10 نکته مهم تاثيرگذار در تبليغات کسب و کار (2024)
- آگاهي بخش : بهترين نوع تبليغ مي باشد – عوام فريبي وجود ندارد ،عدم تخريب رقبا، يك انتخاب درست باشد براي مخاطبان
- هيجان انگيز: تمام روشهاي بكار گرفته شده در اين تبليغ هم از جنبه هنري و هم زيبايي به گونه اي باشد كه انگيزش در جهت جلب مخاطبان و اهداف تبليغ را فراهم كند
- هماهنگ بخش : اين يك تبليغ تقريباً يك سويه است . يك روش خاص براي جلب نظر مخاطبان بطوري كه آنها پذيرنده نقش تبليغ باشند.
1. تعیین هدف و استراتژی های تبلیغاتی: برای داشتن تاثیرگذاری بیشتر در تبلیغات کسب و کار، باید هدف و استراتژی های تبلیغاتی را به دقت تعیین کرد.
2. شناخت مشتریان خود: برای داشتن تاثیرگذاری بیشتر در تبلیغات کسب و کار، باید مشتریان خود را به خوبی شناخت و به تبلیغات خود بر اساس نیازهای آنها پرداخت.
3. ایجاد تبلیغات جذاب و خلاقانه: تبلیغات جذاب و خلاقانه میتوانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند و باعث افزایش فروش شوند.
4. استفاده از رسانه های متنوع: استفاده از رسانه های مختلف مانند تلویزیون، رادیو، اینترنت، شبکه های اجتماعی، و ... میتواند باعث افزایش تاثیرگذاری تبلیغات شما شود.
5. استفاده از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت: استفاده از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت میتواند باعث جذب توجه مخاطبان شود و تاثیرگذاری تبلیغات را بیشتر کند.
6. ایجاد تبلیغات با ارزش افزوده: ایجاد تبلیغات با ارزش افزوده میتواند باعث جذب مشتریان شما و افزایش تاثیرگذاری تبلیغات شما شود.
7. استفاده از تجربه مشتری: استفاده از تجربه مشتریان قبلی به عنوان بخشی از تبلیغات شما میتواند باعث افزایش اعتماد مشتریان به شما و افزایش تاثیرگذاری تبلیغات شما شود.
8. مراقبت از ارتباط با مشتریان: مراقبت از ارتباط با مشتریان و پاسخگویی به نیازهای آنها میتواند باعث افزایش تاثیرگذاری تبلیغات شما شود.
9. تحقیق و آزمایش: تحقیق و آزمایش با تبلیغات مختلف میتواند باعث بهبود تاثیرگذاری تبلیغات شما شود.
10. اندازه گیری و ارزیابی: اندازه گیری و ارزیابی تاثیرگذاری تبلیغات شما میتواند باعث بهبود تبلیغات شما و افزایش فروش شود.
فن تصديق:
شخص محترم و قابل اعتمادي درباره درستي و يا نادرستي يك ايده گفتگو كند.
فن عوام مردم:
خواست مردم را ملاك تبليغ قرار مي دهند و....مي كنند كه مردم خواهان يك موضوع هستند.
نقش رسانه هاي گروهي در تبليغ و ترغيب:
ويژيگي هاي رسانه هاي نوشتاري:
كلممات به عنوان ابزارهاي اطلاع رسان به كمك گرفته مي شوند.
روزنانه –مجله-كتاب
در كنار آنها عكسو نمودارو..نيز مورد استفاده قرار مي گيرند.
رسانه هاي نوشتاري داراي كنش يك سو هستند. (يكطرفه) اما ماندگاري دارند. زمان و مكان انتشارو...متفاوت است. مخاطبان اين رسانه ها افراد با سواد جامعه هستند.
ويژگي هاي رسانه هاي ديداري:
در بيشتر مواقع كنش ميان اين رسانه ها و افراد يكسويه است.
مثل:حضور در سينما يا ديدن تلويزيون. البته استثنائاتي هم مثل تاتر-تعزيه وجود دادرد كه در آن كنش دوسويه است. ابزار ارتباط،وسايل الكترونيكي هستند. بين رسانه و مخاطب ارتباط برقرار نمي شود.
در اينگونه رسانه ها ابزارهاي ديگري همچون كلمات،موسقي ،چهره،رنگ،نور،دكور،نماد،گريم،افكت،آكسوار
ويژگيهاي رسانه هاي شنيداري:
بايستي توجه كرد كه پيشرفت تكنولوژي از يك سوو تعددو تنوع در موضاعات از سوي ديگر افزايش كانالهاي ارتباطي را در پي داشته است. بطوريكه اينترنت نيز امروزه در اين زمينه فعال است. با توجه به اينكه مفهوم تبليغ به حركت وا داشتن انديشه هاي انساني و مداوم به آن است ،روشهاي علمي ، روان شناسي و جامعه شناسي در آن به كار مي رود.
اهداف عمده در تبليغات موثر:
-قابل مشاهده و عيني باشد.
-قابل حفظ باشد.
-قابل فهم باشد.
خلاصه اينكه با نيازهاي مخاطبان همسو باشد
وسايل ارتباط جمعي مي تواند ضمن اينكه تمامي نياز مخاطبان را برآورده سازد،اوقات فراغت آنها را نيز پر كند ودر اين راه به ترفندهاي خاصي روي آورده است.
كامل ترين نوع رسانه امروز اينترنت است.
باسپاسی بیکران
رسانه تبلیغاتی آگهی90
..