راهنمایی برای تعویض قطعات یدکی بیل کوماتسو [رپورتاژ آگهی]
موجب می شود که در هنگام نیاز به تعویض کردن قطعات یدکی بیل کوماتسو به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید. بیل مکانیکی کوماتسو یکی از ماشین سنگین های بسیار مهم و کاربردی محسوب می شود که در کارهای مهم راه سازی مورد استفاده گسترده قرار می گیرد. این ماشین سنگین نیز مانند هر نوع ماشین سنگین دیگری قطعات و لوازم یدکی فراوان و متفاوتی دارد که کاملا هماهنگ با هم کار می کنند و تعویض کردن به موقع و دقیق آن ها موجب کارکرد درست و صحیح بیل مکانیکی کوماتسو می شود. اما بر کسی پوشیده نیست که بهتر است در هنگام تعویض کردن قطعات یدکی حتماً با دقت بالای این کار را انجام دهید یا در صورت نا آشنایی به نحوه تعویض کردن از یک کارشناس و مکانیک حرفه ای کمک بگیرید.
نکاتی در خصوص نحوه تعویض قطعات یدکی بیل کوماتسو
بیل کوماتسو مانند هر ماشین سنگین دیگری قطعات فراوانی دارد که هر کدام از این قطعات را باید در هنگام آسیب دیدن به درستی تعویض کنید. اما نحوه تعویض و تمیز کردن هر کدام از این قطعات با قطعات دیگر متفاوت است و حتماً باید آن ها را در زمان هایی که برای تعویض مشخص شده است، تعویض کنید که در زیر به چند نمونه از این قطعات و نحوه تعویض کردن آن ها می پردازیم.
1. فیلتر هوای موتور باید هر ۵۰ ساعت یک بار تمیز شود.
2. تسمه پروانه را باید هر ۵۰ ساعت یک بار به لحاظ سالم بودن و میزان کشش چک و در صورتی که نیاز باشد آن را تنظیم کنید.
3. میزان غلظت اسید و سطح آب باطری هر ۵۰ ساعت یک بار چک شده و در صورت نیاز تنظیم می شود.
4. باکت را از نظر سالم بودن ناخن، تیغه ها و شکستگی ها باید هر ۵۰ ساعت یک بار تعویض و چک کرد.
5. سطح روغن محفظه سوئینگ باید هر ۱۰۰ ساعت یک بار چک شود.
6. آب و رسوباتی که در داخل مخزن گازوئیل جمع می شوند باید هر ۱۰۰ ساعت یک بار تخلیه شوند.
7. گریس خورهای سیلندرهای بازو و یا همان بوم استیک و هم چنین باکت باید هر ۱۰۰ ساعت یک بار گریس کاری شود.
8. کلیه مفاصل و گریس خورهای بازویی یا بمب استیل و هم چنین لینک و باکت باید هر ۱۰۰ ساعت یک بار گریس کاری شود.
9. روغن موتور حتما باید هر ۲۰۰ ساعت یک بار تعویض شود.
10. فیلتر روغن موتور باید هر ۲۰۰ ساعت یک بار تعویض شود.
11. سطح روغن محفظه محرک نهایی و همان فاینال درایو که در قسمت اسپراکت زنجیرها قرار دارد هر ۳۰۰ ساعت یک بار چک شود.
12. صافی هیدرولیک که در قسمت تانک هیدرولیک است ۳۰۰ ساعت یک بار تعویض شود.
13. میزان کشش زنجیرها و شنی ها و هم چنین سفتی پین های آن هر ۳۰۰ ساعت یک بار چک شده و در صورت نیاز داشتن تنظیم شود.
14. گریس خورهای قسمت سوئینگ هر ۳۰۰ ساعت یک بار گریس کاری شود.
15. فیلتر گازوئیل هر ۳۰ ساعت ساعت یک بار تعویض شود.
16. روغن محفظه سوئینگ هر ۱۰۰۰ ساعت یک بار تعویض شود.
17. روتور توربو شارژ و هم چنین اتصالات مرتبط با آن هر ۱۰۰۰ ساعت یک بار از نظر شل شدن چک و تعویض شود.
18. روتور توربو شارژ هر ۱۰۰۰ ساعت یک بار از لحاظ میزان لقی مجاز تعویض و چک شود.
19. موتور توربو شارژ از لحاظ لقی محوری یا طولی هر ۱۰۰۰ ساعت یک بار چک شود.
20. آلترناتور یا دینام و استارت هر ۱۰۰۰ ساعت یک بار از نظر خشک شدن بلبرینگ ها و ساییدگی ذغال ها چک شود.
21. فیلتر هوای موتور هر ۱۰۰۰ ساعت یک بار تعویض شود.
22. فیلتر ضد هر ۲۰۰۰ ساعت یک بار تعویض شود.
23. روغن مخزن هیدرولیک هر ۲۰۰۰ ساعت یک بار تعویض شود.
24. صافی مکش که در مخزن هیدرولیک موجود است هر ۲۰۰۰ ساعت یک بار تعویض شود.
25. روغن محفظه فاینال هر ۲۰۰۰ ساعت یک بار تعویض شود.
26. پره های توربو شارژ هر ۲۰۰۰ ساعت یک بار از جرم و دود پاک سازی شود.
به این ترتیب بیل مکانیکی کوماتسو با تعویض کردن به موقع قطعات و چک کردن آن ها دچار نقص نخواهد شد و به راحتی می توانید با آن کار کنید. جهت به دست آوردن اطلاعات بیش تر در این خصوص به سایت ایران سرویس ماشین مراجعه کنید.شما برای خرید لوازم یدکی کوماتسو و لوازم یدکی لودر ولوو و لوازم یدکی لودر نیز می توانید به سایت ایران سرویس ماشین مراجعه نمایید.
آدرس سایت ما :
https://iranservicemachine.com
برای اینکه با ما و تیم ما بیشتر آشنا شوید حتما به ما سر بزنید
با سپاسی بیکران
منبع : (reference)
/ پایان رپورتاژ
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و آگهی90 هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمیپذیرد.
هشدار پلیس :
لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.