اینترنت، فرصتهای جدیدی را برای رونق و پیشرفتهای روز افزون انواع کسب و کارها به وجود آورده است. حضور در این فضا و
پاسخ به نیاز کاربران 50 درصد از کار است و 50 درصد دیگر تبلیغ و اطلاع رسانی در
فضای اینترنت است. تبلیغی که انتشار آن
محدود به زمان و مکان خاصی نیست. سریع و راحت و ارزانتر از سایر رسانه ها انجام میگیرد.
قابلیت ردگیری مشتریان و هدفگیری دقیق مخاطبان را دارد و نهایتاً تحلیل بازخورد آن
را میتوان ارزیابی نمود. یکی از انواع تبلیغات در فضای اینترنت تبلیغات بنری میاشد.
با تبلیغات بنری در فضای
اینترنت شما میتوانید به 2 هدف مهم دست یابید : افزایش بازدید از سایت هایی با
ترافیک بالا و نهایتا افزایش
فروش ، طراحی بنر جزء مهمترین بخشهای این هدف میباشد، فرایند تولید یک بنر مدرن از
طراحی حرفه ای یک پیام آغاز میگردد، این طراحی میتواند پیام را به شکل قویتری
نمایش دهد.شما ممکن است تخفیفی
ارائه کنید، محصول جدیدی به بازار عرضه کنید و یا مردم را در مورد ویژگیهای محصولات
خود آگاه نمایید.
تبلیغات بنری همچنان یکی از روشهای موثر جذب مخاطبان در دنیای تبلیغات است. در زیر 10 نکته برای بکارگیری موفق تبلیغات بنری در سال 2024 آورده شده است:
1. انتخاب مکان استراتژیک: باید به انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن بنر توجه کرد تا بتوانید بهترین نتیجه را از تبلیغات بنری خود بگیرید.
2. طراحی جذاب: طراحی بنر باید جذاب و جالب باشد تا بتواند مخاطبان را جذب کند.
3. استفاده از شعارهای قوی: استفاده از شعارهایی که به مخاطبان شما قول ارائه میدهند، میتواند در جذب مخاطبان موثر باشد.
4. استفاده از تصاویر با کیفیت: باید از تصاویر با کیفیت و مرتبط با محصول یا خدمات خود استفاده کنید.
5. استفاده از فضای مناسب: باید به اندازهگیری فضای مورد نیاز بنر خود توجه کنید تا بتوانید با ارائه تصویر مناسب، توجه مخاطبان را جلب کنید.
6. استفاده از الگوهای جذاب: استفاده از الگوهایی که برای بنرهای موفق استفاده شدهاند، میتواند در جذب مخاطبان کمک کند.
7. انتخاب رنگ مناسب: رنگهایی که برای جذب مخاطبان مناسب هستند، باید در طراحی بنر استفاده شوند.
8. استفاده از انیمیشن: استفاده از انیمیشن میتواند در جذب مخاطبان کمک کند و بنر شما را برای آنها جذاب تر کند.
9. تنوع در تصاویر: باید تنوع در تصاویر استفاده شده در بنرهای خود داشته باشید تا بتوانید مخاطبان مختلفی را به خود جذب کنید.
10. اندازهگیری نتایج: باید نتایج تبلیغات بنری خود را به دقت اندازهگیری کنید تا بتوانید بهبودهای لازم را اعمال کنید و در کسب و کار خود موفق باشید.
اگر چه بعضی از تبلیغ ها با تمرکز فروش و برخی دیگر با تمرکز
برندیگ طراحی میگردد، اما در نهایت تبلیغات، هر دو این اهداف را در بر خواهد گرفت.آیا
تا کنون این جمله رو شنیدهاید؟ اگر شما بخواهید برای همه سخنرانی کنید مانند این
است که برای کسی سخنرانی نکرده اید! این ماجرا در مورد تبلیغات بنری نیز صحت دارد.
این موضوع در اینترنت و در هر رسانه تبلیغاتی دیگر به این دلیل که، این رسانه ها
پر از تبلیغ بوده و همه تبلیغ دهندگان سعی می کنند توجه مخاطبان را جلب کنند،
اتفاق میافتد.بنابراین کاربران با
عدم توجه به اغلب این پیامها، عکس العمل نشان میدهند.
آن
ها فقط وقتی که بخواهند، به چیزهایی که میگویید، گوش میدهند، و آن زمانی اتفاق
میافتد که پیام شما با چیزی که آنها از دنیا میبیند، همراستا باشد. پس سعی کنید به افرادی که دوست دارند شما
را ببیند و آماده ی این کار هستند، پیامهای تبلیغاتی خود را ارسال کنید. با یادگیری درباره احتمالهای که درمورد
نیازها و علاقمندیهای آنهاست آغاز کنید، اگر محصول شما توسط گروههای مختلفی از مردم
استفاده میشود، پیام های مختلفی را برای هر گروه ایجاد نمایید.
شما محصول یا خدمتی را برای بخش مشخصی از
مشتریان با هدف حل مشکالت آنها یا راحت کردن زندگی ایشان تولید کرده اید، اگر شما
با زبان خودشان با آنها صحبت کنید، آنها با گوش شنوایی به شما توجه خواهند کرد.
ممکن است برای شما و تیمتان سخن گفتن بدون استفاده از کلمات تخصصی سخت باشد، اما
این نوع پیام مشتریان شما را سردرگم خواهد کرد و آنها خیلی از بخش های پیام شما رو
نخواهند فهمید.شما میخواهید به
مخاطب عام دسترسی پیدا کنید اما تبلیغی پر از مشخصات فنی و اصطالحات تخصصی درست
میکنید. چه اتفاقی میافتد؟ آنها به تبلیغ شما توجه نخواهند کرد.
بنر تبلیغیاتی شما
با توجه به محصول شما نباید طراحی شود بلکه باید با توجه ویژه به مخاطب شما طراحی
و دیزاین گردد.ما همیشه مذاکره
کوتاه رو به مذاکره های طولانی ترجیح میدهیم. با کوتاه بودن ما از ارائه اطلاعات
اضافی و غیرضروری در طراحی بنر خود اجتناب میکنیم. پیام
بلند توسط کاربران اینترنتی دیده نشده و منجر به فروش نمیشوند. ما میدانیم که محصول شما فوق العاده هست
و ویژگیهای خوبی دارد اما به خاطر داشته باشید که کاربران زمان کمی برای خواندن
آگهی شما دارند، بنابراین با دقت کلمات خود را انتخاب کنید و پیامی ساده و با
کیفیت را طراحی کنید.
شما با آگهی در مورد
اینکه چه کلماتی برای مخاطبان شما جذاب هست، میتوانید از کلمات جذاب استفاده
نمایید. استفاده از کلماتی
مانند کسب درآمد، درآمد خود را 200 برابر افزایش دهید، 200 درصد رشد و ... با توجه
به اینکه همه از آنها استفاده میکنند و به صورت کلیشه درآمده، اجتناب کنید.این کلمات علاوه برای اینکه برای مخاطبان
شما جذاب نخواهند بود، ویژگی خاصی را نیز در رقابت برای شما ایجاد نمیکنند. رایگان جز قوی ترین کلماتی است که شما در
بنر خود میتوانید استفاده کنید، البته اگر به شکل صحیحی استفاده گردد. فقط شما
باید مطمئن باشید چیز با ارزشی برای ارائه رایگان دارید، سعی نکنید کاربران را با
کلمه رایگان فریب دهید، چرا که شما چیزی جزء کلیک های بی ارزش و نگاه منفی به دست
نخواهید آورد.
یعنی تبلیغات شما درست بر علیه شما کار خواند کرد یعنی این همه هزینه
نموده اید که خود را نابود و از صحنه رقابت کاملا حذف نمایید. کلمات
دیگر که میتوانند جذاب باشند: فروش محدود، چگونه، چرا، نکات، رازها، کلیک کنید برای بازی، جدید. در مورد منافع و کاربردها فکر کنید نه در
مورد ویژگی ها، ویژگی ها جنبه های تکنیکی یک محصول را شرح میدهند درحالیکه منافع و
کاربردها به عنوان راهکارهای برای حل مشکل دیده میشوند. مردم
میخواهند بدانند که چگونه محصول شما زندگی آنها را آسانتر و لذت بخش میکند.وقتی که درگیر فرایند ساخت آگهی تان
هستید، شما دقیقا میدانید که مخاطبانتان باید چه کاری انجام دهند. با توجه به اینکه مخاطبان به صورت مشخص
ممکن است انگیزه شما را نداند، بهترین کار این است که به طور واضح مشخص کنید که
مخاطبان چه کاری باید انجام دهند.
هر کاری که انجام
میدهید سعی نکنید مخاطبان را گمراه کنید، بنرها میتوانند امید بخش باشد، پس مهم
است که کاربران بعد از کلیک دچار احساس بدی نشود. اگر
بین معرفی شرکت یا معرفی یک محصول خاص دچار تردید هستید، روش دوم را انتخاب نموده
و به مخاطبان به صورت مشخص بگویید که برای استفاده از محصول چه کاری باید انجام
دهند. مخاطبان در جستجوی
محصوالتی هستند که مشکلات آنها را به نحوی حل نماید. شما میتوانید از عناوین
مشخص تری مانند استخدام برنامه نویس، گزارش رایگان ما را بخوانید، به مسابقه ما
بپیونید، برای بازی کلیک کنید، آموزش رانندگی را آغاز کنید و ... استفاده
نمایید.نظر کسانی که درگیر
تولید بنرتان نمیباشد را در مورد آن جویا شوید.
همیشه چشم سوم به خوبی کار میکند،
اگر آنها متعلق به گروه هدف شما باشند، چه بهتر. ذهن
های آزادتر ایده های جالبی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. شما حتی میتوانید نسخه های مختلفی از بنر
خود را ساخته و از افراد مختلف نظرشان را جویا شوید.سوال
این است چه فونتی را انتخاب کنیم، فونت مناسب تاثیر زیادی در خروجی طراحی بنر
دارد، پرسش اول این است فونت نازنین یا بردیا یا تیتر؟ فونتهای نازنین و بردیا یا تیتر
برای متن فارسی و برای متون انگلیسی Arial و time برای شماره تلفن ها مناسب ترین انتخاب به نظر میرسد.رنگهای میتوانند اثر گذاری تبلیغ شما را
بیشتر نمایند. استفاده از رنگ های قوی مانند قرمز و نارنجی روشن جلب توجه میکند.
رنگ های کم روحتر به بنر شما شخصیت
و ظرافت میدهد.اما انتخاب یک رنگ
مناسب فقط یک چالش
هنری نیست و به بحثهای بازاریابی و روانشناسی مرتبط میباشد. رنگها میتوانند برای
تاکید، مشخص کردن چیزی و هدایت کاربران به کاری که باید انجام دهنده استفاده
گردند. همچنین رنگها میتوانند رنج وسیعی از حسها را تداعی کند.
در هنگام انتخاب رنگ برای بنر توصیه
میشود به رنگ وبسایتی که بنر در آن قرار میگیرد دقت شود، شما میتوانید از همان رنگ
وبسایت برای اینکه بنر شما فقط محتوای اصلی وب سایت دیده شود استفاده نمایید. اگر
شما چیز قابل ارزشی برای ارائه داشته باشید. از
بنرهایی که رنگهای مختف در آن با سرعت تغییر میکند دوری کنید، این نوع بنرها چشم
خوانندگان را به شدت آزار میدهند. شما میتوانید از وب
سایت های kuler وcolor
Rolversاز قبیل یا برای انتخاب رنگ بنر خود استفاده
نمایید.گفته میشود یک تصویر
با ارزشتر از 2000 کلمه است، من نمیدانم این عدد دقیق است یا نه! اما ایده این است
که تصاویر میتوانند قدرت زیادی به بنر داده و پیامهای پیچیده را با کلمات کمتری به
مخاطبان برسانند. همچنین تصاویر قادرند توجه بیشتری را جلب نمایید.البته یک مشکل تصاویر
حجم فایل آن نسبت به پیامهای متنی و برداری و المانهای دیگر گرافیکی است.
بنابراین
اگر از تصاویر درست استفاده نشود ممکن است حتی توسط بسیاری از وب سایتها تبلیغ شما
پخش نشده و اگر پخش شود توسط بسیاری از مخاطبین دیده نشود.عموما
دو نوع تبلیغ بنری وجود دارد، تبلیغات ثابت و تبلیغات متحرک. بنرهای
ثابت از نوع فایلهای gif gif ,jpg ،png هستند
که معموال توسط نرم افزارهای حرفهای
ویرایش تصاویر از قبیل فتوشاپ و کورل تولید میشوند. مزیت اصلی اینگونه از بنرها حجم
کم آنها است و همچنین بینندگان را نیز اذیت نمیکند.بنرهای
متحرک از نوع فایلهای فلش swfو gif یا
متحرک میباشند. بنرهای فلش توسط نرمافزارهای از قبیل
Adobe flashو MacroMedia تولید میشوند و حسن آنها ارائه فیلمهای متحرک پیچیده میباشد در
سمت دیگر gifمتحرک
توسط نرم افزارهای از قبیل Adobe
image readyتولید شده و برای متحرک سازهای بسیار ساده در
حد چند اسلاید استفاده میشود.
بنرهای متحرک توجه
بیشتری را توسط مخاطبان جذب میکنند. علاوه بر این، این نوع بنرها با استفاده از
ویژگی متحرک بودنشان میتوانند پیامهای پیچیدهتری را به مخاطبان انتقال دهند. با استفاده از متحرک سازی شما میتوانید
یک داستان را برای مخاطب تعریف کنید و مقدمهای از آن را گفته و برای شنیدن ادامه
داستان او را به وب سایت خود هدایت نمایید.اگر
چه با متحرکسازی بنر شما زنده میشود اما ممکن است همین عامل، بنر شما را نابود کند. ایده بدی است که بنر خود را از پرش های
نامانوس، عوض شدن رنگهای قوی، حرکتهای سریع پر نمایید.خود
را به جای مخاطبان قرار دهید، شما اینگونه بنرها را دوست دارید؟ مشکل دیگر بنرهای
متحرک حجم زیاد فایل آنهاست شما باید دقت کنید که این حجم از مقدار معقولی "40 کیلوبایت" بیشتر نشود. چون در این صورت ممکن
است توسط خیلی از مخاطبین بنرهای شما دیده نشود.
بنرهای
تکراری نوعی از بنرها هستند که بعد از اتمام سناریو بنر، دوباره آنرا تکرار میکنند. آیا از تکرار باید استفاده کرد یا نه؟ پیشنهاد
ما این است، نه، زیرا بنرهای که تکرارشان هیچ وقت به پایان نمیرسد برای بینندهها
آزار دهنده هستند. باالخص در کامپیوترهای که سرعت پردازش پایینی دارند. IAB توصیه میکند که طول بنرهای
متحرک با تکرار یا بدون تکرار بیشتر از 11 ثانیه نباشد.بر
طبق نظرIAB مخاطبان
پاپآپها را جزیی از سایت اصلی میدانند و 36 درصد آنها این موضوع را آزاردهنده
میدانند و این چیز جدیدی نیست، و البته امروزه اغلب مرورگرها به صورت اتوماتیک
پاپآپ بالکر را در ساختار خود قرار داده اند. البته
مشکل فقط این نیست که کاربران این پاپآپ ها را نمیبیند بلکه آنهایی هم که میبییند
از پاپ آپ متنفرند.بنرهای تعاملی نوعی
از بنرهای فلش با ترکیب تصویر، متن، صدا و ویدیو هستند.
این
بنرها با کاربران تعامل میکنند، کاربران را به یه یک بازی دعوت میکنند، امکان این
را میدهند که کاربر صدا را روشن و خاموش کند، آیتمیرا از دراپ دان انتخاب کند و ...این نوع از بنرها از تکنولوژی دیگر از
قبیل جاوا اسکریپت، جاوا وHTML5
استفاده میکنند، این نوع از بنرها به شدت در حال رشد میباشد و تبلیغکنندگان به شدت
دیوانه این بنرها هستند و دلیلش این است که اینگونه بنرها بهتر از بنرهای دیگر جواب
میدهند. این بنرها با توجه به
اینکه اجازه تعامل را به کاربران میدهند به طرز چشمگیری تجربه کاربری را بهبود
میبخشند. این بنرها عموما برای
استفادهکنندگان جالب میباشند و به استفاده کنندگان اطالعات کاملی را ارائه میکنند.
و کلیکهای بیشتری نسبت به بنرهای ثابت و متحرک میگیرند و ما به شدت استفاده از این
نوع بنرها را توصیه میکنیم.
و تنها مشکل آنها هزینه و زمان تولیدشان است.غفلت از صفحات مقصد صفحاتی که تبلیغات
شما به آنها لینک میشود. اشتباه بسیار بزرگ و پرهزینه ای است. این غفلت میتواند کل
کارزار تبلیغاتی شما را با شکست مواجه کند، چرا؟ به خاطر اینکه این صفحات اولین
صفحاتی هستند که مخاطبان بعد از کلیک روی تبلیغ شما با آن مواجه میشوند.پس بسیار مهم است که ما برنامهای برای
عدم خروج کاربر در چند ثانیه اول از وبسایت خود داشته باشیم. در غیر این صورت
کارزار تبلیغاتی شما چیز جز هدر دادن پول نخواهد بود، بنابراین باید توجه زیادی به
اندازه توجهی که به طراحی بنر میکنید به صفحات مقصد خود نمایید و یا حتی بیشتر. داشتن یک بنر جذاب که مخاطبین را به خود
جلب کند نصف کاری است که باید انجام شود.
صفحات
مقصد شما باید شامل بخشی از المان های گرافیکی که در بنر شما استفاده شده باشد،
این المانها میتواند لوگو، تصویر یا هر جزء دیگر گرافیکی باشد. این باعث میشود که
این صفحات به چشم مخاطب آشناتر به نظر برسد. توصیه
دیگر این است که بنر شما به صفحاتی که در بنر تبلیغی میشود، لینک گردد نه صفحه
اصلی، بینندگان سایت شما زمان کافی برای جستجوی محصوالتی که شما تبلیغ کرده اید را
ندارند، شما نباید کاری کنید که بیننده از خود سوال کند، من کجا هستم؟در مورد
افرادی فکر کنید که دوست دارند محصوالت شما را خریداری کنند، کدام وب سایت ها را
آنها میبینند؟ به چه چیزهایی عالقه دارند؟ از کجا اطالعات خود را به دست میآورند؟ پاسخ
به این سوالات به شما کمک خواهد کرد که لیست وب سایتهایی که شما باید تبلیغ خود را
در آنها قرار دهید را استخراج نمایید.
وقتی در جستجوی وب
سایتهایی هستید که تبلیغ خود را در آنها قرار دهید، از آنهایی که پر از تبلیغ های
مختلف میباشند دوری کنید، حتی اگر ترافیک زیادی داشته باشند. اگر در کنار تبلیغ
شما تبلیغات زیادی دیگری باشد، آن وب سایت به شما کمک نخواهد کرد، در این حالت شما
با دیگر رقبای خود برای جلب توجه و کلیک رقابت خواهید کرد.عالوه
براین، کاربران عالقه زیادی به صفحاتی که پر از تبلیغ است ندارند. تبلیغات بنری زمانی موثر است که در کنار بنر شما بنرهای کمیقرار گیرد.سایت های تبلیغات
اینترنتی، سایتهای پرترافیک هستند که میتوانند تبلیغ شما را با قیمت مناسبی در
فضای خود قراردهند.در ضمن تجربیات آنها
به شما کمک میکند، که شما تبلیغ خود را در مکانهای مناسبتر و مرتبط تری با محصول یا
خدماتی که ارائه میکنید پخش نمایید.
و از همه مهمتر اینکه
آنها به نحوه پخش تبلیغ شما رسیدگی میکنند و گزارش تحلیلی مناسبی را برای شما
ارائه میکنند.وقتی شما میخواهید یک
کارزار تبلیغات بنری را آغاز کنید ، با تعریف اهدافتان کارتان را آغاز کنید. خود را به جای مخاطبانتان قرار دهید، از
کلمات آنها استفاده کنید، ساده و کوتاه سخن بگویید و از امتحان راهکارهای مختلف
نهراسید. طراحی باید پیام شما
را به شکل قوی تری نمایش دهد. روی صفحات مقصد خود
به شدت سرمایه گذاری کنید. در جاهایی تبلیغ کنید
که مشتریان بالقوه شما به آنها علاقمند هستند. نتایج
خود را ارزیابی کنید.
با این حال تبلیغات بنری از سال 2000 میلای به بعد بصورت چشمگیری رو به فضای اینترنت گذاشت و در سال 2014 میلادی به اوج خود رسید
میزان اثربخش بودن اینترنت برکسب و کارهای مختلف متفاوت میباشد
با سپاسی بیکران
رسانه تبلیغاتی آگهی90
...