معرفی ابزارهای تحلیل و بررسی کمپین های تبلیغاتی

معرفی ابزارهای تحلیل و بررسی کمپین های تبلیغاتی

بازدید: 1090    انتشار: 1403/05/12    کد مطلب: 26064    دسته بندی: رپورتاژ آگهی
 معرفی ابزارهای تحلیل و بررسی کمپین های تبلیغاتی [رپورتاژ آگهی] 


زمانی که یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی می‌شود، اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه شود این است که چطور و با چه ابزاری می‌توانیم خروجی کمپین را تحلیل و بررسی کنیم؟

اگر حتی بهترین کمپین تبلیغاتی را نیز راه اندازی کنید، اگر آن را به درستی تحلیل نکنید فایده‌ای نخواهد داشت. در این مقاله سعی کرده‌ایم بهترین ابزارهای تحلیل و بررسی کمپین‌های تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم. این ابزارها علاوه بر کمپین‌های بازاریابی، اطلاعات مفیدی به شما می‌دهند که در نهایت باعث می‌شود تا شما بتوانید تحلیل کاملی را انجام دهید. برای آشنایی با ابزارهای تحلیلی کمپین‌های تبلیغاتی با ما همراه باشید.

انواع کمپین تبلیغاتی

چرا باید از ابزارهای تحلیلی در کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنیم؟

وقتی که یک کسب و کار کمپین تبلیغاتی مشخصی را راه اندازی می‌کند، باید برای بهینه کردن کمپین خود و نتیجه گرفتن آن را تحلیل کند. زمانی که یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی می‌شود، می‌توان رفتار کاربر را از ابتدا در آن تحلیل کرد تا علاوه بر اثر دهی خود کمپین، به رفتار و علایق کاربر نیز اشراف بیشتری پیدا کرد. 
ابزارهای تحلیلی زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تمام داده‌های مربوط به انواع کمپین تبلیغاتی را استخراج و آن را تحلیل کنید. اگر از این ابزارها استفاده نکنید، مجبورید این اطلاعات را با آزمون و خطا به دست آورید که احتمالا هزینه‌های سنگینی را روی دست شما می‌گذارند. پس بهتر است از ابزارهای تحلیل داده کمپین‌ها استفاده کنید تا با هزینه خیلی کم‌تری داده‌های موجود در کمپین‌های بازاریابی خود را تحلیل کنید.

انواع کمپین تبلیغاتی
 
بهترین ابزارها برای تحلیل کمپین‌های مارکتینگ

در ادامه هفت مورد از بهترین ابزارهای تحلیلی برای کمپین‌های مارکتینگ را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اطلاعات کاملی از داده‌های مربوط به بازخورد کمپین و رفتار کاربران را داشته باشید.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

اولین ابزاری که در این لیست معرفی می‌کنیم، سرویس گوگل آنالیتیکس است. این سرویس یکی از بهترین ابزارهای تحلیل و استخراج داده وب‌ سایت‌ها است که بسیاری از کاربران از آن استفاده می‌کنند. 

شما با استفاده از این ابزار می‌توانید مواردی مثل میزان ترافیک ورودی به سایت، اطلاع از مسیر ورود کاربر، درآوردن میزان نرخ تبدیل و شناسایی بخش‌های پرطرفدار سایت را به دست آورید. این اطلاعات تنها بخشی از داده‌هایی است که آنالیتیکس در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد و به شناخت بیشتر کاربران سایت کمک شایانی می‌کند.
 
انواع کمپین تبلیغاتی

سمراش (Semrush)

سمراش نیز یکی دیگر از ابزارهای تحلیلی سایت است که اطلاعات مفیدی را به کاربر خود می‌دهد. سرویس سمراش برخلاف آنالیتیکس رایگان نیست و برای استفاده از آن باید هزینه کمی را تقبل کنید؛ اما این سرویس یک ویژگی خیلی مثبت دارد. آن هم این است که علاوه بر سایت خود، می‌توانید اطلاعاتی از سایت‌های رقیب را نیز با استفاده از آن ببینید. این نظارت و کنترل به شما کمک می‌کند تا داده‌های بیشتری برای بهبود عملکرد سایت خود داشته باشید.

برای این کار کافی است اشتراک سرویس سمراش را خریداری کنید و آدرس اینترنتی مورد نظر خود را در این سرویس وارد کنید. سپس سمراش اطلاعاتی مثل تبلیغات کلیکی انجام شده برای آن سایت، حجم جستجو در دو سال گذشته، تعداد لینک‌های ساخته شده برای سایت را به کاربر خود نمایش می‌دهد. بدین ترتیب می‌توانید عملکرد خودتان را با سایت رقیب مقایسه کنید تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

ماز (Moz)

یکی دیگر از ابزارهای تحلیلی که می‌تواند اطلاعات شما را تکمیل کند، سرویس ماز است. این ابزار در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می‌شود که نسخه رایگان آن محدودیت‌هایی را دارد. البته اگر بودجه تهیه ابزار را ندارید، ورژن رایگان هم می‌تواند مفید باشد. این ابزار نگاهی جزئی‌تر به وضعیت دامنه و بک‌لینک‌های دریافتی آن می‌اندازد و وضعیت صفحات مختلف یک سایت را روی کلمات کلیدی مورد نظر نمایش می‌دهد. این‌ها مواردی هستند که در نسخه رایگان به کاربر ارائه می‌شوند و در نسخه پولی اطلاعات دقیق‌تری نیز وجود دارد.

انواع کمپین تبلیغاتی
 
سیمیلار وب (Similar Web)

اگر از کاربران قدیمی‌تر اینترنت باشید، احتمالا سرویس الکسا را به خاطر دارید. این سرویس رتبه تمام سایت‌های جهان را نمایش می‌داد و می‌توانستید وضعیت کلی هر سایتی را در آن بررسی کنید. بعد از خداحافظی الکسا، سرویس سیمیلار وب به نوعی جایگزین آن شد و اطلاعاتی مشابه الکسا را در اختیار کاربران قرار داد. 
این سرویس در وهله اول اطلاعات کلی مثل تعداد بازدیدکنندگان و ترافیک ورودی هر سایتی را نمایش می‌دهد. از طرفی با استفاده از آن می‌توان نرخ پرش، اعتبار یا آتوریتی سایت‌ها برای انتشار رپورتاژ آگهی و مدت زمان ماندن یک کاربر در سایت را نمایش می‌دهد. تمام اطلاعاتی که سیمیلار وب در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد اطلاعات مفیدی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان دید بهتری نسبت به کمپین‌های تبلیغاتی پیدا کرد.

هاتجار (Hotjar)

ابزار تحلیلی بعدی در این لیست، ابزار هاتجار است که رویکرد آن کمی با ابزارهای دیگر این لیست متفاوت است. هاتجار داده‌های مربوط به آنالیز وب سایت را به صورت تصویری در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد و بسیاری از اطلاعات را به صورت نقشه‌های گرمایی یا هیت مپ نمایش می‌دهد. این اطلاعات به کاربر کمک خواهد کرد تا متوجه شود کدام بخش از هر صفحه بیشترین توجه را به خود جلب کرده و کدام بخش از هر صفحه را کاربران کاری ندارند. با تحلیل این اطلاعات و بخش‌های پر کلیک، می‌توان یک سایت را بهینه‌تر از قبل کرد.

انواع کمپین تبلیغاتی
 
کیس متریکس (Kissmetrics)

ابزار بعدی این لیست، ابزار کیس متریکس است که برای ردیابی لحظه‌ای رفتار کاربر بسیار مناسب است. این ابزار نقشه راه بازدیدکنندگان را از ابتدا به مدیر سایت نمایش می‌دهد؛ یعنی مدیر سایت با دیدن این مسیر متوجه می‌شود که کاربر وقتی وارد سایت می‌شود دقیقا چه انجام می‌دهد و چه مسیری را طی می‌کند. بهبود نرخ تبدیل یکی از اهداف استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. سرویس kissmetrics نیز دقیقا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید؛ چون با استفاده از آن می‌توانید موانع مربوط به سفر کاربر در سایت را کامل شناسایی کنید. استفاده از این سرویس برای ۳۰ روز اول رایگان است، اما بعد از آن باید ماهیانه ۲۹۹ دلار پرداخت کنید.

لوکر استودیو (Looker Studio)

در نهایت آخرین ابزاری که در این لیست به شما معرفی می‌کنیم، ابزار لوکر استودیو یا همان گوگل دیتا استودیوی سابق است. شما برای داشتن یک گزارش دقیق از عملکرد کمپین تبلیغاتی خود به سرویس لوکر استودیو نیاز دارید. این ابزار را می‌توانید به سایر ابزارهای تحلیلی گوگل مثل آنالیتیکس، ‌ادز و سرچ کنسول نیز متصل کنید. 
این سرویس صرفا برای گزارش آمارهای تحلیلی به ساده‌ترین شکل ممکن ایجاد شده است و با استفاده از آن می‌توانید دیتاهای مختلف را در کنار هم قرار دهید تا دید ساده‌ای از هرکدام آن‌ها داشته باشید. همچنین برای استفاده از این سرویس تنها کافی است داشبورد شخصی خود را طراحی کنید و همه چیز را به خود این سرویس بسپارید.

انواع کمپین تبلیغاتی
 
نتیجه؛ ابزارهای تحلیلی خود را انتخاب کنید

ما در این مقاله ۷ ابزار برتر برای تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی را معرفی کردیم که می‌تواند کمک دست هر کسب و کاری باشد. البته لازم به ذکر است که ابزارهای بیشتری وجود دارند که می‌تواند شما را در امر کمپین‌های تبلیغاتی کمک کند، با این حال سعی کردیم تا بهترین و کاربردی‌ترین ابزارها را به شما معرفی کنیم. 

آدرس سایت ما :

https://mosbat.net

برای اینکه با ما و تیم ما بیشتر آشنا شوید حتما به ما سر بزنید
با سپاسی بیکران 

منبع : (reference)

mosbat.net

/ پایان رپورتاژ

 این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و آگهی90 هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

هشدار پلیس
هشدار پلیس :
لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.



ارسال نظر

[ نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود ]
درج آگهی رایگان

سایت آگهی90 یک شتاب دهنده تبلیغاتی میباشد که صرفا جهت نمایش آگهی ها و تبلیغات کاربران فعالیت دارد.در این سایت هیچ گونه خرید و فروش کالا وجود ندارد این سایت جهت تبلیغات کسب و کارهای مختلف , محصولات و خدمات میباشد.

اینمادSSL

تماس با ما

نظرات و پیشنهادات خود را از طریق فرم تماس با ما برای ما ارسال کنید.
ایمیل: info [@] agahi90.ir

طبق ماده 3 آیین نامه اجرایی ماده 7 قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع برعهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های ایرانی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت برای شتاب دهنده تبلیغاتی آگهی90 محفوظ است
تصویر آیکن بگراند