روش های كسب درآمد از اينستاگرام[رپورتاژ آگهی]
کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه، یکی از روشهای جذاب کسب درآمد از اینترنت است. اینستاگرام با بیش از ۲۴ میلیون کاربر ایرانی محبوبترین شبکه اجتماعی در ایران شناخه شدهاست. ابتدا به این برنامه به عنوان راهی برای کسب درآمد توجهی نشده بود و کاربران آن این برنامه را تنها به عنوان سرگرمی و برقراری ارتباطهای دوستانه میشناختند؛ تا اینکه این برنامه بیشتر شناخته شد و کاربران با آپلود عکس از کسب و کار خود راه تبلیغات اینترنتی از طریق اینستاگرام را پیدا کردند.
همان طور كه می دانید اينستاگرام اپليكيشني است كه افراد می توانند از طريق آن عکس ها و فیلم هایشان را به اشتراك بگذارند. افرادي كه اين برنامه را نصب می کردند، ابتدا دنبال پيدا كردن دوستان قديم يا ايجاد ارتباط های جديد بودند، بعدها رفته رفته به اين نتيجه رسيدند كه اينستاگرام قابلیت های ديگري همچون كسب درآمد هم دارد.
بسياري افراد با شناخت فضاي رقابتي حاكم بر اينستاگرام، درآمدهاي زيادي كسب کرده اند.
ممكن است سوال بپرسيد اگر اينستاگرام هم می تواند منبع درآمد باشد، پس چرا ما نتوانستيم از آن كسب درآمد كنيم؟ پاسخ به اين سوال می تواند علت های مختلفي داشته باشد. از مهم ترین علت های عدم كسب درآمد از اينستاگرام می توان به عدم شناخت اين فضا و ابزارهاي آن براي درآمدزايي اشاره كرد. در ادامه به روش های كسب درآمد از اينستاگرام می پردازیم.
چگونه از اينستاگرام کسب درآمد کنیم؟
اگر فكر می کنید كه كسب درآمد از اينستاگرام كار ساده ای نيست، كاملا درست فكر کرده اید. به همين علت است كه خیلی ها نمی توانند از اين فضا درآمدزايي كنند. البته نگران نباشيد، ساده نبودن كسب درآمد از اينستاگرام به معناي پيچيده و سخت بودن آن هم نيست. منظور اين است كه بايد حداقل شناختي از الگوریتم های اينستاگرام داشته باشيد. روش های رايج براي كسب درآمد از اينستاگرام عبارت اند از:
پذيرفتن تبليغ
اگر پيج شما فالوور يا دنبال كننده زيادي داشته باشد، امتيازي است كه نشان می دهد بازديد از پيج شما بالا است. پيج هاي نوپا كه دنبال كننده زيادي ندارد، حاضرند بابت تبليغ پيجشان مبلغي را به شما پرداخت كنند.
فروش کالا و خدمات
از رایج ترین روش های كسب درآمد از اينستاگرام، فروش كالا است. اينكه چه كالايي بفروشيد، كاملا به سليقه و تخصص شما برمی گردد، اما آنچه كه می توان در اين زمينه توصيه كرد، اين است كه كالايي را بفروشيد كه متقاضي زيادي داشته باشد. به عنوان مثال، فروش عروسك، گل، پوشاك، خوراكي و .. متقاضي بالايي دارد. آنچه كه می تواند به كسب درآمد از اينستاگرام رونق ببخشد، نحوه ارائه كالا است. سعي كنيد فروشتان با خلاقيت همراه باشد.
بسته بندي جذاب، درنظرگرفتن كد تخفيف و دادن كادويي كوچك در كنار كالا از مواردي است كه به جذب مشتري و درآمدزايي بيشتر كمك می کند.
ارائه خدمات
از روش های كسب درآمد از اينستاگرام كه نياز به سرمايه ندارد، آموزش و ارائه خدمات هست. سعي كنيد خدماتي را ارائه دهيد كه تخصص آن را داريد. به عنوان مثال اگر رشته تخصصي شما روانشناسي يا مشاوره بوده است و قدرت بيان بالايي براي ارائه مشاوره داريد، می توانید محتواي پيج خود را در اين جهت پر كنيد و اقدام به جذب مخاطب و برگزاري سمينار و کارگاه های چندساعته كنيد.
اگر احساس می کنید كه دنبال کننده های شما كم هستند، می توانید با مراجعه به پيج هايي كه فالوور بالايي دارند با پرداخت مبلغي از آن ها تقاضا كنيد كه پيج شما را تبليغ كنند. همچنين می توانید پيج خود را بازبيني كنيد، اگر حس می کنید، محتواي توليد شده جذاب نيست، بهتر است كه ابتدا نياز و سليقه مخاطب را بشناسيد و بعد اقدام به توليد محتوا كنيد.
ادمين اينستاگرام شوید
از روش های ديگر كسب درآمد از اينستاگرام اين است كه ادمين پيج هاي مختلف شويد. ادمين شدن به معناي اداره كردن پيج است. شما می توانید با شرکت های مختلف قرارداد ببنديد و قبول كنيد ادمين پيج آن ها شويد. به اين صورت كه با توجه به موضوع فعاليت شركت، پست های مختلفي بگذاريد و پاسخ كامنت ها و پیام های شخصي را بدهيد. از اين طريق می توانید كسب درآمد كنيد.
فروش فالوور، لايك و پيج
شايد برايتان عجيب باشد، اما واقعيت است كه در فضاي اينستاگرام، فالوور، لایک و پيج هايي به صورت آماده خريد و فروش می شوند. برای کسب درآمد از اینستاگرام می توانید هزینه کنید و فالوور یا لایک بخرید یا خودتان اقدام به فروش فالوور، لايك و پيج کنید. روش اول توصیه نمی شود، زیرا فالوور و لایک زمانی ارزش دارد که افراد حقیقی با اختیار و تمایل به کسب و کار شما آن را انجام داده باشند.
بلاگري
احتمالا واژه بلاگري به گوشتان آشناست. بلاگرها افرادي هستند كه در رشته های مختلف، محتواي مربوط به آن رشته را توليد می کنند. به عنوان مثال در اينستاگرام به كرات ديده ايد كه افرادي در زمينه زيبايي، آشپزي، مد و فشن، طنز، اقتصادي و.. فعاليت می کنند. بلاگرها با توجه به نوع محتوا و کیفیت پست هایشان فالوورهای خود را پیدا می کنند. برخی از آن ها جزو اینفلوئنسرهای اینستاگرام محسوب می شوند.
همكاري در فروش
از ديگر روش های كسب درآمد از اينستاگرام،همكاري در فروش اينستاگرام است كه با عنوان،فروش افيليتي هم نام برده می شود. روش كار به اين صورت است كه با ايجاد يك پيج، تصاوير محصولات شركت مورد توافق را در آن جا بارگذاري می کنید و با تبليغ محصولات و فروش آن ها درصدي از فروش را كسب می کنید.
سیستم های همکاری در فروش زیادی مثل دایان افیلیت، دیجی کالا و ... در ایران وجود دارند که می توانید همکاری خود را با آن ها شروع کنید.
توليد محتوا
بسياري از پيج ها در اينستاگرام به دليل بالا بودن فالوور و مخاطب زياد فرصت توليد محتوا جذاب و پست های مشتري پسند ندارند. از اين رو صاحبان اين پيج ها دنبال افرادي می گردند كه برايشان محتواي باكيفيت و جذاب توليد كند.
روش هایی که می تواند موجب افزایش درآمد از اینستاگرام شود
همانطور كه مي دانيد اينستاگرام امروزه جزو محبوب ترین اپليكيشن هايي است كه مورد استفاده همه افراد در هر سني است. فرقي هم نمی کند نوجوان، جوان يا میان سال باشيد. براي كسب درآمد از اينستاگرام تنها نياز به يكسري آموزش ها داريد.
براي راه اندازي هر كسب و كاري، آنچه كه اهميت دارد، كاربران و مخاطبان شما هستند. در واقع قسمت عمده كسب درآمد شما به كاربران و مخاطبانتان مربوط می شود.
تعداد كاربران اگرچه می تواند شانس درآمدزايي را بيشتر كند،اما اين موضوع را تضمين نمی کند، زيرا علاوه بر تعداد مخاطب، علاقه و نياز است كه آن ها را به سمت كسب و كارتان می کشاند.
در اين بخش قصد داريم امكانات و الگوریتم هایی كه می تواند به درآمدزايي بيشتر شما بيانجامد،مطرح كنيم.
اينستاگرام، اپليكيشني است كه به جهت ارتقا خود و بالا بردن رنكش بين رقبا، هر روزه در حال آپدیت شدن و ايجاد ابزارهاي متعدد است. الگوریتم های اينستاگرام عبارتند از :
استوري
استوري امكاني است كه به شما فرصت ارائه تصوير و ويديو موردنظر از كالا و خدمات است. جذابيت استوري به لحظه ای بودن آن است. از ویژگی هایی كه باعث استفاده بيشتر از استوري می شود، تگ پروفايل است. تگ پروفايل به اين معناست كه می توانید آدرس پيج افراد را در استوري خود قرار دهيد تا با كليك بر آن به صورت مستقيم به پيج فرد وارد شوند. همچنين در استوري خود هر مطلبي كه می خواهید را بنويسيد.
لايو اينستاگرام
از ديگر ابزارهايي كه بسياري از افراد به ويژه افرادي كه دنبال ارائه خدمات هستند از آن استفاده می کنند، لايو اينستاگرام است. لايو فرصتي را فراهم می کند تا بتوانيد به صورت ويديويي و آنلاين به صورت زنده با كاربران و دنبال كنندگانتان ارتباط برقرار كنيد.
اين شيوه ارتباط اثرگذاري بالايي دارد زيرا از اين طريق صحبت مخاطبانتان را می شنوید و می توانید به سوالاتشان پاسخ دهيد. همين موضوع می تواند موجب رضايتمندي مخاطب و پايبندي او به محصولات و خدمات شما باشد. اگر فرد باهوش باشيد از اين امكان براي توسعه كسب و كار خود بهره مند می شوید. اگر بتوانيد لايو را به شكل جذاب اجرا كنيد، مخاطبان بسياري جذب شما می شوند.
جالب است بدانيد كه چون لايوها به صورت آنلاين و زنده برگزار می شود، ممكن است افراد بسياري در آن زمان به هر دليلي نتوانند لايو را ببينند. به همين دليل اينستاگرام اين امكان را فراهم كرده است تا بتوانيد لايو را سيو و ذخيره كنيد.
پست های اينستاگرام
پست هایی كه براي پيجتان می گذارید، اهميت بالايي در جذب فالوور دارد. شايد جالب باشد بدانيد كه اين پست ها حتي می تواند موجب اعتماد مخاطبان به شما شود. بسياري از کسب وکارها از طريق پست های منتشر شده فالوورهاي زيادي جذب کرده اند و مشتريان ثابتي براي خود پيدا کرده اند.
ممكن است بپرسيد چگونه يك پست می تواند جلب اعتماد كند؟ براي پاسخ به اين سوال، مثالي می زنیم.
بارها براي ما پيش آمده كه جذب كالايي در فروشگاه اينترنتي شده ایم و به قصد خريد به پيج مورد نظر سر می زنیم و اولين كاري كه می کنیم كامنت هاي زير آن پست را می خوانیم تا مطمئن شويم كه افراد ديگري هم از اين پيج خريد داشته اند يا خير. كامنت هاي زير هر پست به عنوان راهنمايي است كه ما را در خريد يا عدم خريد كمك می کند.
همچنين كپشن هاي پست ها در همراهي مخاطب نقش قابل توجهي دارند.
براي جذاب شدن پست ها به شما توصيه می کنیم عکس ها را كپي نكنيد و سعي كنيد عکس های خاص و منحصر به فرد برند خودتان را بگذاريد. همه اين موارد موجب می شود تا فالوورهاي شما احساس خوبي از پيجتان بگيرند، زيرا آن ها متوجه می شوند كه شما برايشان وقت گذاشته اید.
اهميت به فالوور
براي اينكه در كسب درآمد از اينستاگرام موفق شويد. مهم ترین فاكتور همانطور كه پيشتر هم بيان شد، ارتباط موثر وسازنده با مخاطبانتان است. هر چه ارتباط شما با مخاطبان بيشتر و قوي تر باشد، كسب و كارتان به همان اندازه رونق دارد. براي داشتن ارتباط موثر با فالوورها راهكارهايي وجود دارد كه در اين بخش به آن ها می پردازیم.
سعي كنيد کامنت هایی كه مخاطبان برايتان می گذارند را به بهترين شكل ممكن پاسخ دهيد.
از مخاطبانتان نظرخواهي كنيد. به عنوان مثال اگر محصولي را ارائه می دهید از آن ها در خصوص محصولات نظرخواهي كنيد. همين امر باعث می شود، مخاطبان تشويق و ترغيب شوند.
می توانید براي افزايش مشاركت و نظرخواهي، كدهاي تخفيف، هداياي كوچك نقدي و غيرنقدي استفاده كنيد.
به سوالات و نظرات مخاطبانتان در دايركت پاسخ دهيد.
اگر نظر يا انتقادي نسبت به كسب و كار شما است، سعي كنيد با روي خوش پذيراي آن باشيد و عكس العمل مثبتي را به آن ها نشان دهيد. در آخر از آن ها بابت پيامشان تشكر كنيد تا احساس كنند كه شما فقط دنبال كسب درآمد و سود به هر قيمتي نيستيد و سعي در بهبود بخشيدن به كالا و خدمات خود و جلب رضايت مشتريان داريد.
هشتگ سازي كنيد
هشتگ در اينستاگرام حكم كلمه كليدي در بهبودسازی سايت را دارد. با استفاده از هشتگ هاي مناسب مربوط به كسب و كارتان می توانید، پيج خود را به افراد بيشتري معرفي كنيد، زيرا افرادي كه دنبال كالا يا محصول ویژه ای هستند با سرچ كردن آن از قسمت تگ ها می توانند به محصولات دلخواه خود دست پيدا كنند.
اگر نمی دانید چه تگ هایی را بايد براي محصول خود بزنيد. به شما توصيه می کنیم به پيج رقبايتان سر بزنيد و نگاه كنيد كه چه هشتگ هايي طرفدار بيشتري دارد. فقط دقت كنيد كه هشتگ هاي انتخابي كاملا مطابق با كسب و كارتان باشد.
با افراد معتبر ارتباط برقرار كنيد
براي جلب اعتماد و افزايش تعداد دنبال كنندگان سعي كنيد با افرادي كه اين مسير را پيش از شما طي کرده اند و اكنون برندشان معتبر و معروف شده است، تبليغ شما را هم بكنند. معمولا پيج هايي و برندهايي كه به دلايل متعدد رونق گرفته و طرفداران زيادي كسب کرده اند.
فلذا آنچه كه آن ها تبليغ و معرفي كنند اثرگذاري بيشتري دارد. همين موضوع می تواند موجب شناخته شدن شما و افزايش دنبال کننده های شما شود. بنابراين ارتباط با افراد معروف و معتبر می تواند در برند شما هم تاثير بسزايي بگذارد.
البته لازم به ذكر است كه هر برندي حاضر نيست، اعتبار و اعتماد به دست آمده خود را به خطر بيندازد و تبليغ هر كسب و كاري را انجام دهد. به همين دليل براي برقرار ارتباط موثر با اين افراد ابتدا بايد خودتان و كيفيت كسب و كارتان را به آن ها اثبات كنيد. به عنوان مثال اگر در زمينه فروش كالا فعاليت داريد مقداري از محصولاتتان را براي نمونه برايشان ارسال كنيد تا از نزديك شاهد آن باشند.
برای جذب فالوور خود را به اینستاگرام محدود نکنید
نكته اي كه درخصوص جذب مخاطب لازم به ذكر است، اين است كه تنها راه دعوت و جذب مخاطب از طريق اينستاگرام نيست.
اگر دنبال كسب درآمد از اينستاگرام هستید، نبايد خودتان را محدود به فضاي اينستاگرام كنيد. ممكن است بپرسيد راه های ديگر جذب مخاطب چيست؟در پاسخ می توان گفت اگر در تلگرام، واتساپ يا شبکه های اجتماعي ديگر كانالي داريد از اعضاي آن بخواهيد كه پيج اينستاگرام شما را دنبال كنند. همچنين اگر در برنامه هاي دیگری مثل يوتيوپ يا آپارات از خودتان ویدیو منتشر می کنيد. در آنجا هم می توانید پيج خود را معرفي كنيد.
خلاصه
اينستاگرام از جمله اپليكيشن هاي محبوبي است كه اين روزها به يك منبع درآمد خوب براي خيلي ها تبديل شده است. البته براي كسب درآمد از اينستاگرام روش هاي مختلفي وجود از جمله؛ بلاگري، همكاري در فروش اينستاگرام، توليد محتوا، ادمين شدن و…که با کمی دانش و تخصص در زمینه مورد علاقه تان می توانید هر کدام از این روش ها را انتخاب کنید.
آدرس سایت ما :
برای اینکه با ما و تیم ما بیشتر آشنا شوید حتما به ما سر بزنید
با سپاسی بیکران
منابع : (reference)
dayanaffiliate.com
/ پایان رپورتاژ
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و آگهی90 هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمیپذیرد.
هشدار پلیس :
لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.