10 نکته جالب در مورد رنگ کسب و کار شما (2024)
به عنوان صاحب کسب و کار چه بسا درک
مشخصی از رنگ پول داشته باشید اما از رنگ کسب و کار چه تصوری دارید؟ بیاموزید که
چگونه رنگ مناسب با خلق تصویری مثبت قادر است مشتری را بر خرید از شما ترغیب نماید
یا بالعکس دریافت نارسایی از کسب و کار شما به وجود آورد .
علم رنگها
باور این که رنگها واجد قدرت تاثیرگذاری بر جسم و ذهن باشند اندکی دشوار به
نظر میرسد. امروزه دانشمندان میدانند رنگها از توان نفوذ بر فیزیولوژی و حالت
ذهنی برخوردارند. مطابق تحقیقات صورت گرفته، دگرگونی در رنگ محیط ۱۴ کودک ناتوان
سبب تغییر در میزان فشار خون و نیز تعدیل رفتارهای پرخاشگرانه آنان شده است .
علم رنگها این بار از سوی پژوشگران بازاریابی جهت تعیین نحوه کاربری این دانش
برای تاثیر بر روی دریافت مشتری از کسب و کار مورد مطالعه قرار گرفته است. فحوای
رنگها و کسب و کار شما فحوای رنگها بر اساس فرهنگ، گونه، نژاد و حتی سن افراد تغییر
میکند. پس رنگها نه فقط از لحاظ انتخاب بلکه از نظر تناسب با مشتریان مورد نظر
حائز اهمیت میباشند. به عنوان نمونه هر چند سفید در بسیاری مناطق و فرهنگها
مرتبط با ازدواج بوده و حس بیگناهی را القاء میکند ولی در فرهنگهای شرقی مثل
هندوستان بیانگر مرگ است. همچنین رنگها را میتوان به هدف اشاره به یک فرهنگ خاص
تلفیق نمود، در جهان غرب سبز و قرمز در کنار هم مربوط به کریسمس و سیاه و نارنجی
نشان جشن هالوین میباشند .
رنگ در طراحی و برندینگ کسب و کار بسیار مهم است و می تواند تأثیر قابل توجهی بر روی احساسات و اطلاعاتی که مخاطبان در مورد برند شما دارند، داشته باشد. در زیر 10 نکته جالب در مورد رنگ کسب و کار شما در سال 2024 آورده شده است:
1. رنگ برند شما باید با ارزشها و محصولات شما همخوانی داشته باشد.
2. استفاده از رنگهای جدید و متفاوت با رنگهای رایج در صنعت شما، میتواند برند شما را از دیگران متمایز کند.
3. تغییر رنگ برند شما، میتواند به تأثیر بزرگی در تغییر احساسات و دیدگاه مخاطبان نسبت به برند شما داشته باشد.
4. استفاده از رنگهای خاص و منحصر به فرد، میتواند اعتبار و اعتماد مخاطبان را نسبت به برند شما افزایش دهد.
5. رنگهای روشن و شاد، میتواند احساسات مثبت در مخاطبان ایجاد کند و به برند شما کمک کند تا به یادگار بماند.
6. رنگهای تاریک و قاتم، میتواند احساسات جدی و قدرتمند را به مخاطبان منتقل کند و به برند شما قدرت و اعتبار بیشتری ببخشد.
7. استفاده از رنگهای متضاد، میتواند برند شما را برجسته کند و به تأثیر بیشتری در ذهن مخاطبان داشته باشد.
8. رنگهای شفاف و شفافکننده، میتوانند به برند شما اعتبار و شفافیت بیشتری ببخشند.
9. استفاده از رنگهای متنوع برای برند شما، میتواند به شما کمک کند تا به گروههای مختلف مخاطبان دسترسی پیدا کنید.
10. استفاده از رنگهای جذاب و جالب، میتواند مخاطبان را به برند شما جذب کند و به شما کمک کند تا توجه بیشتری از مخاطبان خود به خود جلب کنید.
شرکتهای بزرگ و برندهای مشهور جهان نیز از رنگهای معینی استفاده میکنند.
رنگ آبی IBM
دلالت بر پایا بودن و محافظهکاری دارد و رنگ قهوهای UPS سمبل طور عمر و
اعتبار محسوب میشود .
بنابراین لازم است معنای رنگها را در بازاریابی کسب و کار خود در خاطر داشته
باشید :
- سفید: قداست – پاکی – جوانی
سفید رنگی است خنثی که میتواند در مد و سترونسازی در حرفه پزشکی دلالت بر
خلوص داشته باشد .
- سیاه: قدرت – برازندگی – پنهانکاری
سیاه میتواند بهترین و گرانترین بازارها را مورد هدف قرار دهد یا در بازاریابی
میان جوانان با افزودن نوعی ابهام بر تصویرتان این گروه را جلب نماید .
- قرمز: عشق- هیجان – خطر
قرمز رنگ هشداردهنده است از قرمز برای دمیدن شور و هیجان به مارک تجاری خود
بهره ببرید .
- نارنجی: طراوت – انرژی – تفریح
اگر خواهان خلق فضایی سرزنده برای مشتریان میباشید از این رنگ غاقل نباشید .
- زرد: شادی – گرمی – هوشیاری
زرد در عین داشتن حس آرامش میتوانند نقشی مسحورکننده برای کسب و کار شما ایفا
نماید .
- سبز: طبیعت – سلامتی – وفور برای ایجاد تاثیر آرامشبخش و یا تصویری از رشد و
نمو، رنگ سبز گزینه مطلوبی شمرده میشود .
- بنفش: شکوه – تدبیر- تجلیل
شاید با افزودن پردهای از رنگ بنفش به ارزش کسب و کارتان اشاره نمایید .
- آبی: صداقت – صلح – اعتماد
احتمالا رنگ آبی مردمیترین و بیطرفترین رنگها در جهان میباشد و برای
اشاره بر وفاداری مشتریان گزیدهای مطمئن به شمار میرود. همواره بر نحوه به کارگیری
رنگها از لوگو گرفته تا بروشور و کارتهای ویزیت و بعضا یونیفرمها دقت و وسواس به
خرج دهید. آیا رنگهای انتخاب شده انعکاس درستی از شخصیت و تصویر کسب و کار شما
ارائه میدهند؟ در غیر این صورت تردیدی بر ضرورت تجدیدنظر نداشته باشید .
..
در تبلیغات خود از تصاویر بار رنگهای روانکاوی شده با هارمونی خاص کسب و کار خود استفاده نمایید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
با سپاسی بیکران
رسانه تبلیغاتی آگهی90