب معلوم است ، سرگرم بودن با کامپیوتر ، لپ تاپ و گوشی موبایل و اپلیکیشن ها و شبکه های مجازی از اینستاگرام ، وایبر و تلگرام و درگیر بودن در انواع گروپ و کانال و فالو و لایک و ...
چقدر در شبانه روز وقت و سرمایه خود را صرف این مسائل می کنید . چه بصورت تفریحی و چه در ضمینه های هدف داری همچنون کسب و کار و درس و تحصیل و دانشگاه و یا سایر موارد. متاسفانه یا خوشبختانه اغلب انسانهای این زمانه ناچار به استفاده از فضای مجازی هستند. به قول معروف این یه توفیق اجباریه . با خودتان رو راست باشید ، حتما نظرات بزرگان علمی و سیاسی و حتی مذهبی این مملکت را درباره این توفیق اجباری شنیده اید که باید از امکانات فوق العاده این تکنولوژی های نوین بهره برد تا از رقبا و بدخواهان عقب نمانیم چرا که با کوچکترین غفلتی رقبا کار خود را می کنند و خبری از رحم و انسانیت هم نخواهد بود.
شما در هنگام استفاده از فضای مجازی و انواع امکانات خوب یا بد آن ، البته امکانات بد مربوط به شما نیست و تعدادی هر چند انگشت شمار را شامل میشود ، چقدر با انواع تبلیغات چه بصورت ویدئویی در آپارات و یوتیوب و یا در قالب عکس هایی جذاب و منحصر به فرد در اینستاگرام و متن هایی اغنا کننده به همراه عکس و کلیپ در تلگرام و حتی تبلیغات در اپیکیشن ها مواجه شده اید . آیا تمام اینها را انکار میکنید . البته که نمی شود ، چون هر چه که تلاش کنیم در نهایت یکی از آنها را مورد لطف خود قرار داده و به آن توجه خواهید کرد . اگر این مورد را هم قبول ندارید و رد می کنید پس با این اپراتورهای محترم همراه اول ، ایرانسل و رایتل و انواع پیامک های به درد نخور و البته هر چند کم اما به درد بخور آنها که وقت و بی وقت بسوی ما گسیل کرده اند چه میکنید .
خوب از همه اینها گذشته ، هدف این مقاله اغنای شما برای استفاده از تبلیغات اینترنتی و مجازی نیست و نخواهد بود .هدف روشن شدن این موضوع بود که تبلیغات به هر شکلی چه سنتی و قدیمی و چه جدید و پر تم تراق آنچنان که می پنداریم مضر و بی فایده نیست . شاید جوابتان این باشد که جنس و کالا و خدمات خوب از مرغوبیت و کیفیت آن مشخص است و کمپانی های معتبر نیازی به تبلیغات ندارند ، البته که کاملا نادرست است چرا که اگر این گونه بود پس این حجم عظیم تبلیغات و سرمایه گذاری این کمپانی های معتبر در عرصه اسپانسری ورزش و مسابقات جهانی و المپیک و حتی برنامه های تلویزیونی به چه علت است.
صد البته که مدیران ارشد آنها در ضمینه های بازاریابی بین المللی و فروش دچار نقص عقل و شعور نشده اند که هیچ ، بلکه هر روز در پی یافتن راه و شیوه ای نوین تر در معرفی محصولات خود به مشتریان بیشتری در اقصی نقاط دنیا هستند.چرا که مشتری بیشتر یعنی کار بیشتر ، رونق بیشتر ، کارمندان بیشتر ، جرم کمتر ، پول بیشتر ، رفاه بیشتر و در نتیجه پیشرفتهای بیشتر و رنج کمتر و تکنولوژی های برتر که منتج به امنیت بیشتر در هر کشور و بالاتر رفتن کیفیت زندگی و افزایش عمر مفید در هر فرد خواهد شد .
تمام این حرف ها و جملات یک طرف و نظر و تصمیم شما در مورد فضای مجازی و مفید یا مضر بودن آن یک طرف . اما نتیجه و خلاصه مقاله این که در زندگی هر فردی مسئولیت تصمیم ها و اعمال و عملکرد هر شخص متوجه خود اوست چرا که چاقوی مورد استفاده یک جراح جان بیمار رانجات می دهد و چاقو در دست یک جانی و شیاد برای افراد جامعه مضر است . شرایط فضای مجازی هم مستثنی از این قاعده نیست . نحوه استفاده از فضای مجازی و دستاوردهای آن ،که یکی از آنها تبیلغ و معرفی کسب و کار ، کالا و خدمات است بستگی به فرهنگ فردی و اجتماعی استفاده کننده از آن دارد.
حال تصمیم با شماست. به نظر شما آیا تبلیغات در اینترنت تاثیری دارد؟
با سپاسی بیکران
رسانه تبلیغاتی آگهی90
..