3 نوع جالب تبلیغات در وبلاگ ها (2024)
مراکز تبلیغاتی آنلاین در سه نوع اصلی تبلیغاتی مورد استفاده قرار میدهند که وبلاگ نویسان می توانند برای کسب درآمد از وبلاگ های خود استفاده کنند:
پرداخت به ازای هر کلیک: تبلیغ کننده هر بار که کسی روی تبلیغ کلیک کند ، به بلاگر پرداخت می کند.
پرداخت برای هر برداشت: تبلیغ کننده هر بار که تبلیغ در صفحه وبلاگ ظاهر می شود ، به بلاگر پرداخت می کند.
پرداخت برای هر اقدام: تبلیغ کننده هر بار که شخصی روی تبلیغ کلیک کند به وبلاگ نویس پرداخت می کند و اقدامی مانند خرید را انجام می دهد.
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی معمولاً تبلیغات با هر کلیک است. تبلیغات بر اساس محتوای صفحه وبلاگ که در آن تبلیغات نمایش داده می شود ، تحویل داده می شوند. از نظر تئوری ، تبلیغات نشان داده شده در صفحه باید به محتوای صفحه مربوط باشند ، در نتیجه احتمال اینکه کسی روی آنها کلیک کند ، افزایش می یابد. Google AdSense بزرگترین نمونه فرصت های تبلیغاتی متنی است.
تبلیغات پیوند متنی
تبلیغاتی که بر اساس محتوای صفحه وبلاگ ارائه نمی شوند بلکه بر اساس متن خاص در پست های یک وبلاگ قرار می گیرند ، تبلیغات پیوند متنی نامیده می شوند . کارگزاران پیوند متن یک سرویس تبلیغاتی از جمله متن را ارائه می دهند.
تبلیغات مبتنی بر برداشت
تبلیغاتی که به وبلاگ نویسان بر اساس تعداد دفعات تبلیغ در وبلاگ پرداخت می کنند ، تبلیغات مبتنی بر تأثیر نامیده می شوند. FastClick و eXponential نمونه هایی از فرصت های تبلیغاتی مبتنی بر تأثیر هستند.
تبلیغات وابسته
تبلیغات وابسته به وبلاگ نویسان گزینه ای را برای ارائه لینک به محصولات اختصاص می دهد. وقتی شخصی محصول تبلیغاتی را خریداری می کند ، بلاگرها پرداخت می شوند. همکاران آمازون و شرکت هایی مثل eBay برنامه هایی تبلیغاتی محبوب و وابسته هستند.
تبلیغات مستقیم
بسیاری از وبلاگ نویسان گزینه ای را برای بازدید کنندگان برای خرید فضای تبلیغاتی در وبلاگ های خود ارائه می دهند. تبلیغات مستقیم معمولاً به صورت تبلیغات بنر یا تبلیغات نمایشگر مشابه ارائه می شود که مستقیماً توسط تبلیغ کننده برای بلاگ ارسال می شود تا در وبلاگ بارگذاری شود. قیمت گذاری و روش های پرداخت از بلاگر تا بلاگر متفاوت است (اغلب بستگی به میزان ترافیکی که وبلاگ دریافت می کند) دارد. تبلیغ کنندگان مستقیم در وبلاگ ها گاهی اوقات حامی آن وبلاگ نامیده می شوند.
بررسی ها
بررسی ها (که اغلب آنها را به عنوان حمایت مالی می نامند) نوعی تبلیغات غیر مستقیم در وبلاگ ها است. شرکت ها گاهی اوقات با وبلاگ نویسان تماس مستقیم می گیرند تا از آنها بخواهند برای محصولات ، مشاغل ، وب سایت ها ، خدمات و ... نظرات خود را بنویسند. برخی از شرکت ها اشکال تبلیغات بازبینی مانند PayPerPost را ارائه می دهند.
پست های حمایت شده
پست های پشتیبانی شده که به عنوان تبلیغات بومی نیز شناخته می شوند - از مطالبی تشکیل شده اند که منطبق با موضوع کلی وبلاگ است و از یک محصول خاص در یک زمینه طبیعی ذکر می کند. به عنوان مثال ، یک وبلاگ نویسی که در مورد لوازم اداری می نویسد ، می تواند به عنوان راهی برای تأمین مواجهه متنی برای فروشنده ، به یک منبع خاص برای تهیه لوازم اداری مراجعه کند. فروشنده ، به نوبه خود ، وبلاگ نویس را برای ذکر آن پرداخت می کند. عواملی مانند ترافیک ماهانه ، دسترسی مخاطبان ، نفوذ رسانه های اجتماعی ، بک لینک ها و پرداخت های دولتی بیشتر برای چنین تبلیغات. این موارد متفاوت است و می تواند از ده ها هزار دلار باشد. تبلیغ کنندگان بالقوه غالباً با وبلاگ نویسان با مخاطبان مستقر تماس می گیرند ، اما وبلاگ نویسان همچنین می توانند مستقیماً با آنها تماس بگیرند.
منبع : reference
lifewire.com