10 نوع تبلیغات جالب برای افزایش فروش (2024)
روش های معرفی و تبلیغ کالا و خدمات و حتی افراد در انتخابات با توجه به جمعیت و مخاطبان هدف و گستردگی آن به سرمایه گذاری مورد نظر، مدت زمان به نتیجه رسیدن، امکانات در اختیار و سایر موارد دخیل بستگی دارد.
تبلیغات تعاملی: در این نوع تبلیغات، مخاطبان میتوانند با تبلیغات تعامل کنند و در نتیجه درک بهتری از محصول یا خدمات شما داشته باشند.
تبلیغات نقش مهمی در جذب مشتریان و افزایش فروش دارد. در سال 2024، چندین روش جالب و نوآورانه برای تبلیغات وجود دارد که میتواند به کسب و کارها کمک کند تا فروش خود را افزایش دهند. در ادامه، 10 نوع تبلیغات جالب برای افزایش فروش در سال 2024 را بررسی میکنیم:
1. تبلیغات تعاملی در رسانههای اجتماعی: استفاده از قابلیتهای تعاملی مانند نظرسنجیها، سوالات و آزمونها در پلتفرمهای مانند اینستاگرام و فیسبوک برای جلب توجه بیشتر کاربران و افزایش تعامل آنها با برند.
2. تبلیغات با واقعیت افزوده (AR): ایجاد تجربیات واقعیت افزوده که به کاربران امکان میدهد محصولات را به صورت مجازی امتحان کنند، مانند امتحان کردن لباسها یا دیدن چیدمان مبلمان در خانه.
3. تبلیغات محتوای ویدیویی کوتاه: استفاده از ویدیوهای کوتاه و جذاب در پلتفرمهایی مانند تیکتاک و ریلز اینستاگرام برای نمایش محصولات به صورت خلاقانه و جلب توجه سریع کاربران.
4. تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ: همکاری با اینفلوئنسرها و افراد محبوب در شبکههای اجتماعی برای تبلیغ محصولات و خدمات به دنبالکنندگان آنها.
5. تبلیغات مبتنی بر دادهها: استفاده از تحلیل دادهها و هوش مصنوعی برای هدفگیری دقیقتر مخاطبان و ارائه تبلیغات شخصیسازی شده.
6. تبلیغات در پلتفرمهای استریمینگ: نمایش تبلیغات در پلتفرمهای استریمینگ محبوب مانند نتفلیکس، اسپاتیفای و یوتیوب برای دسترسی به مخاطبان جوان و فعال.
7. تبلیغات تجربی: برگزاری رویدادها و نمایشگاههای حضوری و مجازی که کاربران بتوانند به طور مستقیم با محصولات آشنا شوند و تجربه کنند.
8. تبلیغات با محتوای تعاملی: ایجاد بازیها و فعالیتهای تعاملی که کاربران را درگیر کند و به آنها انگیزه دهد تا بیشتر با برند تعامل داشته باشند.
9. تبلیغات در فضای متاورس: ورود به دنیای متاورس و ایجاد تبلیغات و رویدادهای مجازی که کاربران بتوانند در آنها شرکت کنند و با برند تعامل کنند.
10. تبلیغات از طریق ایمیلهای شخصیسازی شده: ارسال ایمیلهای هدفمند و شخصیسازی شده به مشتریان با محتوای جذاب و پیشنهادات ویژه.
استفاده از این روشهای نوآورانه و جالب میتواند به کسب و کارها کمک کند تا توجه بیشتری را به خود جلب کنند و فروش خود را افزایش دهند.
نحوه و گستره توزیع محصول نیز بر نوع آگهی تأثیر می گذارد.
تبلیغات جهانی: که گستره آن اکثر کشورهای جهان را شامل می شود شرکت هایی مثل سونی و کداك از این نوع آگهی استفاده می کنند که در سراسر دنیا پخش می شود. تبلیغات بین المللی : نوع دیگری از تبلیغات جهانی هست با این تفاوت که گستردگی آن را ندارد و کمپانی تولید کننده محصول ، تولیدات خود را در کشور هایی خاص معرفی و عرضه میکند.
تبلیغات ملی : این نوع تبلیغات معرفی کالا و خدمات را در یک کشور عهده دار است مانند آگهی های تلویزیونی که هر روز از شبکه های سراسری تلویزیون می بینید. تبلیغات منطقه اي: مثل تبلیغات شرکت ها و کارخانه های نوپا جهت معرفی و بازاریابی محصولات خود در شهرها و مناطق همجوار و حتی مناطق نیازمند به آن کالا .
تبلیغات محلی: فعایت تبلیغاتی برخی افراد جهت شناساندن خود و یا محصولاتشان با روش هایی چون نصب بنر و پارچه و پخش تراکت.
نگاه گذرا داریم بر انواع روشهای تبلیغ:
بروشور: اگر بروشورها با اطلاعات مفید، درست طراحی شوند، بسیار از نظر تبلیغاتی مؤثر بوده و از نظر هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه خواهند بود این بروشورها که روش عمده تبلیغاتی بشمار می روند به تدریج در حال جایگزین شدن با سایر روشهای نوین هستند.
تبلیغات پستی: آگهی های تبلیغاتی که به طریق پستی برای مشتریان فرستاده میشوند، میتوانند با نوع نیاز مشتریان در ارتباط باشند. درست است که این روش در این دوره زمانه بدلیل گسترش فضای مجازی و مخصوصا در ایران کاربرد آنچنانی ندارد اما شما میتوانید یک فهرست ثابت از مشتریان کنونی و یا از مشتریانی که میتوانند مخاطب بالقوه شما باشند، تهیه کنید. این کار را میتوانید از طریق جمعآوری کارتهای ویزیت دنبال کرده همیشه درصدد اصلاح آدرسهایی باشید که برگشت خوردهاند در استفاده از فهرست پستی به دلیل هزینههایی که در بردارد، همیشه باید با دقت عمل کرد. این نکته را فراموش نکنید که مشتریان را نباید با اطلاعات فراوان، بمباران کرد.
ایمیل تبلیغاتی: استفاده از ایمیل برای تبلیغ یکی از راههایی است که پیامهایتان را برای دیگران بفرستید. در مواردی که از ایمیل استفاده میکنید، در پایان ایمیلهایتان امضای مخصوص خود را بگذارید. در حال حاضر این امکان در بستههای نرمافزاری ارائه شده که امضایتان را برای ایمیلهایتان پیوست نمایید.فقط باید قوانین مربوط به اسپم یعنی پیام های ناخواسته را رعایت کنید.
مجلات: آگهیهای مجلهای متاسفانه بسیار گران تمام می شوند. دنبال مجلاتی باشید که عمدتاً صنعت مورد نظر شما و یا حداقل مخاطب هدف را پوشش میدهند، چنین مجلاتی در حقیقت بر مشتریان و بازار مورد نیاز شما تمرکز دارند. در چنین مواردی هم میتوانید آگهی تبلیغاتی بدهید و هم به جای آن از یک مقاله کوتاه استفاده کنید.
خبرنامه: خبرنامهها برای انتقال ماهیت یک شرکت ، کارخانه و سازمان و خدمات آنها ابزارهای بسیار مفیدی هستند. اگر از خبرنامه میخواهید استفاده کنید ابتدا با یک مشاور مجرب در مورد طرح اولیه آن مشورت کنید. امروزه این امکان وجود دارد که با استفاده از نشر رومیزی، تبلیغات جذابی در این زمینه ارائه کنید و کار هم ارزان و مقرون به صرفه تمام شود.
روزنامهها: تقریباً اغلب فعالان کسب و کار روزنامهها را میخوانند. شما میتوانید از طریق آگهی یا با استفاده از یک روزنامهنگار که برایتان مطلب تبلیغی تهیه کند، فعالیتهایتان را در روزنامه ها منعکس کنید. این نوع از آگهیها گرانقیمت هستند. مسئولان روزنامهها هم میتوانند برای این که چگونه و کجا آگهی بدهید، مشاوران خوبی باشند. زمان آگهی دادن هم بسیار حائز اهمیت است و این امر به عادات و زمان خرید مشتریان بستگی دارد.
روزنامههای محلی: این نوع روزنامهها قدرت و نفوذ روزنامههای سراسری را ندارند، اما فراموش نکنید که به هر حال میتوانند به شما و مشتریانتان نزدیک باشند.چرا که ممکن است برخی مشتریان هدف شما مخاطبان پروپاقرص این نشریات محلی باشند.
گروههای بحث آنلاین و چت روم ها: اگر در بحثهای آنلاین اینترنتی و در اتاقهای گفتوگو (چترومها) حضور دارید، مثل استفاده از ایمیل برای تبلیغ، برای معرفی فعالیتهایتان مفید خواهد بود.اما یادتان باشد که گروههای شرکتکننده در بحثهای آنلاین و نیز در اتاقهای گفتوگو، معمولآً به شدت در برابر تبلیغات مستقیم واکنش منفی نشان میدهند و اصولاً دارای مقررات ریشهداری هم هستند. وقتی به چنین گروههایی برای تبلیغات میپیوندید با مدیر گروه از قبل تماس بگیرید تا با مقررات گروه آشنا شوید.
بنرها، پوسترها و تابلوهای اعلانات : اگر بنرها و پوسترها درجایی نصب شوند که مشتریان شما واقعاً آنها را ببینند بسیار مفید هستند. اما خودتان تا به حال چقدر پوسترها و تابلوهای اعلانات را واقعاً دقیق تماشا کردهاید.اتفاقاً بهترین جای نصب پوسترها همین تابلوهای اعلانات است. به شرط اینکه در جای مناسبی باشد و همچنین پوسترها به سرعت با تبلبغات خوشرنگ دیگر تعویض شوند و کاملاً در معرض دید رهگذران باشند.دقت داشته باشید که بعضی از شهرداریها درباره ابعاد بنرها وپوسترهایی که بر روی تابلوهای اعلانات قرار میگیرد،مقررات خاصی دارند که باید آنها را رعایت کنند .
تبلیغات رادیویی : یکی از بزرگترین مزیتهای تبلیغات رادیویی این است که ارزانتر از تبلیغات تلویزیونی است و مردم کماکان به رادیو گوش میکنند بهخصوص وقتی که در حال رانندگی هستند. مبنای محاسبه تبلیغات غالباً تعداد دفعات پخش، مدت پخش و زمان پخش است. یکی از مهمترین موارد برای پخش تبلیغ از رادیو این است که زمان پخش آن با زمان گوش دادن اکثر مشتریان به رادیو همزمان باشد. یعنی همان ساعات پرمخاطب رادیو را لحاظ کنید.
تبلیغات تلویزیونی: در ایران بدلیل در دسترس بودن تلویزیون در اکثر شهرها و روستاها می توان گفت که سریعترین راه معرفی و اطلاع رسانی این روش است امارخیلیها به دلیل گران بودن تبلیغات تلویزیونی، استفاده از آن را در دستور کار خود قرار نمیدهند. مبنای محاسبه نرخ آگهی در تلویزیون هم همان موارد مطرح در مورد تبلیغات رادیویی است.
صفحات وب: تبلیغات در محیط اینترنت این روزها به روش رایجی تبدیل شده است. آگهی و تبلیغ در محیط وب به برخی تجهیزات نیاز دارد که از جمله آنها میتوان به دسترسی به کامپیوتر، داشتن سرویس اینترنتی، انتخاب نام سایت، ثبتنام برای دامنه، طراحی گرافیک و در نظر گرفتن امکان فروش آنلاین اشاره کرد. تبلیغ وبسایت و مطرح ساختن آن از طریق موتورهای جستوجو و نیز روزآمد نگاه داشتن سایت از جمله مواردی است که در این عرصه باید به آن توجه داشت.البته راه میان بر در این روش استفاده از سایتهای تبلیغاتی است که دیگر نیازی به صرف هزینه های زیاد طراحی سایت ندارد. راهنمای تلفن مشاغل: اگر کسب و کار شما در ردیف مناسب مشاغل وارد شود، آنگاه میتوان تبلیغ دادن در راهنمای تلفن مشاغل را مؤثر دانست. نکته مهم دیگر در این زمینه این است که نام شرکت شما هم بالاخره باید به خوبی گویای نوع کالا و خدمات شما باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که متاسفانه این روش کارایی لازم را ندارد.
مقالات: آیا چیزی در شرکت و کارخانه و کسب و کار شما هست که تأثیری قوی داشته باشد. اگر پاسخ مثبت است، نشریات محلی را تجربه کنید و در قبال هزینه ای اندک جهت این نشریات محلی سپس در مقالهتان مواردی را بیاورید که حول آنها تأثیر قوی باشد و با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار کند.
پوشه ها و کارتابل های اطلاعات مشاغل: استفاده از پوشه حاوی اطلاعات شغلی جهت در اختیار قرار دادن رسانهها یک روش موثر تبلیغاتی است. این پوشهها غالباً حاوی اطلاعات و تصاویر مربوط به یک شغل است که محصولات و خدمات شرکتها و کمپانی ها را معرفی میکنند و با اظهارنظرهای مشتریان راضی از محصولات یا خدمات آنها همراه است.
بیانیههای خبری: بیانیههای خبری در مورد یک رویداد به رسانهها نوعی هشدار میدهند تا نظر آنان برای پوشش خبری رویداد مورد نظر شما جلب شود. عناصر خبری نظیر که، چه، کجا، چرا و چه وقت معمولاًدر این بیانیهها وجود دارد و اغلب هم به همراه عکسها و مستنداتی به روزنامهها فرستاده میشوند تا کار پوشش خبری نسبت به آن رویداد آسانتر صورت گیرد.
سایر متدهای تبلیغی
گزارشهای سالیانه: گزارشهای سالیانه در کارخانه ها و شرکت ها بیشتر برای سهامداران منتشر و توزیع میشوند و غالباً با مرور فعالیتهای سالیانه، چالشها و موقعیت مالی شرکت ها همراه هستند. که رعایت همین موارد در خوش نامی و جلی سرمایه بیشتر موثر خواهد بود.
همکاری ها یا بازسازی های استراتژیک: اگر شرکت شما درحال همکاری با شرکتهای دیگر است و یا در حال بازسازی استراتژیک خود میباشد، حتماً آن را جهت اطلاع مشتریان و رقبای خود اعلام و تبلیغ کنید.
استثناییها: دیدهاید شرکت ها و سازمان های زیادی بر روی قلمها و تیشرتها و فنجانهای قهوه و غیره تبلیغات میکنند. این تبلیغات زمانی مؤثر واقع میشود که مشتریهای استثنایی و ویژهای داشته باشند البته هزینه تولید و ارسال برای این مشتریان عزیز هم، هزینهای قابل اعتنا خواهد بود.
معرفی: شما در هر صورت در رشتهای تخصص دارید. روش هایی پیدا کنید که بتوانید در همایش ها به صورتی مختصر فعالیت و تخصصتان را ارایه کنید. معرفی در عرصههایی چون نمایشگاههای تجاری، سمینارها، نشستهای اتاق بازرگانی و گردهمایی مناسب است. حتی اگر پانصد بروشور توزیع کرده باشید و فقط پنج نفر با شما ارتباط بگیرند، عملکردتان موفق بوده است.
قرعه کشی و جوایز: اعلام یک برنامه مهم، اعطای یک جایزه ویژه و مواردی از این دست هم جزو روشهای تبلیغی روزآمد به شمار میآیند.
فروشهای ویژه: ارایه کوپن برای خرید، دادن تخفیفهای ویژه و فروشهایاستثنایی هم از جمله روشهایی است که در تبلیغات رایج است.
حال تصمیم با شماست. به نظر شما آیا انواع تبلیغات در اینترنت تاثیری دارد؟
با سپاسی بیکران...
رسانه تبلیغاتی آگهی90
..