نرم افزارهای CRM به بهبود و ارتقاء ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی با هدف ایجاد و حفظ روابط در بلند مدت کمک می کنند.
نرم افزار CRM با افزایش نرخ تبدیل سرنخ های فروش به مشتری بالفعل، یادآوری پیگیری ها و امور،دسته بندی فرصتها و مشتریان، بیش فروشی و فروش مکمل، تکرار خرید در کنار وفادارسازی مشتری و کاهش هزینه ها به افزایش فروش نیز کمک می کنند.
ابزارهای دیگر CRM بمنظور خودکار سازی امور و ارائه گزارشات لحظه ای به ارتقاء بهره وری و ایجاد همکاری تیمی پرسنل کمک می کنند. تمامی این ابزارها با هدف بهبود تجربه مشتری، افزایش پاسخگویی به نیازها و درخواست های وی و در نتیجه افزایش فروش استفاده می شوند.
نرم افزار پارس ویتایگر یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نصبی تحت وب و تنها نرم افزار CRM متن باز در ایران است. در حقیقت پارس ویتایگر نسخه توسعه داده شده و کاملا سازگار با کسب و کارهای ایرانی نرم افزاری به نام ویتایگر است. این نرم افزار جهانی خدماتی را در زمینه بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش ارائه می دهد و با یکپارچه سازی بخش های مختلف، فعالیت ها را تا حد زیادی خودکار می کند. پارس ویتایگر با ارائه این نرم افزار crm علاوه بر بهبود تجربه مشتری به افزایش فروش و جلب رضایت او کمک می کند.