10 نکته اساسی تبلیغات در سایت ها (2024)
در دنیای مجازی تعاريف متعددي از تبليغات اینترنتی آمده است که میتوانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم :
تبليغات فرآيند اطلاعات مناسب در مورد کالاها و
خدمات به مشتريان و ترغيب و متقاعد کردن مؤثر مصرف کنندگان به خريد کالاها و خدمات
مي باشد و يا در تعريفي ديگر تبليغات را، ارائه غير شخصي اطلاعات که معمولاً
براي آن مبلغی پرداخته میشود میدانند. اغلب با هدف ترغيب براي خريد کالاها يا
ايده از سوي افرادي مشخص و توسط رسانه هاي مختلف انجام مي پذيرد، تعريف نموده اند.
بدون شک، تبلیغات در سایتها یکی از ابزارهای کلیدی در بازاریابی آنلاین است. در زیر، ۱۰ نکته اساسی درباره تبلیغات در سایتها را برای سال ۲۰۲۴ معرفی میکنم:
1. هدفمندسازی:
تبلیغات در سایتها باید هدفمند و دقیق باشند. برنامهریزی بر اساس مشخصههای دقیق مخاطبان هدف (مانند سن، جنسیت، مکان، علایق و ...) ضروری است.
2. تطبیق با محتوای سایت:
تبلیغات باید با محتوای سایت هماهنگی داشته باشند تا به نظر مخاطبان منطبق و جذاب بیایند.
3. استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته:
بهرهگیری از تکنولوژیهای روز و ابزارهای هوش مصنوعی برای هدفمندسازی تبلیغات و ارائه تجربه شخصیسازی شده به مخاطبان بسیار مؤثر است.
4. استفاده از تصاویر و ویدیوها:
تصاویر و ویدیوها جذابیت تبلیغات را افزایش میدهند و میتوانند پیام شما را بهتر منتقل کنند.
5. تست و بهینهسازی مداوم:
تست مختلف فرمتها، متنها، و تصاویر و بهینهسازی مداوم تبلیغات بر اساس نتایج به دست آمده از آن تستها بسیار اهمیت دارد.
6. پیگیری و اندازهگیری عملکرد:
پیگیری و اندازهگیری عملکرد تبلیغات از طریق ابزارهای تحلیل و متریکسی مانند Google Analytics برای درک بهتر از اثربخشی تبلیغات ضروری است.
7. پاسخگویی به نیازهای مخاطبان:
تبلیغات باید به نیازها و مشکلات مخاطبان پاسخ دهند و به آنها راهکارهایی برای حل مشکلاتشان ارائه کنند.
8. شفافیت و اعتمادسازی:
تبلیغات باید شفاف و صادقانه باشند تا اعتماد مخاطبان را جلب کنند. ارائه اطلاعات صحیح و قابل اعتماد درباره محصولات و خدمات شما بسیار مهم است.
9. تعامل با مخاطبان:
ایجاد فرصتهایی برای تعامل با مخاطبان، مانند فرمهای تماس، نظرسنجیها و جلسات چت آنلاین، میتواند ارتباط برقراری و تعامل بیشتر با مخاطبان را تسهیل کند.
10. موبایل فریندلی:
با توجه به افزایش استفاده از دستگاههای موبایل، تبلیغات باید به طور کامل بهینه شده و قابل دسترسی بر روی دستگاههای همراه باشند.
تعريف تبليغات در سایت :
تبليغات در سایت به استفاده از اينترنت به عنوان يک
کانال و وسيله ارتباطي براي ارسال تبليغات در محيط وب اشاره دارد. در تعريفي ديگر، تبليغات در سایت را اينگونه تعريف نموده اند: نمايش دادن
نامها وعلائم تجاري، شعارها و تصاوير تبليغاتي در سايتهاي (پايگاههاي) پربيننده اينترنت، به نحوي
که به تحقق اهداف تبليغات کمک کرده باشد. در فرايند تهيه و اجراي تبليغات در سایت های اینترنتی، شرکتهاي تبليغاتي، ناشران اينترنتي ، تبليغ دهندگان (سازمانها و
شرکتهاي توليدي و خدماتي) درگير این کار می باشند.
تاريخچه تبليغات در سایت:
تبليغات در سایت براي اولين بار و بصورت بنر در ۲۷
اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سايت هات واير۳ نمايش داده شد. زماني که هات واير متوجه شد که
براي تبليغات مي بايست فضاي محدودي را در نظر گرفت،
بنرهاي تبليغاتي بوجود آمدند
در آن زمان ۱۴ طراح تبليغاتي
مبلغي معادل ۳۰،۰۰۰ دلار براي نمايش ۱۲ هفته اي تبليغات در سایت می پرداختند. در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه
اي عمومي مورد استقبال واقع شد.
تبليغات ناخواسته:
تبليغات ناخواسته که شامل
Pop up و Pop under هستند
يکي از اشکال بحث انگيز تبليغات اينترنتي به حساب مي آيد. اين نوع از تبليغات به صورت ناخواسته دريافت می گردند و مخاطبان را
در معرض يک نمايش اجباري قرار مي دهد.
آگهي هاي تلويزيوني را مي توان نمونه اي از تبليغات اجباري به حساب آورد چرا که اين آگهي ها
معمولاً برنامه هايي را که مخاطبان در حال تماشا هستند، قطع مي کنند و آنها را
وادار به تماشاي آگهي مي کنند که گاها و حتی در بسیاری از مواقع احساس ناراحتی را
در بینندگان به وجود می آورند.
در مقابل، تبليغات روزنامه اي نمونه اي از تبليغات اختياري محسوب مي شوند زيرا خوانندگان مي توانند هر قسمت از روزنامه را
که مايلند بخوانند و يا از آن بگذارند. اينترنت توانايي نمايش به هر دو صورت
اختياري و اجباري را دارد. بنرهاي تبليغاتي
مانند تبليغات روزنامه اي به طور معمول بصورت اختياري ديده مي شوند، هرچند که گاهي به
دليل اينکه تقريباً در تمام صفحات وب ارائه شده اند مورد اعتراض قرار مي گيرند
استفاده برخي از کاربران اينترنت از نرم افزارهاي مسدود کننده نمايش بنرها گواه
اين امر است. از آنجا که تبليغات ناخواسته غالباً به صورت اجباري نمايش داده مي شوند، پاسخ هاي منفي مانند
احساس رنجش و احتراز از تبليغ را در بر خواهند داشت.
مزيت هاي تبليغات در سایت :
تبليغ در سایت مزيتهاي زيادي نسبت به تبليغ سنتي دارد، از آن جمله مي توان به موارد زیر
اشاره داشت:
ايجاد ارتباط دوطرفه: تبليغات اينترنتي يک ارتباط دوطرفه بين تبليغ کننده و مخاطب ايجاد مي کند. مخاطبان نه تنها تبليغات را دريافت مي کنند بلکه قادرند بازخورد بدهند و سوالات خود را در مورد محصولات با تبليغ کنندگان مطرح نمایند و مشتریان با فروشندگان ارتباط برقرار کنند.
ايجاد يک پيوند مستقيم به ليست محصولات: تبليغات اينترنتي با يک پيوند مستقيم، دسترسي به اطلاعات محصولات مرتبط را براي مخاطبان فراهم میکند. اين قابليت غالباً منجر به مبادله محصولات و افزايش تعاملات تجاري شده و خواهد گردید.
دسترسي جهاني و شبانه روزي: تبليغات اينترنتي داراي دسترسي جهاني است و در تمام روزهاي سال و تمام ساعات روز در دسترس است که اين امر موجب افزايش قابليت مشاهده و گسترش بازار آن شده است.
ارسال، نگهداري و به روز رساني آسان: به دليل ماهيت ديجيتالي، تبليغات اينترنتي داراي ويژگي هاي نمايش، نگهداري و به روز رساني آسان است. کاهش فرايند تهيه و اجراي تبليغات از جمله نتايج اين ويژگي ها تلقي مي شود.
قابليت بالاي اندازه گيري و ردگيري: تبليغات اينترنتي به دليل ماهيت ديجيتالي، از قابليت ردگيري و اندازه گيري بالايي برخوردار هستند. از روشهاي گوناگوني براي ردگيري، ارزيابي عملکرد و سنجش اثربخشي تبليغات اينترنتي استفاده می گردد.
قابليت فروش: در اين نوع از تبليغات پس از نمايش آگهي مي توان بلافاصله فروش را نيز انجام داد
مراحل ایجاد تبلیغات:
برای ایجاد تبلیغات در سایت از هر نوع و یا هر روشی، مراحل زیر باید طی شود. این مراحل در مورد هر روش نام خاصی به خود می گیرد:
1)ایده پردازی: اولین چیز برای تبلیغ، همان پیام است. بنابراین یک ایده خوب و مناسب و منحصر به فرد،کمک بسیار زیادی در القای پیام به مخاطب از هر رسانه ای خواهد داشت. بزرگان تبلیغات دنیا همگی دارای ایده های خوب و خلاقانه می باشند و به همین واسطه،رشد قابل توجهی کرده اند.گاهی یک ایده خوب،نقاط ضعف مراحل دیگر را می پوشاند و آنها را از توجه زیاد پنهان نگه میدارند.همانطور که اگر ایده ای نامناسب، ضعیف، تکراری و ... باشد،هر چقدر در مراحل دیگر تهیه تبلیغ، خوب عمل شود،شاید نتیجه مطلوب را بدنبال نداشته باشد و منجر به فروش محصولات نگردد
2)طراحی: پس از یافتن ایده، این ایده باید پرداخت شود. طراحی،صرفا به معنای کشیدن یک طرح یا تصویر نمی باشد. بلکه به معنای طرح یک برنامه مناسب جهت القای ایده به بهترین نحو ممکن است.یک ایده و طرح ممکن است بدون استفاده از تصویر و صرفا به کلمات یا یک گفتار ختم شود.
3)تائید طراحی: تبلیغ همیشه برای یک کارفرما تهیه می شود که هر چقدر هم از تبلیغات در سایت چیزی نداند و طراحی آگهی اش را هم به یک متخصص و کارشناس خبره تبلیغات داده سپرده باشد،بسیار مهم و تعیین کننده است.زیرا یک آگهی خوب علاوه بر داشتن ویژگیهای یک تبلیغ خوب،باید در جهت اهداف و سیاست های کارفرما ایجاد شده باشد.ضمن اینکه بدون تایید کارفرما نباید وقت و هزینه بیشتری برای یک ایده یا طرح گذاشت. زیرا مرحله اول (ایده) و دوم (طراحی) یک آگهی ممکن است چندین ماه به درازا کشیده شود.
4)تغییرات و پرداخت نهایی: وقتی نظر کارفرما و کلیه تصمیم گیرندگان صاحب آگهی با ایده و طرح یک متخصص تبلیغات آمیخته شود و مورد تائید قرار گیرد، یک آگهی خوب و کامل برای تبلیغ در سایت آماده می شود.
5)ساخت: حالا زمان ساختن و به عمل درآوردن ایده ها و طرح ها فرا رسیده است.این مرحله بسیار مهمی می باشد،زیرا یک ساخت خوب از یک طرح متوسط، آنرا خوب جلوه می دهد و یک ساخت ضعیف از یک طرح عالی،آنرا تا حد متوسط پایین می آورد. بنابراین برای ساخت یک آگهی باید از متخصص خبره آن در همان رسانه استفاده بهینه نمود. الزاما ایده دهنده، طراح و سازنده یک آگهی نباید یک شخص حقیقی یا حقوقی باشد.
6)اجرا: اجرای آگهی ساخته شده نیز به اندازه همه مراحل نقش بسیار مهمی دارد. این مرحله پل ارتباطی تبلیغ، با مخاطب است و تمام مراحل اول تا آخر تهیه آگهی را در بر دارد. این امر نیز باید به یک مجری خوب و با تجربه داده شود.
سایت های اینترنتی پربیننده به دلیل داشتن تیراژ زیاد،فضای خوبی برای تبلیغات در سایت های مرتبط می باشند که هزینه های بالایی را در بر دارند و گاها نیز تبلیغات در برخی سایت ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرند که از جمله این سایت ها میتوان به سایت تبلیغاتی آگهی۹۰ اشاره نمود . نوع سایت، مخاطبان، نوع محصول مورد تبلیغ و تعداد بازدیدکنندگان از سایت مورد نظر همچنین ابعاد و مکان تبلیغ در قیمت آگهی های اینترنتی نقش بسزایی دارد.
اگر چه امروزه به دلیل حجم وسیع و انبوه ارتباطات از طریق صندوق های پستی الکترونیکی و تبلیغات ارسال شده به آنها بسیاری از این تبلیغات مورد مطالعه و بازدیدقرار نمیگیرند،اما به دلیل روند رو به رشد رویکرد به اینترنت،تجارت های الکترونیک و نیز ارزان بودن فعلی این نوع تبلیغات،با استفاده از یک پیام مناسب می توان جذابیت های زیادی را برای مشتریان و حتی سایر کاربران در دنیای مجازی ایجاد کرد....
تبلیغات در سایت فقط محدود به روش های گفته شده در بالا نمیگردد بلکه تبلیغات از طریق ارسال پیام کوتاه نیز طرفداران خاص خود را دارد.
روش جدید تبلیغ که از طریق همکاری با سیستم مخابرات یک کشور انجام میشود، باید حتما در زمان خاص و برای محصولات یا خدمات خاص مورد استفاده قرار گیرد. زیرا استفاده کنندگان از تلفن همراه،با وجود گستردگی و افزایش بی رویه، هنوز مخاطبان خاص محسوب می شوند. اگر چه شاید در آینده نزدیک،این قشر تبدیل به قشر عام شود و مانند یک رسانه ملی بتوان از آن استفاده بجایی داشت. به هر حال به دلیل محدودیت پیام ارسالی، نوع، ساختار و متن تبلیغی بسیار حساس می باشد و حساسیت های فرائانی را نیز بدنبال دارد.
یکی از روش های تبلیغات در سایت در اینترنت استفاده از وب سایت های درج آگهی رایگان جهت تبلیغات اینترنتی رایگان توسط این گونه سایت ها میباشد. یکی از مزایای اصلی این گونه وب سایت ها این است که قبلا بهینه سازی شده اند و در صورتی که در این سایت ها آگهی درج کنید احتمال دیده شدن آگهی تبلیغاتی شما در مقایسه با وب سایت های ناشناخته بیشتر است. زیرا اولا این سایت ها مدت زیادی است که فعالیت می کنند، همچنین ترافیک و بازدید بیشتری داشته و دارند و روز به روز به تعداد بازدید کنندگان و آگهی دهندگان در این گونه سایت ها افزوده میشود
معرفی سایت آگهی۹۰ برای درج آگهی رایگان :
یکی از وب سایت های فعال در این زمینه که به سرعت در حال پیشرفت میباشد سایت تبلیغاتی آگهی۹۰ wWw.Agahi90.iR میباشد که در مقایسه با وب سایت های مشابه تعرفه کمتری برای درج آگهی های ویژه و لینکدار دارد و همچنین قابلیت اصلی این سایت درج آگهی به صورت نامحدود در سایت می باشد. در سایت های مشابه تنها می توان در هر بار ثبت نام 5 آگهی درج نمود.
برخی از ویژگی های سایت تبلیغاتی آگهی۹۰ :
دسته بندی مناسب آگهی ها: برای هر آگهی شاخه ای در نظر گرفته شده که متناسب با آگهی میباشد.
استفاده از تگ توصیف: تگ توصیف اهمیت زیادی در بهبود رتبه صفحه در نتایج جستو را دارد. استفاده از این تگ در ساختار آگهی بر ارزش آن می افزاید.شما می توانید برای آگهی تبلیغاتی خود این توضیحات را درج نمائید که به دیدن شدن بیشتر آگهی در موتورهای جستجو کمک می نماید.
استفاده از کلمات کلیدی آگهی: می توانید برای آگهی خود کلمات کلیدی را تعیین کنید و در آگهی خود اضافه نمائید تا موتورهای جستجو راحت تر آگهی شما را پیدا و به کاربران پیشنهاد دهند.
امکان درج لینک: می توانید لینک وب سایت خود را در آگهی خود قرار دهید که این امر تاثیر مثبتی در هر چه سریعتر پیدا شدن آگهی شما داشته باشد
درج تصویر: می توانید برای آگهی خود یک یا چند تصویر با کیفیت بسیار مناسب مرتبط با آگهی و محصول مورد فروش خود قرار دهید
درج آگهی ویژه: می توانید جهت دیده شدن بیشتر اگهی های خود و قرار گرفتن آگهیتان در صفحه اول سایت آگهی۹۰، آن ها را با پرداخت هزینه، ویژه کنید تا در صفحه اصلی نمایش داده شوند.
عضویت در سایت آگهی۹۰ به طور کاملا رایگان می باشد و پس از ورود به سایت باید به دنبال دکمه یا لینکی به نام عضویت یا ثبت نام بگردید. علاوه بر آگهی رایگان می توانید آگهی ویژه نیز در این وب سایت درج کنید تا در صفحه اول نمایش داده شود که این نوع اگهی دارای تعرفه است که با مراجعه به قسمت منو تعرفه در بالای سایت می توانید از تمامی تعرفه های آگهی ها وبنر ها اطلاع کسب فرمائید
سعی کنید تا جای ممکن متن آگهی درج شده کوتاه و جذاب باشد.
آگهی خود را در دسته بندی کاملاً مربوط قرار دهید و نه در هر شاخه ای, زیرا در این حالت آگهی شما از دسته بندی دور افتاده و امکان دیده شدن و حتی پیدا شدنش بسیار غیر ممکن می شود.
عنوان آگهی را با کلمات کلیدی مربوط به موضوع آگهی انتخاب کنید و همچنین در متن آگهی از کلمات کلیدی مورد نظرتان استفاده نمائید .
از تصویر مناسب و با کیفیت و وضوح بالا و مرتبط با موضوع آگهی خود استفاده کنید.
اطلاعات تماس خود را به صورت کامل درج کنید تا در صورت نیاز مشتریان بتوانند به راحتی با شما در تماس باشند
سایت تبلیغاتی آگهی۹۰ دارای قابلیتهای مناسبی جهت معرفی کالاها و خدمات شما می باشد و در صورتی که وب سایت ندارید این سایت جهت معرفی محصولات و خدمات شما بستر مناسبی را فراهم نموده است.
با سپاسی بیکران
رسانه تبلیغاتی آگهی90