10 نکته طلایی بازاریابی Geofencing منطقه ای (2024)
چگونه می تواند به نام تجاری شما کمک کند ؟
Geofencing = رقابت جغرافیایی
آیا شما برای geofencing آماده هستید؟
تاکتیک حال حاضر در یک لحظه، شما را متقاعدخواهد کرد که " تغییر کامل استراتژی بازاریابی " چگونه می تواند اساسا ارتباط با مصرف کنندگان را تغییر دهد .
بخشی از ناامیدی صاحبان کسب و کار ناشی از فقدان دانش در مورد آن چیزی است که در آن نیاز به یادگیری در مورد تاکتیک دیگری برای بازاریابی دارند.
این نگرانی ها ریشه در استرس بیشتر در مورد تبلیغات یک تکنولوژی جدید دارد و بر منافع اساسی برای بازاریابان تأثیر نمی گذارد.
پس geofencing چگونه کار می کند؟
آیا مارک ها با موفقیت از آن استفاده می کنند؟
آیا می تواند تلاش های بازاریابی را موثرتر کند؟
آیا این واقعا یک پروسه برای تغییر است؟
این اصولی است که بازاریابان باید بدانند:
بازاریابی Geofencing چیست؟
به سادگی، geofencing بیشتر از آن چیزی است که به نظر می رسد: این راهکاری است که در آن شما مرزهای مجازی ("fencing") را به منظور مشخص کردن یک منطقه فیزیکی واقعی ("جغرافیایی") ایجاد میکنید.
به عبارت دیگر، geofencing وقتی حاصل میشود که شما یک منطقه، مانند یک محله یا ساختمان، بر روی یک نقشه دیجیتال را جدا می کنید.
عنصر بازاریابی هنگامی رخ می دهد که افراد موانع مجازی را از بین ببرند و وارد منطقه مشخص شده بشوند. هنگامی که از این مرز عبور می کنند، این راهکار شروع به کار می کند و پیام رسانی هدف بر روی مخاطب هدف انجام می گیرد.
چطور اجرا می شود؟
5 عنصر اصلی برای geofencing وجود دارد: محدوده، عبور، پیام، اجازه و جذب
محدوده از پیش تعیین شده با استفاده از یک نوع رابط دیجیتال مرتبط با جغرافیا است. این اغلب با مشخص کردن یک شهر ("تهران")، آدرس ("میدان آزادی") یا شعاع ("در محدوه میدان آزادی تا انقلاب") انجام می شود. این نیز اغلب با کشیدن بر روی نقشه دیجیتال انجام می شود.
آیا چیزی را که می خوانید دوست دارید؟
برای پیگیری اهداف تبلیغاتی همیشه باید در دانستن تمایلات مشتریان کوشا باشید.
باید بدانید اوقاتی که کسی وارد منطقه می شود. این در درجه اول با تلفن همراه انجام می شود. اساسا، چون اکثر مردم در حال حاضر دارای گوشی های هوشمند هستند که یا دارای اینترنت فعال هستند و یا GPS فعال ساخته شده اند، آسان است بدانید که کجا فرد به یک منطقه از پیش تعریف شده میرسد (این کار اما متکی است تا حدودی بر تکنولوژی های مختلف - در درجه اول بلوتوث).
پس از آنکه فرد از مرز منطقه عبور کند، مرحله سوم این است که اطلاع رسانی انجام شود. این را می توان در طیف وسیعی از روش ها، از جمله از طریق پیام های متنی، اعلان های برنامه، و تبلیغات دیجیتال انجام داد.یعنی اساسا نیاز به یک روش ارتباطی برای موبایل و یک پلت فرم تحویل پیامها است.
در نهایت چیزی که اغلب مارک ها هنگام شروع با geofencing فراموش می کنند، مجوز است. برای یک کمپین Geofenced برای موفقیت، شما باید بدانید که افراد و مخاطبان هدف کجا هستند و شما باید بتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید. این به این معنی است که برای یافتن مصرف کننده لازم است به شما اجازه دسترسی به اطلاعات GPS آنهارا بدهند.
چگونه Geofencing توسط بازاریابان مورد استفاده قرار می گیرد؟
امکانات برای کمپین های geofenced تقریبا بی پایان است، و بسیاری از ایده های جالب توجه، فقط با بازاریابان شروع به آزمایش شده است.
چندین روش اصلی وجود دارد که در حال حاضر نسبتا به طور گسترده استفاده می شود. این شامل:
تعامل نام تجاری برنامه : مصرف کنندگان یک برنامه را دانلود کرده و از طریق اعلان (تشویق به خرید، کوپن، پیشنهاد و غیره) میشود و هنگام ورود به ناحیه Geofenced، از این طریق آگاهی رسانی می شود.
مشارکت متن : مصرف کنندگان برای دریافت پیام های متنی در تلفن های همراه خود از یک اپراتور استفاده می کنند. هنگامی که ناحیه Geofenced وارد می شود، پیام ها از طریق متن تحویل می شود.
درگیر شدن در برنامه های شخص ثالث: مصرف کنندگان یک برنامه شخص ثالث را دانلود می کنند، مانند یک برنامه رستوران محلی، و یک پیام خصوصی با نام تجاری که از طریق آن برنامه تحویل داده می شود.
آگهی های رسانه های اجتماعی : مصرف کنندگان به یک منطقه جغرافیایی وارد می شوند و پیامهای تبلیغاتی در متن رسانه های اجتماعی ظاهر می شود، از جمله از طریق آگهی های محلی فیس بوک
آگهی های وب : مصرف کنندگان یک منطقه جغرافیایی را وارد می کنند و تبلیغات از طریق واحدها مانند AdWords هدفمند گوگل تحویل می شوند - مانند جستجو در وب و غیره.
اساسا، هر کدام از این موارد دارای مزایا و معایب است، بنابراین رویکرد مناسب به اهداف کمپین شما بستگی دارد.
بنابراین، مارک ها با استفاده از geofencing چگونه به مشتریان هدف میرسند؟ در اینجا چند نمونه از روشهای بازاریابی در زندگی واقعی وجود دارد:
یکی از برندها از طریق برنامه مارکدار خود، زمانی که مشتریان نزدیک به فروشگاه بودند خرید کارت هدیه را به انها پیشنهاد کرد.
مجله ای معروف با یک برنامه خرید، یکپارچه شد تا اطلاعیه های مورد نظرش را را به مصرف کنندگان منتقل کند، زمانی که فروشگاه های خرده فروشی که محصولات خود را برای فروش ویژه اطلاع رسانی میکنند.
سوپرمارکت زنجیره ای معروفی املاک اطراف تعدادی از فروشگاه های خود را برای ارائه تبلیغات مربوط به وب هدفمند به کاربران تلفن همراه در یک شعاع خاص جهت ارسال تبلیغات انتخاب کرد.
در انگلستان،یک رستوران، به مشتریان هدف (که انتخاب کرده بودند) کوپن هایی را برای غذای کم کالری در نزدیکی محل رستوران قرار داد.
چرا نام تجاری من باید Geofencing باشد؟
در نهایت، در مورد geofencing چگونه می تواند به بازاریابی شما کمک کند؟
5 مزیت عمده برای geofencing وجود دارد:
اهداف : مزیت اساسی geofencing این است که پیام شما را بسیار هدفمند و به موقع می رساند. با ارسال به افرادی که در حال حرکت هستند و از لحاظ جغرافیایی در این نزدیکی هست و با مورد توجه قرار دادن سایر معیارهای هدفمندی تبلیغات، احتمال بیشتری برای رسیدن به اهدافتان دارید.
اثربخشی مصرف : مشارکت بهتر باعث می شود تا بازاریابی موثرتر انجام شود. با استفاده از geofencing، شما قادر به رسیدن به مخاطبانی میکند که به احتمال زیاد اقدام به عمل خواهند کرد، به این معنی است که بودجه کمتری برای رسیدن به مخاطبان صرف خواهد شد.
داده های بهتر : یکی از مزیتهای geofencing که اغلب نادیده گرفته می شود، اطلاعاتی است که ارائه می دهد. با سیستم عامل های مناسب، شما قادر به جمع آوری اطلاعات ارزشمند در مورد الگوهای ترافیک (زمانی که مردم در نزدیکی مکان های هدف هستند)، و طول عمر و اثربخشی پیامرسان ها را جمع آوری کنید.
نامگذاری بهتر : بسیاری از بازاریابان به مدت طولانی می خواستند: ارتباط بین تبلیغات و نتیجه را مشاهده کنند. از آنجا که این فناوری ها به شما امکان می دهد هر زمان که یک آگهی دیده می شود و آنچه که مصرف کننده بعد از آن انجام میدهد، ببینید، دقیقا تاثیر پیام شما چیست.
کیفیت بهتر : یکی از مزیتهای geofencing که با توجه به آن میتوان کسب و کاری را به جایگاهی رساند که دیگران با بهره ی بیشتر از آن موجب رشد و تعالی آن شد.
مزایای geofencing از جمله هدف بهتر، داده های بهتر و ارجاع بهتر، باعث صرفه جوئی بیشتر می شود.
علاوه بر این، با افزایش منابع، زمان و اطلاعات، نام تجاری شما قادر به تعامل بیشتر با مخاطبان و حتی صرفه جویی بیشتر در بودجه. در نهایت، این یک رویکرد است که واقعا می تواند یک پیروزی مهم برای بسیاری از کسب و کارها باشد.
.