10 نکته طلایی نوشتن آگهی خوب برای کسب و کار (2025)
شرکت گوگل غول اینترنتی بزرگ دنیای مجازی تمام این فضا را به تسخیر خود در آورده و بعنوان یک موتور جستجوی فوق العاده قوی و درجه یک محسوب میشود خصوصا در کشور عزیز ما ایران برای اینکه آگهی ما به بهترین نحو ممکن در دنیای مجازی دیده شود باید بتوانیم با این غول دوست داشتنی ارتباط خوبی برقرار کنیم.
اما چگونه و با چه روش های می توان به قلب این جستجوگر حکمران رخنه کرد و در نتایج بالای آن دیده شد؟
ما فرض میکنیم که شما وبسایت و یا وبلاگی ندارید و قصد آن را هم نداریم که وارد مباحث فنی سئو و بهینه سازی وبسایت شوید و با کلی هزینه های آن دست و پنجه نرم کنید،بلکه ما شما را بعنوان صاحب یک کسب و کار کالا و یا خدمات در نظر میگیریم که خواهان هرچه بیشتر و بهتر دیده شدن توسط مشتریان در دنیای اینترنت هستید.
بطور یقین شما در گام اول باید یک متن و محتوای بسیار مناسب و گویا که باید دارای حداقل 250 کلمه توضیح در مورد آن محصول کالا و خدمات باشد تهیه کنید و در گام بعد آن را در سایت های ارائه دهنده تبلیغات اینترنتی ثبت نمایید .سایت های نیازمندی ها و تبلیغات رایگان بستر های بسیار خوبی را جهت درج آگهی رایگان و غیر رایگان تعرفه دار را برای شما فراهم آورده اند و اکثرا دارای شرایط فنی کافی و استاندارد مطابق با موتورهای جستجو در فضای اینترنت هستند و به سرعت آگهی درج شده توسط شما را به موتور جستجو ارائه میدهند.
اما آیا صرفا فقط نوشتن یک متن و محتوای خوب و قرار دادن یک تصویر در یک سایت نیازمندیها کفایت میکند؟ بله جواب منفی است ،و به هیچ عنوان کافی نمیباشد!
حال با مطالعه نکات بسیار جالب زیر که وقت زیادی را نخواهد گرفت با نوشتن یک آگهی خوب و ایده آل آشنا میشوید ،پس اگر برای کسب و کار خود که با هزاران زحمت و خون دل خوردن, اهمیت و ارزش قائل هستید و همیشه به دنبال حرفه ای های این کار هستید با ما همراه باشید.
- متن آگهی خود را بصورت صحیح با املاء درست نگارش کنید و همیشه فواصل بین کلمات و واژگان را رعایت کنید . برای نمونه اگر شما بنویسید “ویزاامریکا” و شکل صحیح آن یعنی”ویزا امریکا” را استفاده نکنید ربات های جستجوگر در موتورهای جستجو مثل گوگل , یاهو و بینگ این واژه را صحیح ثبت نکرده و در نهایت نتیجه ی خوبی را به کاربران جستجو کننده باز نمی گردانند.از دید موتورهای جستجو آن 2 کلمه یکی نیستند و در نهایت ممکن است هیچ کس آگهی شما رانبیند.
- حتما نام و نوع کالا, محصولات و خدمات خود را در عنوان آگهی بنویسید و از عنوانهای خیلی کوتاه و یا طولانی پرهیز کنید .بعنوان مثال شما قصد فروش یک خودرو را در تهران را دارید ،اگر بنویسد “فروش خودرو” بطور حتم هدف مشخص و دقیقی را برای جستجوگران مشخص نکرده اید و مطمئن باشید که چنین کلمه ای حداقل در جستجو گرها جایگاه مناسبی را برای آگهی شما در بر نخواهد داشت پس بهتر است که نوع خودرو ،مدل آن و محل فروش خودرو را مشخص کنید البته بصورت کوتاه بنویسید “فروش سانتافه مدل 2015 در تهران” و یا “خودرو سانتافه مدل 2015 فروشی”
- همیشه پراگراف ابتدایی متن اهمیت بسیار زیادی برای رباتهای جستجوگر دارد ،پس حتما واژه های مهم و اساسی آگهی را در این پاراگراف بنویسید . مثلا اگر شما قصد فروش خودروی خود را دارید علاوه بر رعایت عنوان مناسب مطابق قسمت قبلی باید متنی مناسب نیز بنویسید ،”فروش خودروی شاسی بلند سانتافه مدل 2015 رنگ سفید متالیک بدون رنگ دارای تمامی آپشنهای بروز …الی آخر تا 250 کلمه ”
- اطلاعات ارتباطی و تماسی خود را بصورت کاملا دقیق و صحیح و گویا بنویسید و شماره تماس و یا آدرس ایمیلی را که همیشه در دسترس دارید ذکر کنید برای جلب اعتماد مشتریان احتمالی.
- اکثر سایت های نیازمندی دارای فیلد هایی مشخص جهت دریافت اطلاعات شما هستند ،پس حتما هر مورد را در جای خود ثبت کنید یعنی شماره تلفن در محل تلفن ثابت ،شماره موبایل در جای خود ،آدرس پست الکترونیک و وبسایت هر کدام در فیلد در نظر گرفته شده را در محل خود نوشته شود برای بهینه بودن آگهی شما این کار را دست انجام دهید.
- از درج توضیحات بی مورد و پراکندگی مطالب و گزافه گویی بپرهیزید و قرار دادن کلمات کلیدی پشت سر هم بجای متن و تکرار یک واژه را بطور مکرر اجتناب کنید زیرا همه این ها منجر به کم اهمیت شدن محتوای آگهی شما خواهد شد.
- از قرار دادن اطلاعات تماسی بجای توضیحات در مورد کالا و محصولات در ابتدای متن بشدت دوری کنید و اگر دارای چند آگهی هستید که محصولات مختلف شما را معرفی می کند برای هر مطلب متنی مناسب و اختصاصی بنویسید و به هیچ وجه یک متن تکراری را برای چند محصول در یک سایت با نوشتن عناوین مختلف و قرار دادن عکس های متفاوت تکرار ننمایید.
- از درج آگهی های تکراری و انبوه در یک سایت و حتی سایت های دیگر بپرهیزید ،بهترین کار اینست که شما یک آگهی مشخص و بهینه شده را در یک سایت بصورت روزانه بروز رسانی نمایید .ثبت آگهی تکراری در 2 سایت مختلف نتیجه ای جز اسپم شدن و بی ارزش شدن آن آگهی برای جستجو گرها در بر نخواهد داشت و موتورهای جستجو برای اینگونه صفحات ارزشی قائل نیستند و برای جستجو کنندگان نمایش نخواهند داد.
- تصویری مناسب و با کیفیت و با حجمی کم و سایز مناسب که در سایت ذکر شده برای نمایش در آگهی قرار دهید و تلاش کنید این تصویر نیز اختصاصی و منحصر بفرد و مخصوص همان کالا خدمات باشد از تصاویری که در اینترنت هستند برای آگهی استفاده ننمایید .
- متن آگهی خود را حتما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و در این ضمینه غافل نشوید! تمامی سایت ها با قرار دادن آیکون های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک،گوگل پلاس و … امکان اشتراک گذاری تبلیغ شما را فراهم آورده اند.
- اگر گزینه G+ در سایت وجود داشت امکان امتیاز دهی گوگل در صفحه آگهی شما وجود دارد حتما آن را کلیک کنید و از دوستان خود نیز بخواهید که این کار را برایتان انجام دهند.
بله شما تنها با رعایت نکات بالا می توانید گام موثر خود را در راه درج آگهی و تبلیغات در فضای اینترنت را محکم بردارید. و آگهی های بهینه ای را در فضای اینترنت منتشر کنید و به نتایج دلخواه خود دست یابید.

با سپاسی بیکران
رسانه تبلیغاتی آگهی90

.