10 ترفند جالب بازاریابی محصولات و خدمات در سال (2024)
اگر صرفاً برای پول در آوردن و ثروتمند شدن یا حتی مشهور شدن محصول یا خدماتی را تبلیغ و بازاریابی می کنید، مطمئن باشید که راه را به خطا رفته اید، بهتر از همین امروز و همین لحظه به فکر یک کار بهتر یا حرفه دیگر باشید. مردم را نمی توان گول زد، آنها - در بسیاری از موارد - بسیار باهوش تر از شما هستند این را مطمئن باشید.
1. استفاده از ابزارهای دیجیتالی: استفاده از ابزارهای دیجیتالی مانند رسانههای اجتماعی، تبلیغات گوگل، ایمیل مارکتینگ و سایر ابزارهای دیجیتالی برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش محصولات و خدمات.
2. استفاده از تکنولوژیهای جدید: استفاده از تکنولوژیهای جدید مانند واقعیت مجازی، بازیهای رایانهای و سایر فناوریهای جدید برای جذب و نگهداشت مشتریان.
3. تبلیغات ویدئویی: استفاده از تبلیغات ویدئویی جذاب و خلاقانه برای گسترش نام تجاری و جذب مشتریان.
4. استفاده از بازاریابی محبوبیت: استفاده از بازاریابی محبوبیت برای جذب مشتریان از طریق همکاری با افراد معروف و سلبریتیها به عنوان سفیران برند.
5. رویدادهای تجاری: برگزاری رویدادهای تجاری مانند نمایشگاهها، کنفرانسها و سایر رویدادهای مشابه برای نمایش محصولات و خدمات و جذب مشتریان.
6. تخفیفها و پیشنهادهای ویژه: ارائه تخفیفها و پیشنهادهای ویژه برای جذب مشتریان و افزایش فروش محصولات.
7. ارائه محتوای ارزشمند: ارائه محتوای ارزشمند و آموزشی درباره محصولات و خدمات برای جذب و نگهداشت مشتریان.
8. بازاریابی تجربهای: استفاده از بازاریابی تجربهای با برگزاری رویدادهای تعاملی و تجربهای برای جذب مشتریان.
9. بازاریابی اجتماعی: استفاده از بازاریابی اجتماعی با مشارکت در امور خیریه و حمایت از مسائل اجتماعی برای جذب و نگهداشت مشتریان.
10. بازاریابی محتوایی: استفاده از بازاریابی محتوایی با ارائه محتوای خلاق و جذاب در قالب وبلاگ، پادکست و ویدئو برای جذب و نگهداشت مشتریان.
با شناختی که از دست اندرکاران آن نشریه دارم، می دانم که با چه علاقه ای کارشان را دنبال می کنند، موانع و مشکلات را پشت سر می گذارند و به پیش می روند. برای مشتریانم، سخت ترین کار را - که از دید من همان فکر کردن برای موفقیت بیشتر آنهاست - با کمال میل و رغبت انجام می دهم. نوشتن چند سطر متن آگهی تبلیغاتی برای شرکتی که محصول محشری را وارد بازار کرده است برای من، صرفاً برای پول درآوردن نیست، من این کار را برای این انجام می دهم چرا که واقعاً به آن محصول معتقدم و می دانم که با استفاده از آن محصول، مردم زندگی بهتری خواهند داشت.
اگر برای شرکت، موسسه یا فردی سایت وبی را بر روی اینترنت قرار می دهم، برای آن است که به خدماتی که آن شرکت یا موسسه ارائه می دهد ایمان دارم. زمانی که بازاریابی اینترنتی / ارتباط کاری ام را با شرکتی کاهش می دهم و یا قطع می کنم، یعنی از محصول، کالا یا خدمات و یا حتی از شیوه مدیریتی آن شرکت رضایت نداشته ام. می دانم وقتی خودم خریدار کالا یا خدماتشان نیستم، تلاش در جهت بازاریابی کالا و خدماتشان بیهوده است و عوام فریبی.
پس عوام فریبی نمی کنم و تلاشم را برای آن دسته از افراد و شرکت هایی متمرکز می کنم که برای پول، انرژی و وقت و زمان مردم ارزش قایل می شوند.
ببینید، وقتی ما کالا یا خدماتی را بازاریابی می کنیم در واقع داریم به نحوی به مردم کمک می کنیم که از مزایای استفاده از آن محصول و یا بهرهمند شدن از آن خدمات مطلع و آگاه شوند. اگر ما خودمان - به عنوان بازاریاب - به کارایی و کیفیت آن محصول یا خدمات واقف باشیم، مطمئناً آنچه که درباره آن کالا یا خدمات - اینجا و آنجا - می گوییم یا می نویسیم بر روی مخاطبین ما اثر می گذارد.
کلید موفقیت کار ما در بازاریابی کالا یا خدمات این است که ما خودمان، آن کالا را بخریم و استفاده کنیم و از خرید و استفاده از آن رضایت داشته باشیم، بعد بیایم و با بازاریابی آن، در واقع یک جوری استفاده از آن را به سایرین - به مشتریان احتمالی - توصیه کنیم. اگر محصول رضایت بخش نیست، کیفیت کالا یا خدمات شرکت در حدی نیست که موفق شود، بازاریابی آن و حتی سعی برای بازاریابی آن بی فایده است.
برای بازاریابی کالا یا خدمات یک شرکت / موسسه یا فرد، نظر سنجی و اطلاع از افکار عمومی در رابطه با کیفیت تولید و عرضه آن کالا یا خدمات یک امر ضروری است.
اگر برای کسب پول و ثروت و یا حتی شهرت کالا یا خدماتی را تبلیغ می کنید، اگر برای جلب رضایت مردم کار نمی کنید، قطعاً موفق نخواهید شد. اگر چیزی را که می فروشید باور ندارید، اگر می دانید خریدار محصول یا خدماتی که بازاریابی اش کرده اید از خرید آن کالا یا خدمات نفعی نمی برد، قطعاً بدانید که شکست خواهید خورد.
در دنیای تجارت و بازرگانی، چه بر روی اینترنت و چه در دنیای واقعی، بازاریاب ها در حکم «پیام آورانی» هستند که راه تازه ای را پیش روی خریداران احتمالی قرار می دهند. ایده های خوب، طرح ها و پروژه های بکر و ناب، محصولات برتر، کالاهای منحصر بفرد، خدمات ویژه و استثنایی، بدون بازاریابی های پاک و خالصانه ما، روی دست تولید کنندگان و سرمایه گذاران باقی می ماند.
محصولات و خدمات بد را بگذارید روی دست تولید کنندگان و عرضه کنندگانشان باقی بماند. اما برای کالاهایی که کیفیت خوبشان در نزد عامه مردم به اثبات رسیده است، شما، چه بازاریاب باشید چه نباشید، می توانید با توصیه آن به دوستانتان، نقش همان پیام آوران را ایفا کنید و با این کار «فعالیت» آنان را رونق بخشید. WOM یا همانWord Of Mouth کاری است که انجام می دهید و برای محصول و خدماتی که با کیفیت بالا عرضه شده است، مشتری می آورید.
..
با سپاسی بیکران
رسانه تبلیغاتی آگهی90