معامله منصفانه، قیمت منصفانه، خرید و فروش منصفانه

معامله منصفانه، قیمت منصفانه، خرید و فروش منصفانه

بازدید: 1109    انتشار: 1404/01/01    کد مطلب: 26117    دسته بندی: لیست آموزش
معامله منصفانه، قیمت منصفانه، خرید و فروش منصفانه

خرید و فروش منصفانه 
یا من یکفی من کلشی و لا یکفی منه شی ء اکفنی ما اهمنی
پيامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: 

الْبَيِّعَانِ بِالْخِيَارِ مَا لَمْ يَفْتَرِقَا فَإِنْ صَدَقَا وَ بَيَّنَا بُورِكَ لَهُمَا فِي بَيْعِهِمَا وَ إِنْ كَتَمَا وَ كَذَبَا مُحِقَ بَرَكَةُ بَيْعِهِمَا 

خريدار و فروشنده، تا از يكديگر جدا نشده ‏اند، اختيار [فسخ معامله را] دارند. اگر راست بگويند و [عيب را] آشكار بگويند، داد و ستد براى هر دو، بركت خواهد داشت، و اگر [عيب را] بپوشانند و دروغ بگويند بركت دادوستدشان خواهد رفت. 

اصلی‌ترین هدف آن این است که مشتریان را به خریداری از محصولات یا خدمات بر اساس نیاز و تمایل خود تشویق کند، بدون اینکه فرآیند فروش با تبلیغات گمراه‌کننده یا اطلاعات نادرست صورت گیرد. این نوع فروش به پایبندی به اصول اخلاقی و انسان‌مداری در فعالیت تجاری تأکید دارد.

مزایای قیمت منصفانه

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: 

مَن واسَى الفَقيرَ و َأَنصَفَ النّاسَ مِن نَفسِهِ فَذلِكَ المُؤمِنُ حَقّا؛ 

هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى است. 

مزایای قیمت منصفانه شامل افزایش اعتماد مشتریان، ادامه‌ی برقراری روابط طولانی مدت با مشتریان، افزایش شهرت و اعتبار شرکت، بهبود سازمان دهی و کارایی در فروش، افزایش رضایت مشتریان و افزایش فروش به طور کلی می‌شود. 

اصول معامله منصفانه

امام على علیه السلام فرمودند: 

مَن أَنصَفَ اُنصِفَ؛ 

هر كس با انصاف باشد، انصاف مى‏ بيند.  

قواعد معامله منصفانه شامل احترام به حقوق مشتریان، ارائه اطلاعات صادقانه و دقیق در مورد محصولات یا خدمات ارائه شده، عدم استفاده از تبلیغات گمراه‌کننده یا اطلاعات نادرست، رفع ابهامات و پاسخ به سوالات مشتریان به طور شفاف و واضح و احترام به انتخابات و تصمیمات مشتریان می‌شود. چگونه فروش منصفانه را رعایت کنیم؟ 
رپورتاژ آگهی یعنی چه؟

1. احترام به حقوق مشتریان:

حضرت علی علیه السلام فرمودند: 

الْمُحْتَكِرُ الْبَخِيلُ جَامِعٌ لِمَنْ لَا يَشْكُرُهُ وَ قَادِمٌ عَلَى مَنْ [لِمَنْ‏] لَا يَعْذِرُه‏ 

آنكه احتكار كند و بخل ورزد گرد آورد (اموال را) براى كسى كه سپاسش نگويد (يعنى ورثه او) و در آيد بر كسى كه عذرش نپذيرد و معذورش ندارد. 

این قاعده به معنای این است که باید حقوق و نیازهای مشتریان را احترام گذاشته و در فروش محصولات یا خدمات، به مشتریان احترام و شفافیت داشته باشیم. 

2. ارائه اطلاعات صادقانه و دقیق:

امام صادق علیه السلام : 

مَن أَنصَفَ النّاسَ مِن نَفسِهِ رُضِىَ بِهِ حَكَما لِغَيرِهِ؛ 

هر كس با مردم منصفانه رفتار كند، ديگران داورى او را مى‏ پذيرند.  

در این قاعده باید اطلاعات صادقانه و دقیق در مورد محصولات یا خدمات ارائه شده بدون اغفال یا افراط در معرفی آن‌ها، ارائه شود تا مشتریان بتوانند تصمیم صحیح و انتخاب درستی داشته باشند. 

3. عدم استفاده از تبلیغات گمراه‌کننده یا اطلاعات نادرست:

این قاعده به این معناست که فروشندگان نباید از تبلیغاتی که مشتریان را گمراه کنند یا اطلاعات نادرست ارائه دهند، بلکه باید از تبلیغات شفاف و صادقانه استفاده کنند. 

قدم خمیده ز عصیان، مرا ببخش خدایا         دلم شکسته ز حرمان، مرا ببخش خدایا
به حرمت رمضانت، مگیر پرده ز کارم             به آیه آیه قرآن، مرا ببخش خدایا
به قطره قطره اشکم، بشوی لوح گناهم       به دانه دانه باران، مرا ببخش خدایا
تو قادری تو کریمی، تو ساتری تو رحیمی      منم ذلیل و پریشان، مرا ببخش خدایا
اگر چه توبه شکستم، امیدوار تو هستم       
به آبروی امامان، مرا ببخش خدایا
گناهکار و پریشم، خجل ز کرده خویشم        برای ذلت شیطان، مرا ببخش خدایا
به حرمت رمضانت، مگیر پرده ز کارم             به آیه آیه قرآن، مرا ببخش خدایا

4. رفع ابهامات و پاسخ به سوالات مشتریان به طور شفاف و واضح:

این قاعده بر مبنای این است که هرگونه ابهامات یا سوالاتی که مشتریان دارند، باید به صورت شفاف، واضح و دقیق پاسخ داده شود تا مشتریان اطمینان لازم را داشته باشند. 

5. احترام به انتخابات و تصمیمات مشتریان:

این قاعده به معنای این است که باید به تصمیمات و انتخابات مشتریان احترام گذاشته و از آن‌ها حمایت کرد تا احساس اعتماد و رضایت بیشتری نسبت به خرید ایجاد شود. 

این قواعد در کل به منظور ایجاد یک فضای فروش متقابل از احترام، شفافیت و رضایت مشتریان است که به دستیابی به اهداف تجاری دراز مدت کمک می‌کند.
یَا مَنْ یَكْفِی مِنْ كُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ لَا یَكْفِی مِنْهُ شَیْ‏ءٌ اكْفِنِی مَا أَهَمَّنِی

نکته جالب

تبلیغات حرفه ای

درج آگهی رایگان



نظرات کاربران
Admin
1404/01/06

با تحقیق قبل از خرید و بررسی همه جوانب. همچنین می‌تونید از دوستان و آشنایان یا همکاران هم نظر بپرسید.

بایرام
1404/01/06

چرا بعضی از خریدهای اینترنتی ناامیدکننده هستن؟

Admin
1404/01/06

از سایت‌های معتبر خرید کنید و نظرات مشتریان رو بخونید. همچنین به سیاست‌های بازگشت کالا توجه کنید.

حسینی
1404/01/06

خریدهای اینترنتی رو چجوری اطمینان کنیم؟

Admin
1404/01/06

با بررسی نظرات آنلاین و مطالعه مقالات یا ویدیوهای آموزشی. این کار کمک می‌کنه تا اطلاعات دقیق‌تری درباره محصول به دست بیاریم.

عبداله
1404/01/06

حقایق پنهان در مورد محصولات رو چطور مطلع بشیم؟

Admin
1404/01/06

تخفیف‌های فصلی معمولاً فرصت‌های خوبی برای خرید منصفانه‌ هستن. فقط مطمئن شوید که کیفیت محصول هم حفظ شده.

محسن
1404/01/06

آیا از تخفیف‌های فصلی استفاده کنیم؟

Admin
1404/01/06

با صحبت کردن و توضیح دادن نیازهاتون. درسته که به دنبال کیفیت خوبیم، اما قیمت هم برامون مهمه.

بهمنی
1404/01/06

از فروشنده چطور بخواهیم قیمت منصفانه‌تری بده؟

Admin
1404/01/06

با مقایسه قیمت‌ها در بازار و تحقیق درباره کیفیت محصولات. همچنین می‌تونید نظرات مشتریان قبلی رو هم بررسی کنید.

عبدالرضا
1404/01/06

چطور مطمئن بشیم که قیمت‌ها منصفانه‌ هستن؟

ارسال نظر

[ نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود ]
درج آگهی رایگان

سایت آگهی90 یک شتاب دهنده تبلیغاتی میباشد که صرفا جهت نمایش آگهی ها و تبلیغات کاربران فعالیت دارد.در این سایت هیچ گونه خرید و فروش کالا وجود ندارد این سایت جهت تبلیغات کسب و کارهای مختلف , محصولات و خدمات میباشد.

اینمادSSL

تماس با ما

نظرات و پیشنهادات خود را از طریق فرم تماس با ما برای ما ارسال کنید.
ایمیل: info [@] agahi90.ir

طبق ماده 3 آیین نامه اجرایی ماده 7 قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع برعهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های ایرانی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت برای شتاب دهنده تبلیغاتی آگهی90 محفوظ است
تصویر آیکن بگراند