10 اصل مهم برای ساخت یک آگهی موثر در سال (2024)
یک آگهی موثر در درجه اول باید توجه مخاطب را جلب و سپس او را بدان محصول
علاقمند سازد. سپس تمایل او را برای پیگیری موضوع افزایش دهد و بالاخره همان آگهی
موثر باعث فروش کالا، خدمت یا ایده مورد نظر شود. در ساخت یک آگهی موثر باید پنج
اصل اساسی زیر مورد توجه قرار گیرد:
تبلیغات یکی از راههای ارتباط با مشتریان و جذب توجه آنها به محصولات و خدمات است. در زیر، 10 اصل مهم برای ساخت یک آگهی موثر در سال 2024 آورده شده است:
1. تعریف هدف: برای ساخت یک آگهی موثر، باید ابتدا هدف خود را تعریف کنید. شما باید بدانید که میخواهید با آگهی خود چه کاری را به دست آورید؟ آیا میخواهید فروش خود را افزایش دهید، آگاهی مشتریان خود را افزایش دهید یا محصول خود را معرفی کنید؟
2. شناخت مشتری: برای ساخت یک آگهی موثر، باید بازار خود را به خوبی شناخته و نیازهای مشتریان خود را بدانید. این شناخت به شما کمک میکند تا مطالب و تصاویر مناسبی برای آگهی خود انتخاب کنید.
3. استفاده از متناسب با بودجه: برای ساخت یک آگهی موثر، باید بودجه خود را به خوبی مدیریت کنید و از میزان بودجه خود در بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
4. استفاده از تصاویر جذاب: تصاویر جذاب و گیرا، میتوانند به جذب توجه مخاطبان و افزایش اثربخشی آگهی کمک کنند.
5. استفاده از عناصر شگفتانگیز و جدیدی: استفاده از عناصر شگفتانگیز و جدیدی، اثربخشی آگهی را بالا میبرد و به یادماندن آن نیز کمک میکند.
6. استفاده از فراخوان قوی: فراخوان قوی و جذاب، میتواند مخاطبان را به انجام عمل مورد نظر ترغیب کند.
7. استفاده از رنگهای مناسب: رنگهای مناسب در آگهی، میتوانند به جذب توجه مخاطبان و افزایش اثربخشی آگهی کمک کنند.
8. استفاده از ارقام و آمار: استفاده از ارقام و آمار میتواند به افزایش قابلیت اطمینان آگهی و ایجاد اعتماد مشتریان کمک کند.
9. تمرکز بر نقاط قوت: در آگهی خود، باید بر نقاط قوت محصول یا خدمات خود تمرکز کنید و این نقاط قوت را به خوبی معرفی کنید.
10. ارزیابی و بهبود: برای ساخت آگهی موثر، باید به صورت مداوم بررسی کنید که آیا آگهی شما موثر است یا خیر؟ در صورت نیاز، باید آگهی خود را بهبود دهید و تغییرات لازم را اعمال کنید.
-طرح مناسب
...
یک آگهی خوب باید دارای طرح مناسب باشد؛ این طرح می تواند عکس، نقاشی یا
حروف چاپی باشد که به عنوان عناصر گرافیگی مورد استفاده قرار می گیرد. در انتخاب
طرح مناسب نکات زیر را همواره مدنظر داشته باشید:
▪ از طرحهای ساده استفاده کنید. استفاده از یک عنصر هنری واحد،
بیشترین تاثیر را دارد. به خصوص در آگهی های کوچک که جا و فضا، ارزش بیشتری دارد.
▪ شرح عکس را زیر تصویر بگذارید تا مخاطب بداند دنبال چیست.
▪ خواسته و تقاضای مخاطب را در طرح جای دهید.
▪ قبل و بعد از عکسها، از عناصر دیگری غیر از کلمه و متن استفاده
کنید تا عکس و طرح، خود را بهتر نشان دهد.
▪ استفاده از تصویر محصول در آگهی، معمولاً در فروش آن تاثیر بیشتری
دارد.
▪ اگر طراح و گرافیست در اختیار ندارید تا می توانید از صحنه ها،
سایه ها و ابزار مناسب استفاده کنید.
- تیتر مناسب و مفید
اصل دوم در ساخت آگهی، انتخاب تیتر مناسب است. شما باید به گونه ای تیر
مناسب و مفید را برای آگهی خود انتخاب کنید تا توجه و علاقه خوانندگان را چون
شکارچی، شکار کنید.
در انتخاب تیتر مناسب و مفید برای آگهی خود، موارد زیر را رعایت کنید:
▪ ایده و محتوای تیتر باید از محصول جدید خبری به مخاطب ارایه دهد و
یا تقاضا و حس کنجکاوی او را افزایش دهد.
▪ برای جلب توجه مخاطب باید او را در تیتر تحریک کنید. خلاقیت به
کار ببرید و حتی می توانید در تیتر با او شوخی کنید.
▪ از تیتر به عنوان هشدار و جلب توجه مخاطب استفاده کنید.
▪ از تیتر دنباله دار، تیتر دوم یا سوتیتر استفاده کنید. این تیترها
مثل پلی که فکر و علاقه مصرف کننده را به تولید مرتبط می کند، عمل خواهند کرد.
-تبلیغ در متن آگهی
سومین اصل اساسی در ساخت یک آگهی، «تبلیغ در متن آگهی » است که برای آنکه
این اصل اساسی در ساخت آگهی لحاظ گردد، باید نکات زیر در نظر گرفت:
▪ معرفی و حمایت از ویژگیهایی که محصول، مدعی دارا بودن آنهاست.
▪ مزایای مثبت محصول خود را به معرض نمایش بگذارید.
▪ مداراک و دلایلی برای ویژگیهایی که محصول شما مدعی دارا بودن
آنهاست ارایه بدهید.
▪ وقتی یک متن مشکل و پیچیده برای ارایه به مخاطب دارید، از طولانی
شدن آن هراس نداشته باشید.
▪ اجازه دهید مخاطبان بدانند که چرا به محصولی که برای آن تبلیغ می
کنید نیاز دارند.
- تحریک مخاطب به خرید
اصل چهارم در ساخت یک آگهی خوب، «تحریک مخاطب به خرید» است؛ باید در آگهی
خود، مخاطب را برای اقدام به خرید تحریک نماییم. برای این منظور می توانیم موارد
زیر را انجام دهیم.
▪ باید به گونه ای عمل کنیم که مخاطب رفتاری خاص- در جهت هدف آگهی-
از خود بروز دهد؛ مطمئن ترین راه برای آن که شخصی را به چنین رفتاری وادار کنید،
درخواست از او برای انجام آن کار است.
▪ توجه داشته باشید هنگامی که انجام رفتاری را القا یا درخواست می
کنید، باید انگیزه و محرکی هم برای آن ارایه دهید؛ مثلاً یک محدودیت زمانی قایل
شوید یا جایزه ای برای آن کار و رفتار خاص تعیین کنید یا قیمت استثنایی برای آن
مورد خاص اعلام کنید.
▪ برای آن که شخص را به انجام رفتار مورد نظر وادارید، باید از
خواسته ها و نیازهای عقلانی و احساسی مخاطب – هر دو- استفاده کنید.
▪ یکی از راههای دیگر برای تحریک مخاطب برای خرید کالا، ارایه خلاصه
ای از ایده و فکر مورد قبول آگهی دهنده، در آگهی مورد نظر است. ایده نهایی باید
شامل همه اطلاعات لازم برای خوانندگان باشد تا دست به کار شوند؛ مثل مشخصات
فروشگاه، ساعت کار، تاریخ و …
▪ هرگز مطلب را با یک القای ضعیف به پایان نبرید.
▪ یک کوپن برای سفارش پستی کالا فراهم کنید. فراموش نکنید که لازم
است برای کوپن یاد شده همیشه یک تاریخ مصرف معین، مشخص کنید.
- مشخصات تجاری
پنجمین اصل اساسی در ساخت یک آگهی خوب، درج « مشخصات تجاری » کالا، در آگهی
است.
برای انجام هر چه بهتر این اصل اساسی، به نکات زیر توجه داشته باشید:
▪ نام تجاری، نشانی، تلفن، ساعت کار و دستورالعملهای استفاده از
کالا را ارایه دهید.
▪ از علامت تجاری موسسه استفاده کنید.
▪ از به کار بردن نام تجاری کالا به عنوان تیتر یا به عنوان بخش
اصلی و مسلط طرح، خودداری کنید.
با سپاسی بیکران
رسانه تبلیغاتی آگهی90
..