10 نکته جالبه استفاده از رنگ و موسقي در تبليغات (2024)
از نظر رنگ؛تاثيرگذاري زيبايي در همه موارد آن يك امر بسيار مهم است.
اگر تاثير اين زيبايي به گونه اي باشد كه همخواني با احساسات داشته باشد،بي ترديد در جذب مخاطب مؤثر است.رنگ از نظر زيبايي ظاهري و تآثيري كه در انسانها به جاي مي گذارد، در تبليغات يك ابزار اصلي است.
باشناخت رنگ مي توان به روحيات پي برد.
رنگ هاي اصلي
(قرمز-زرد-آبي)
هركدام مفهوم خاصي دارد.
آبي و سفيد ؛نشانه روح آزاد و يا توجه به خداوند است.
سبز، طبيعت و رويش را در ذهن مي آورد.
بي ترديد رنگها در تمامي جوامع معاني يكساني ندارد و همچنين تفاوت براي كسي كه مي خواهد از رنگ در طراحي تبليغ استفاده كند بسيار مهم است.
از نظر موسيقي:ارتباط و احساسي كه موسقي بوجود مي آمورد، امروزه بخش مهمي از مطالعات جامعه شناسان و روانشناسان است.
استفاده از موسيقي براي رشد گياه يا شير دهي بيشتر در دامداري و همچنين پخش موسيقي در ادارات به عنوان يك ابزار اصلي ارتباطات مؤثر به كار مي رود، در تبليغات رسانه اي ، حتي براي بعضي از موارد موسيقي و نت تنظيم مي شود.
نمادهاي مربوط به گل ، ميوه ها و حيوانات:
آفتاب گردان ، روشنايي و حركت بسوي نور
اژدها، گرايشات شيطاني
اسب،بر حق بردن و بزرگي
انار، باروري و اولاد
انار شكسته،آرزو
زيتون، بركت و صلح
با سپاسی بیکران
رسانه تبلیغاتی آگهی90
..