7 تاکتیک بازاریابی قوی در سال (2024)
تعهد به تاکتیک های دیجیتالی خاص می تواند برای بازاریابان مشکل باشد. رویکردهای مختلفی وجود دارد که ممکن است وسوسه انگیز باشد که به طور مداوم به سمت جستجوی چیزی بهتر حرکت کند.برخی از استراتژی ها و رویکردها کامل نیستند؛ برخی حتی دلایل بازاریابان را در گذشته شکسته اند اما حل و فصل آنها می تواند به زیبایی منجر شود.
به طور خاص، هر بازاریاب دیجیتال که می خواهد اثربخشی و کارآیی تلاش های خود را بهبود بخشد، باید یاد بگیرد که این 7 کلید تاکتیک سال جاری را به خوبی انجام دهد:
بارگذاری سریع محتوای محتوا :
در حالی که موتورهای جستجو در گذشته در مورد آنچه که کاربران می خواستند، استوار بودند، در سال حاضر در مورد یکی از رویکردهای SEO که مطمئنا اجرا می کند: محتوای مبتنی بر تلفن همراه با سرعت بارگیری بالاست.
در واقع، گوگل آشکارا اظهار داشته است که در سال جدید تغییراتی را در الگوریتم انجام خواهد داد که سرعت صفحه تلفن همراه را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی کند.
تفاوت های ظریف در این حرکت وجود دارد: "به روز رسانی سریع" در ابتدا فقط تعداد کمی از نمایش داده ها را تحت تاثیر قرار می دهد، اما پیام واضح است: مصرف کنندگان در حال استفاده از تلفن همراه هستند، آنها به صفحاتی نیاز دارند که سریعا بارگذاری شوند، و موتورهای جستجو در پی آنچه که کاربران میخواهم هستند و بازاریابان باید از این رویکرد پیروی کنند یا انبوهی از ترافیک را از دست بدهند.
مدیریت بازبینی آنلاین :
بازاریابان دیجیتال اغلب از مرور آنلاین هراس دارند و این قابل فهم است. بازخورد مثبت آنلاین و رتبه بندی آن تحت شرایط مختلف میتواند دستخوش تغییر شود. علیرغم همه ماجراها این موارد دوام دارد، برای هر نام تجاری، نظارت و مدیریت و آنلایز ریز و درشت موارد با اولیت بالا و پایین بطور مداوم و بصورت آنلاین ضروری است.
چرا؟ از آنجا که مشتریان در سراسر فضای مجازی به طور فزاینده ای در بررسی های مختلف چشم دوخته اند و به آنها اعتماد می کنند. حدود 73 درصد از مصرف کنندگان می گویند که بررسی های آنلاین کسب و کارهای محلی را بررسی می کنند و 65 درصد از خریداران B2B می گویند که بررسی های فروشندگان را بررسی می کنند.
به سادگی: مخاطبان در حال استفاده از آنالیزهای مختلف برای بررسی و رتبه بندی موارد گوناگون هستند. آیا شما آنها را میبینید یا نه؟ بنابراین شما بهتر به این واکنش ها توجه نمایید.
حفاظت داده ها و حریم خصوصی :
در سال جاری، مصرف کنندگان بدنبال احترام اندکی از طرف مارک های مختلف نسبت به علاقه مندی هایشان هستند. باید بیش از حد به این مورد توجه داشت، بازاریابان دیجیتال داده های شخصی را به عهده گرفته اند و باید نسبت به آن مسئولانه رفتار کنند، لذت بردن از این مزایا با تأمین امنیت درست و یا بیش از حد توجه نمودن در مورد حریم خصوصی آنهاست.
مقررات گسترده اروپا GDPR در حال اجرا است. این قوانین مرزهای دقیقی را در اطراف آنچه شرکت ها می توانند با اطلاعات شخصی افراد انجام دهند، ایجاد می کنند و از جریمه های سنگین برای عدم انطباق از آن حمایت می کند.
در حالی که این مقررات مستقیما بر اکثر کسب و کارهای ایالات متحده تاثیر نمی گذارد، این نشانه واضح است که بسیاری از مصرف کنندگان ناراضی هستند که چگونه اطلاعات آنها توسط شرکت ها مورد رسیدگی قرار می گیرد. این نا امیدی برای آنها کاملا واضح میباشد و باید با رسیدن به سطح اعتماد کاربران و رعایت خط مشی های حفظ حریم خصوصی نام تجاری خود و حفاظت از داده های آنها را جدی بگیرید.
تعاملات مبتنی بر صدای مشتری :
صحبت کردن همیشه پایه و اساس ارتباطات انسانی است. در حال حاضر به طور فزاینده نیز چگونه افراد با دستگاه های خود ارتباط برقرار می کنند.تقریبا هر گوشی هوشمند یک دستیار مجازی صوتی فعال دارد و تعدادی از دستگاه های پشتیبانی صوتی مانند Echo آمازون انتظار می رود تا چند سال آینده به 69 میلیون در ایالات متحده برسد.
این روند پتانسیل بازاریابی دیجیتالی را در طیف گسترده ای از زمینه ها، از نحوه جستجوی صفحات (بیشتر برای نمایش داده ها به زبان عام)تانحوه ارائه محتوای صوتی دوستانه رادارد.
در حالی که تاثیر کامل این تغییر هنوز معلوم نیست، مشخص است که آماده سازی برای تعاملات مبتنی بر صدا یک استراتژی مستقیم است.
تعامل پلت فرم پیام :
هنگامی که به کانال های دیجیتال می آیید، بازاریابان اغلب سیستم عامل های پیام رسانی را نادیده می گیرند و از طریق شبکه های اجتماعی اغراق می کنند و باعث می شوند که بیشتر درگیر شوند.
این یک اشتباه است در طول چند سال گذشته، تعدادی از سرویسهای پیام رسانی پایگاههای کاربری خود را به طور پیوسته رشد داده اند و برخی از آنها اکنون از سیستم عامل های اجتماعی ایجاد شده مانند توییتر استفاده می کنند. به عنوان مثال، فیس بوک Messenger و WhatsApp هر کدام بیش از 1.2 میلیارد کاربر ماهانه دارد و WeChat تقریبا 900 میلیون کاربر دارد.
علاوه بر ایجاد پایگاه های کاربری آنها، این سیستم عامل ها نیز ویژگی هایی مانند فرصت های حمایتی و حساب های مارکدار را اضافه کرده اند. اینها نه تنها ابزارهای ارتباطی قوی، بلکه همچنین تبلیغات قدرتمند و کانالهای مرتبط با مشتری می سازند. بازاریابان باید نگاه دقیق به طیف وسیعی از فرصت ها در این سیستم ها داشته باشند؛ آنها ممکن است در آنچه که از دستشان بر می آید کاملا شگفت زده شوند.
قطعات ویدیو مارکدار:
بسیاری از بازاریابان با ویدیو ارتباط دشواری دارند. در حالی که می دانند که رسانه ویدیویی دارای مزیت های بسیاری است، آنها همچنین شک و تردید خود را در مورد هزینه و زمان مورد نیاز برای ایجاد آن را باید قابل حل بدانند.
توصیه ما این است که از این ابزار استفاده کنید. مطالعه اخیر در مورد تنظیمات محتوا از نسل های مختلف نشان داد که مصرف کنندگان در هر سنی، ویدیو را به شکل فراموش نشدنی تر میدانند و بیش از نیمی از مصرف کنندگان 51 ساله و جوان تر می خواهند فیلم های بیشتری از مارک های مختلف ببینند.
به عبارت دیگر، مصرف کنندگان محتوای ویدئویی را از مارک ها، به یاد می آورند و می خواهند بیشتر از آن ببینند. این بدان معنی است که اگر چه ویدیوهای مارک دار نیاز به سرمایه گذاری بزرگتری دارند، همچنین می تواند سود بیشتری کسب کند.
همانطور که با تمام رویکردهای تحت پوشش در این پست، ویدئو نیاز به کار سخت برای اجرای درست دارد باید با جدیت دنبال شود. این تلاش ممکن است در ابتدا بی ارزش تلقی شود، اما در نهایت شما به قدرت آن پی خواهید برد.
پیگیری نظریات مشتریان:
نظریات مشتریان نواقص شما را برطرف خواهد کرد و پیگیری شما به نوعی احترام به آنان و بهتر شدن خود شماست و آنها قدر دان آن خواهند بود و همیشه شما را دنبال خواهند کرد چون جاده ی احترام قطعا 2 طرفه خواهد بود و شما با بزطرف کردن نیازها و نوافص به جایگاه بالاتری دست خواهید یافت.
قانون جاودانه بازاریابی
همیشه به مشتریان خود راستگو باشید
.