10 نکته طلایی تبلیغات نوین در سال (2024)
نمی دانم تا چه حد به تبلیغات نوین در فروشگاههای بزرگ زنجیرهای و مراکز
خرید نوساز دقت کردهاید؟ آیا حواستان به صفحات بزرگ نمایش موسوم به پلاسما، یا به
صفحات تاچ کنترل که مکانهای فروش محصولات را در طبقات مختلف مراکز خرید نشان میدهند
بوده است یا نه ؟آیا این ابزارهای نمایش دیجیتال قیمتها را دیدهاید، یا کیوسکها
و دستگاههایی را که بدون حضور فروشنده به شما قهوه و چای و نوشیدنیهای گوناگون و
خوراکیهای مختلف و روزنامه و غیره میفروشند؟
به شما 10 نکته طلایی در مورد تبلیغات نوین در سال 2024 ارائه میدهم:
1. تمرکز بر تجربه کاربری: در سال 2024، تمرکز بیشتری بر تجربه کاربری در تبلیغات خواهد بود. باید به خوبی بررسی کنید که چگونه تبلیغات شما میتواند تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان ایجاد کند.
2. استفاده از ویدیوهای تعاملی: ویدیوهای تعاملی میتوانند به شما کمک کنند تا با مخاطبان خود در ارتباط بیشتری باشید. در ویدیوهای تعاملی، مخاطبان میتوانند با محتوا تعامل کنند و شرکت کنند.
3. استفاده از هوش مصنوعی: هوش مصنوعی در تبلیغات نوین در سال 2024 بسیار مهم خواهد بود. با استفاده از هوش مصنوعی، میتوانید تبلیغات خود را بهتر به دقت مخاطبان مناسب تحویل دهید.
4. استفاده از واقعیت افزوده: واقعیت افزوده میتواند به شما کمک کند تا تبلیغات خود را به صورت اثربخشتری به نمایش بگذارید. با استفاده از واقعیت افزوده، میتوانید تبلیغات خود را بر روی شیءهای واقعی پخش کنید.
5. استفاده از امکانات بیشتر: در سال 2024، استفاده از امکانات بیشتر در تبلیغات میتواند به شما کمک کند تا به مخاطبان خود نفوذ کنید. امکانات بیشتر میتوانند برای تبلیغات خود یک حالت بیشتر از جذابیت و تفاوت ایجاد کنند.
6. استفاده از بازیهای تعاملی: بازیهای تعاملی میتوانند به شما کمک کنند تا با مخاطبان خود در ارتباط بیشتری باشید. با استفاده از بازیهای تعاملی، مخاطبان میتوانند با محتوا تعامل کنند و شرکت کنند.
7. استفاده از شبکههای اجتماعی: شبکههای اجتماعی همچنان به عنوان یکی از بهترین روشهای تبلیغات در سال 2024 شناخته میشوند. با استفاده از شبکههای اجتماعی، میتوانید به مخاطبان خود دسترسی بهتری داشته باشید.
8. استفاده از تبلیغات موبایلی: تبلیغات موبایلی در سال 2024 همچنان به عنوان روشی مهم در تبلیغات شناخته میشوند. با توجه به اینکه بیشتر مخاطبان از دستگاههای هوشمند استفاده میکنند، تبلیغات موبایلی میتواند به شما کمک کند تا به مخاطبان خود به طور مستقیم دسترسی داشته باشید.
9. استفاده از تبلیغات پادکست: با توجه به اینکه پادکستها همچنان در حال رشد هستند، استفاده از تبلیغات پادکست میتواند به شما کمک کند تا به مخاطبان خود دسترسی بهتری داشته باشید.
10. استفاده از تبلیغات محتوایی: تبلیغات محتوایی میتواند به شما کمک کند تا به مخاطبان خود محتوای ارزشمندی ارائه دهید و در عین حال محصولات و خدمات خود را معرفی کنید. با استفاده از تبلیغات محتوایی، میتوانید به مخاطبان خود محتوای آموزشی، تفریحی و یا اطلاعاتی ارائه کنید که میتواند به آنها کمک کند تا با شما بهتر آشنا شوند.
اگر این ابزارها و وسایل را دیدهاید؛ اینها مشتی هستند نمونه خروار از
ابزارهای تعاملی الکترونیک یا دیجیتال که دارند به معنی واقعی کلمه دست کم در
کوتاه مدت عرصه را بر ابزارهای سنتی تبلیغات تنگ میکنند.
به تدریج باید با عبور از بحثهای
انتزاعی مربوط به چاپ دیجیتال و یا مربوط به نقطه خرید و یا مربوط به بازاریابی و
تبلیغات، به بحث دیگری پرداخت که در مجموع میتواند در ذیل یک بحث و در واقع در
ذیل یک عرصه نوظهور جمع شود این بحث از دید من صنعت نقطه خرید است که از نظر
تأثیرگذاری میتواند سایر مقولات مرتبط را نیز در حالتی هم افزایانه نسبت به
یکدیگر قرار دهد.
از نظر من حتی بحثهای مربوط به موفقیتها و یا پتانسیلهای چاپ براساس
تقاضا (POD) هم که در قدرت پاسخگویی به
مشتریان نهفته است و براساس سرعت در تولید و پاسخ به نیازهای مشخص آنها صورت میگیرد
باید به موازات این بحث دنبال شود؛ چرا که این مقوله نیز گونه دیگری از تلاش برای
جلب توجه مشتری است که این موارد را لحاظ میکند:
- تمایل به کاستن از هزینههای مرتبط
- تمایل به کاستن از زمان پیشبرد کار
- تمایل پیوسته به تبلیغات کوتاه (مثل مسابقات و لیگهای فصلی ورزشی)،
تبلیغات مربوط به قیمتها در حراجهای بزرگ (تخفیفهای ویژه) و یا تمایل به اجرای
تبلیغات فصلی (مثل فروشهای بهاره یا زمستانی)
- تمایل به نوآوری از طریق مشتریگرایی هر چه بیشتر و تأمین نیازهای شخصی
مشتریان برای محصولات خاص خودشان و همانطور که میبینید همه این موارد در دستور
جلسه صنعت نقطه خرید هم قرار دارد. پس من دارم درباره چه بحث میکنم؟
خاطرم هست وقتی روزنامههای پروفسور فرانک رومانو از دروپای ۲۰۰۴ را ترجمه
میکردم بحث مهمی داشت از درسهایی که از برخی از سمینارها و از برخی از دیدههایش
گرفته بود و از جمله آنها این بود که چاپ دیگر یک فرآیند تولیدی نیست که موتور
محرکه آن اقتصاد باشد، بلکه یک تجارت مبتنی بر خدمات است که محرکه آن مشتری است.
در واقع چاپ در دنیا؛ آنگونه که پروفسور رومانو نگاشته بود؛ سالها با تولید
ناخالص ملی همپا بوده و به همین خاطر در طول این سالها تنها چیزی که چاپکار به
آن نیاز داشته یک ماشین چاپ بوده و مهارتی که به کمک آن میتوانسته سهمی از بازار
را در اختیار بگیرد. اما حالا دیگر زندگی کردن به سادگی آن سالها نیست و دیگر مثل
سابق، درآمد چاپ، تابعی از تولید ناخالص ملی نیست. حالا چاپکاران باید بیش از پیش
به مشتریان نزدیک شوند؛ چرا که میزان موفقیت آنها در گرو میزان توانمندی شان در
هر چه نزدیکتر شدن به مشتریانشان است. من دارم درباره همین مشتریان بحث میکنم؛
اما نه الزاماً از زاویه چاپکاران.
...
درک درستتر از زمانه
من فکر میکنم که مفهوم و یا صریحتر بگویم خود صنعت نقطه خرید الان شکل
گرفته ولی همه از وجود آن خبر ندارند و این بی اطلاعی، محصول این است که در جهان
چاپ و تبلیغات؛ هنوز نگاه اندیشهها و ابزارهای کلاسیک؛ به ابزارها و به فرصتهای
برخاسته از اندیشههای مدرن و امکانات مدرنتر رسانههای دیجیتال نیفتاده است تا
آینده موضوع نقطه خرید را ببینند و خود را در فرصتهایش سهیم سازند.
من بر این باورم که این فرصتها بسیار محدود است و یا دست کم از آن کسانی
است که از زمانه مدرن یا متمایل به مدرن بودن درک درستتری دارند. من برای ادعایم
مبنی بر اینکه فرصتها بسیار محدود است و از آن کسانی است که از زمانه مدرن درک
درستتری دارند، دلایلی دارم
نامحدود و محدود: چاپ
دیجیتال
تکنولوژی دیجیتال در چاپ به شتاب رشد کرده است. این امر معلول چند علت است:
- رشد تکنولوژیهای تولید ماشین چاپ و خود این ماشینها (از جمله بروز
قابلیتهای مربوط به چاپگرهای جوهرافشان عریض که امکان چاپ تصاویر با کیفیت بسیار
عالی و در تیراژ کم را بر روی طیف وسیعی از سطوح چاپپذیر ممکن ساختند)
- آنچه بازارهای سنتی چاپ خواهان آن شدهاند (در یک عبارت، همه احساس کمبودهایی که داشتند)
- بروز نیازها و بازارهای تازه (در یک عبارت، فهرست آرزوها در عرصه مصرف که هنوز تکمیل نشده است)
– ضرورت کوچک سازی و ساندویچی شدن اکثر امور که بهطور طبیعی چاپ و تبلیغات را هم بی نصیب نگذاشته است.اکنون با این مقدمات، اجازه بدهید اینجا به سازه اول در دیدگاهم اشاره کنم.
- پیشرفت تکنولوژیهای نوین رسانهای و ارتباطی (در یک کلمه اینترنت)