10 نکته جذاب تبلیغات رایگان در سال (2024)
تبلیغات چه به صورت تبلیغات رایگان در اینترنت و چه به صورت تعرفه دار کم کم جای تبلیغات کاغذی را گرفته است و تمامی بازار تبلیغات را اینترنت به خود اختصاص داده است و شاید زیاد طولی نکشد که دیگر در خیابان ها و میادین تبلیغات کاغذی وجود نداشته باشد . تبلیغات کاغذی چهره شهر را خراب و باعث بر هم خوردن زیبایی شهر می شود و واقعا از لحاظ عصبی تاثیر بدی بر روی رهگذران دارند . در این مقاله می خواهیم تبلیغات اینترنتی و روش های مختلف تبلیغات در اینترنت را خدمت شما همراهان همیشگی توضیح دهیم . زیرا در برخی موارد به دلیل سود جوئی برخی افراد و اعتماد بیش از حد کاربران شاهد برخی نارضایتی ها و هم چنین از دست دادن سرمایه مشتریان می شویم .
تبلیغات اینترنتی Internet advertising یا تبلیغات آنلاین Online advertising یکی از روش های تبلیغاتی می باشد که با این شیوه آگهی دهنده یا کاربر پیام تبلیغاتی خود را با استفاده از سایت های تبلیغات رایگان در اینترنت به دیگر مشتریان و کاربران معرفی می نماید . تبلیغات اینترنتی نقش بسیار بسیار مهمی در افزایش درآمد موسسات و شرکت ها ایفا می کند و به همین دلیل آژانس های تبلیغاتی بزرگ و شناخته شده ای در دنیا همانند Google سالیانه میلیون ها دلار از تبلیغات در اینترنت بدست می آورند .
1. استفاده از رسانههای اجتماعی:
استفاده از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و ... برای ارسال پستها و محتواهای جذاب به طور رایگان میتواند بسیار مؤثر باشد.
2. ایجاد محتوای ویدیویی:
ایجاد ویدیوهای جذاب و آموزشی در زمینههای مرتبط با کسب و کار شما و به اشتراک گذاری آنها بر رسانههای اجتماعی یک راه رایگان برای جذب توجه مخاطبان است.
3. استفاده از محتوای تعاملی:
ایجاد محتوایی که مخاطبان را به تعامل و اشتراکگذاری آن تشویق کند، میتواند بازخورد و انتشار آن را بهبود بخشد.
4. بلاگ نویسی:
ایجاد و مدیریت یک وبلاگ کسب و کار برای ارائه محتوای مفید و جذاب به مخاطبان یک روش رایگان و مؤثر برای تبلیغات است.
5. همکاری با افراد مؤثر:
همکاری با افراد مؤثر و برجسته در حوزه مرتبط با کسب و کار شما برای اشتراک تجربیات و محتوای مفید یک روش جذاب برای تبلیغات است.
6. پیگیری اخبار و رویدادها:
بهروز بودن با رویدادها و اخبار مرتبط با صنعت و کسب و کار شما و به اشتراک گذاری آنها به عنوان یک راه رایگان برای جذب توجه مخاطبان است.
7. استفاده از SEO:
بهینهسازی محتوای وبسایت و مطالب شما برای موتورهای جستجو یک راه رایگان و موثر برای افزایش دیده شدن وبسایت شما است.
8. استفاده از ایمیل مارکتینگ:
ارسال ایمیلهای مفید و ارزشمند به مشتریان و مخاطبان برای اطلاعرسانی درباره محصولات و خدمات شما یک روش رایگان و کارآمد است.
9. بازخورد و تعامل با مشتریان:
پاسخگویی به نظرات، پیشنهادات و سوالات مشتریان به صورت فعال و مداوم یک راه رایگان برای ایجاد ارتباط و اعتماد با مشتریان است.
10. مشارکت در انجمنها و گروههای تخصصی:
فعالیت در انجمنها و گروههای تخصصی آنلاین مرتبط با صنعت و کسب و کار شما و به اشتراک گذاری تجربیات و محتواهای مفید یک روش رایگان برای جذب توجه مخاطبان است.
با گسترش دسترسی و آگاهی هر چه بیشتر کاربران و پیشرفت علمی کاربران در این زمینه و همچنین افزایش سرعت اینترنت نسبت به گذشته های دور ( در همه جای دنیا حتی در کشور عزیزمان ایران ) ، با فراگیر شدن ابزارهایی همانند انواع لپ تاپ ها با رنج قیمتی متفاوت ، به بازار آمدن گوشی ها و مخصوصا تبلت های هوشمند و پیشرفت تکنولوژی ساخت انواع گوشی های موبایل و تبلت ها در هر نوع برندی و گسترش جامعه نرم افزاری به خصوص نرم افزار های موبایلی باعث شده است تا مردم توجه خاصی به دنیای دیجیتال و مجازی داشته باشند و برای رفع بسیاری از انواع نیازهایشان در بسیاری از موارد فقط به اینترنت مراجعه داشته باشند .
اینترنت یک راه حل و متد ساده ، سریع و قابل فهم و در دسترس می باشد که هیچکسی نمی تواند استفاده از آن را نادیده بگیرد و از طرفی دیگر اینترنت محدودیت زمانی و مکانی را از بین برده و با ایجاد دهکده جهانی وب تمامی مرزها را در بر گرفته است پس به همین دلیل بسیاری از شرکت ها و فروشگاه ها و حتی مشاغل کوچک ترجیح میدهند که کسب و کارشان را با استفاده از اینترنت مدیریت کنند تا به جامعه آماری بالائی از مشتریان خاص خود دست یابند .
تبلیغات اینترنتی فواید بسیار مهمی برای ما و مخصوصا محیط پیرامون ما در بر دارد از جمله :
تبلیغات اینترنتی یعنی داشتن درختان بیشتر ، زندگی سالم تر و محیطی شادتر :
برای تولید ۷۰۰ تن کاغذ مورد نیاز ما باید ۳ هکتار جنگل و درختان آن نابود شود ! به نظر می رسد همین یک جمله می تواند ما را با عمق فاجعه آگاه کند که بخاطر خودخواهی ما برای تبلیغاتمان باید چقدر به ذخایر طبیعت خودمان آسیب برسانیم ، پس بهتر است هر چه زودتر به تبلیغات رایگان در اینترنت روی بیاوریم و از همین الان به فکر آیندگانمان باشیم. بدون قطع درختان و نابودی محیط زیست هم می توان تبلیغات بهینه ای داشت. در خیلی از کشور ها استفاده از کاغذ برای تبلیغات کم کم منسوخ شده و تبلیغات کاغذی را نوعی بی احترامی می دانند . امیدواریم که به زودی این اتفاق و تصمیم مهم در ایران عزیزمان هم رخ دهد .
تبلیغات اینترنتی محدودیت مکانی و زمانی ندارد :
وقتی شما در یک سایت تبلیغات انجام می دهید ، آگهی شما به صورت شبانه روزی در دید همه کاربران می باشد . آیا آگهی کاغذی و سنتی شما به این وسعت در معرض دید خواهد بود ؟
فقط کافیست اراده کنید و با موسسات تبلیغاتی محیطی تماس حاصل کنید تا ببینید تعرفه تبلیغات در اتوبان ها و فروشگاه های معتبر یا در سطح شهر چقدر هزینه بر است ! در تمام کلان شهرها مانند تهران و اصفهان و مشهد که هیچکس وقت و حوصله ای برای توجه به این گونه تبلیغات ندارند و حتی در حین حرکت از افراد اطرافشان هم بی خبرند آیا به نظر شما ندارد واقعا به صرفه است که چند ده میلیون تومان برای چنین شیوه تبلیغاتی هزینه کرد ؟ تبلیغات اینترنتی در حال حاضر بسیار ارزان است و به زودی این تعرفه ها افزایش پیدا خواهند کرد چون تعداد کاربران اینترنت هر روز رو به گسترش است و صاحبان سایت ها به قیمت های پایین راضی نخواهند شد . پس تا فرصت باقیست از این گونه سایت ها که یکی از آنها رسانه تبلیغاتی آگهی۹۰ است استفاده نمائید.
تبلیغات اینترنتی آسیب پذیر نیست :
حتما برای شما هم پیش آمده که یک تراکت تبلیغاتی را یک کارت پخش کن به شما داده باشد و در مقابل چشمانش مچاله یا پاره پاره کرده باشید . آیا می پسندید که دیگران هم با تراکت های تبلیغاتی شما چنین کار زشتی را انجام دهند؟ با این کار شما رسما پول و سرمایه و وقتتان را در سطل زباله می ریزید . بنر هایی که پاره پاره (به صورت عمدی یا ...) و یا در اثر آفتاب زدگی و باد و باران پوسیده و از بین رفته شده اند . شما تبلیغ می کنید که از این تبلیغات سرمایه تان برگردد همراه با سود آن نه اینکه پولتان را نابود کرده باشید . هیچکس و هیچ چیزی نمی تواند بر سر تبلیغات اینترنتی شما چنین بلایی بیاورد.
گوینده و نویسنده پیام چه کسی است ؟ ( پیام رسان )
چه می گوید و منظورش چیست و چه چیزی می نویسد؟ (پیام )
چه وسیله ای برای گفتن و نوشتن به کار می برد؟ (وسیله ارتباطی)
برای چه کسانی می گوید و می نویسد و مخاطبانش کیست؟ و تاثیر این گفتن و نوشتن بر روی کاربران چیست؟ ( پیام گیران )
انواع روش های تبلیغات در اینترنت :
تبلیغات در موتور جستجو Google :
حتما هنگام جستجو در اینترنت و مخصوصا در گوگل متوجه این مطلب شده اید که در بالا و پایین نتایج جستجوی گوگل یک آیکن زرد رنگ کوچک وجود دارد که بر روی آن AD نوشته شده است . اینها همان تبلیغات اینترنتی هستند . این تبلیغات به نمایش در آمده یک نوع تبلیغات متنی می باشند که در موتور های جستجو مانند گوگل به نمایش در می آیند . اساس کار این چنین تبلیغاتی این است که موتور جستجو Google تبلیغات ثبت شده شما را بر اساس نوعی از عبارات خاصی نشان می دهد . برای مثال اگر شما یک آژانس مسافرتی دارید وقتی کاربران واژه های مربوط به مسافرت رو سرچ کنند تبلیغ شما نمایش داده خواهد داشت . این شیوه تبلیغات بسیار موثر و به جایی است ولی برای ما ایرانی ها و کشور ما چندان مفید هم نیست ، چون ارز زیادی را از کشور خارج کرده و هزینه های زیادی را هم باید پرداخت نمود . شما می توانید این هزینه را در سایت های ایرانی خرج نمائید تا این سرمایه و پول از کشور خارج نگردد و در همین جا در میهن خودمان این گردش مالی را ایجاد کنیم.
سایت های آگهی و نیازمندی رایگان را حتما در میان جستجو های خود دیده اید . سایت های آگهی و تبلیغات رایگان روز به روز با قالب های متفاوت و گاها بسیار زیبا و به روز در حال رشد سریعی هستند. شما در سایت های آگهی رایگان یا نیازمندی ها می توانید محصولات و خدمات خود را به رایگان تبلیغ کرده و سیل فراوانی از مشتریان را به سوی محصولات خود روانه کنید . البته این گونه از سایت ها بسته های تبلیغاتی ویژه (تعرفه دار) هم ارائه می کنند که با استفاده از این تبلیغات ویژه آگهی شما در صفحه اول آن سایت قرار خواهد گرفت که یک مزیت آن کلیک خور شدن بالای آن آگهی خواهد بود . اگر سایت ندارید می توانید از این روش تبلیغات اینترنتی استفاده فرمائید زیرا صرفه بالائی را برای شما در پی خواهد داشت .
تبلیغات در انواع شبکه های اجتماعی :
شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر با جذب کاربران فراوان به خود توانسته است روش استفاده از اینترنت را به کلی دستخوش تغییرات عمده ای کند . تعداد کاربران شبکه های اجتماعی هر روزه در حال رشد است و تقریبا هر کسی که می داند اینترنت چیست و با آن آشنایی دارد حداقل در یک شبکه اجتماعی اینترنتی عضو شده است . تبلیغات در شبکه های اجتماعی به روش های مختلفی انجام می پذیرد اما ساده ترین روش اینست که یک فروشگاه با ایجاد یک حساب کاربری و قرار دادن محصولات خود در آن می تواند با بسیاری از کاربران و حتی همکاران خود ارتباط گسترده ای داشته باشد و از این طریق می تواند محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نماید . بعضی از اعضای شبکه های اجتماعی دوستان زیادی دارند و توانسته اند با دیگران ارتباط خوبی بر قرار کنند و از این طریق توانسته اند با گرفتن سفارشاتی از برخی شرکت ها و دریافت مبلغی در قبال آن برای این گونه شرکت ها تبلیغ کنند و محصولات آنها را به دوستان خود نیز معرفی می نمایند . البته اغلب شبکه های اجتماعی روش تبلیغات بنری را هم در دستور کار خود قرار داده اند .
سرویس ها و سایت های مختلفی در زمینه تبلیغات وجود دارند که به شما این امکان را می دهند بدون پرداخت هزینه ای و به طور رایگان کالا و محصولات خود را تبلیغ و از این طریق به بازاریابی محصول خود فکر نمائید. فکر کنیم تا اینجای کار با شنیدن چنین مطلبی خوشحال شده باشید. ولی نباید فراموش کنید که تبلیغات حتی از نوع رایگان آن هم به این سادگی ها نیست. شما باید عوامل مختلفی را کنار یکدیگر قرار دهید تا به مقصود خود به طور کامل و بدون هیچ عیب و نقصی برسید.این اصل را از یاد نبرید که تعداد این سایتهایی که امکان تبلیغات رایگان در اینترنت را به شما عزیزان می دهند روز به روز رو به افزایش می باشد و شما محدوده انتخاب بیشتری دارید برای اینکه بتوانید آگهی خود را در یک سایت معتبری که دلتان میخواهد ثبت کنید. اما آیا تمام آنها برای درج تبلیغات شما مناسب می باشند؟ اصلاً طرز کار این گونه سایت ها چگونه است؟ شاید از خودتان پرسیده باشید که چه کسی می تواند از این سایت های تبلیغات رایگان در اینترنت استفاده کند؟؟! این یک سوال ساده اما در عین حال مهمی می باشد. اگر بدانید چه چیز یا محصولی را باید تبلیغ کنید، نصف راه را آمده اید. خیلی از کاربران فکر می کنند ، حتماً باید خودشان کالا یا محصولی برای فروش داشته باشند تا بتوانند در این گونه سایت ها تبلیغاتی را درج کنند. خب جواب کاملا منفی است. اگر در حال حاظر در حال تبلیغ برای محصولات و خدمات دیگران می باشید، می توانید در این گونه سایت ها برای گرفتن پورسانت بیشتر و درآمد بالاتر تبلیغ نمائید.
خیلی از سایت هایی که همکاری در فروش دارند در اختیار شما یک فروشگاه هم قرار می دهند که می توانید این کار را برای محصولات فروشگاه انجام دهید. ولی نکاتی را برای افزودن تبلیغ در این نوع از سایت های تبلیغاتی رایگان باید در نظر داشته باشید:
• دسته مناسب را انتخاب نمائید. خودتان را جای بازدید کننده ای قرار دهید که می خواهد کالای مورد نظر خود را جستجو و پیدا کند.
• توضیحات کالا یا خدمات، نقش مهمی را در فروش آن محصول ایفا می نمایند. خریدار معمولاً وقت و زمانی را صرف جمع آوری اطلاعات در مورد آن محصول نمی کند و در این زمینه حوصله چندانی از خود نشان نمی دهد. مگر این که شیفته و مجذوب آن شده باشد. پس در نگاه اول این شما هستید که باید تمام مشخصات کالای خود را در معرض دید بازدیدکننده قرار دهید و آن را تبدیل به مشتری دائمی خود کنید.
• در توضیحات از کلمات کلیدی مرتبط با محصول مورد نظر خودتان استفاده کنید. این موضوع را از یاد نبرید که هنوز عمده خریداران و مشتریان شما از طریق موتور جستجو مخصوصاً گوگل وارد سایت می گردند.
• از تصاویر مناسب و با کیفیت و وضوح عالی غافل نشوید. حتماً یک یا چند عدد از عکس های مرتبط با محصول یا خدمات تان را در تبلیغ قرار دهید و استفاده نمائید.
• اطلاعات تماس خود را به طور کامل قرار دهید تا در صورت نیاز با شما تماس داشته باشند. حتی اگر سایت یا وبلاگی دارید، در انتها نشانی آن را هم درج نمائید.
• اگر با پول خرج کردن مشکلی ندارید، تبلیغات چند ستاره(ویژه) را خریداری نمائید. این نکته را هم در نظر بگیرید که در کدام سایت تبلیغات رایگان در اینترنت این کار را انجام می دهید که سود آوری بسیار بالایی برای شما داشته باشد.
در کل این شما هستید که با ابزار های رایگان و پولی که در اختیارتان دارید، می توانید کالاها یا محصولات خود را به سایر مشتریان سراسری معرفی نمائید و فروش خود را چندین برابر کنید، و همانطور که گفته شد یکی از این ابزارهای رایگان استفاده از سایت های تبلیغات رایگان در اینترنت است که با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید این گونه سایت ها که یکی از فعال ترین آنها رسانه تبلیغاتی آگهی۹۰ است به راحتی دسترسی داشته باشید. در تبلیغات رایگان در اینترنت معمولاً اهداف بسیار زیادی دنبال می گردد که در ذیل به بخشی از آنها اشاره مختصری می کنیم: آگاهی و مطلع شدن خریداران در مورد محصولات و یا کالاهای جدید صاحبان مشاغل گوناگون
آگاه کردن مشتریان و خریداران از نحوه ارائه خدمات و یا قیمت جدید یک محصول
ایجاد تصویری روشن و اگاهانه و بی پرده و قدرتمند از کسب و کار
جلب مشتریان به خرید محصولات و کالاها
تشویق مشتریان و کاربران در سراسر پهنه وب برای گرفتن تصمیم خرید فوری محصول
سایت تبلیغاتی آگهی۹۰ که در برابر دیدگان شما کاربران گرامی قرار گرفته است یک سرویس ثبت تبلیغات رایگان در اینترنت می باشد ، با توجه به رشد فراگیر و روز افزون کاربران و مشتریان اینترنتی در کشور ، رقابت در تبلیغات اینترنت هر روز پر هیجان تر و پر شورتر دنبال می گردد. در رسانه تبلیغاتی آگهی۹۰ سعی برآن داشته ایم تا بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات رایگان در اختیار شما هم وطنان عزیز قرار دهیم .
حال تصمیم با شماست. به نظر شما آیا تبلیغات رایگان در اینترنت تاثیری دارد؟ با سپاسی بیکران
رسانه تبلیغاتی آگهی90
..