برند نشانی است که باعث میشود محصول یا کالای تولید شده یا ارائه شده توسط ما از سایر رقبا متمایز باشد. با جهانی شدن و رشد سریع شرکتها و حتی تشابه در محصولات مصرفی و شناساندن محصول و خدمات خاص خود و همچنین متمایز ساختن انها با محصولات و خدمات سایر شرکتها و سو استفاده دیگران نیاز به ثبت برند یکی از نیاز های ضروری بوده و این یکی از عوامل موفقیت در بازارهای داخلی و جهانی است.
علامت تجاری یا برند در واقع عبارت است از هرگونه اصطلاح, علامت , نشانه , نماد , عدد, طرح یا ترکیبی از اینها برای محصول یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی به کار می رود و انها را از هم متمایز میکند. برای ثبت برند حتما باید برای ان نامی پیدا کنید و باید در نظر داشته باشید که میخواهید برند شما فارسی ثبت شود یا لاتین. تفاوت این دو در این است که برای نام لاتین حتما باید کارت بازرگانی اخذ شود.
برند یا نمانام اشاره دارد به یک نام, عبارت, طرح , نماد یا هر ویژگی دیگری که محصول خاصی را مشخص می کند. عبارت و عنوان قانونی ای که برای برند استفاده می شود نشان تجاری است. به مجموعه گره های عقلی, احساسی, ذهنی یا تداعیات کارکردی که ذهن بازار هدف خود را اشغال نموده برند گفته می شود. مبنای تصمیم گیری برای خرید و ثبت یک برند فواید و مزایای ان می باشد. آن چیزی که مخاطب با شنیدن, دیدن, حس کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن از صفات و ویژگی های آن مطلع شود برند است.
به بیان دیگرثبت برند شامل ماهیت اجتماعی است و برند های قدرتمند انهایی هستند که افراد نسبت به انها حس مالکیت دارند وبرای مثال می گویند این برند , اسم برند دلخواه من است. نمانام ها می توانند عواطف و هیجان مصرف کنندگان خود را برانگیزند و مشتریان به این نام ها اعتماد داشته و از انها انتظار خلق ایده های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند. در این راستا موضوع وفاداری به برند از مهم ترین مو ضوعات مورد توجه شرکتها می باشد و شرکتها همواره به دنبال راه هایی برای کسب و جلب وفاداری مشتریان خود می باشند.
یکی از مهم ترین معیارهای وفاداری به برند عامل یاداوری و بازاوری برند با گروه کالایی خاص می باشد که زمینه را برای خرید های مجدد مشتریان فراهم می آورد. از دیگر عناصر بازاریابی و موفقیت یک شرکت علامت تجاری و ثبت برند آن است و شمایلی است که سازمان یا شرکت شما را معرفی کرده و انچه را که هستید در ذهن بینندگان و مشتریان تداعی می سازد.
چند صفت خوب و بد که یک برند در خود دارد:
_جذابیت برند, تناسب, اعتبار,تحمل پذیری, الهام بخشی,بی همتایی, جایگاه مناسب
_منشا یا مبدا محصول, نشانه کیفیت, هزینه کمتر, وسیله نمادین برای اظهار شخصیت
https://xn----zmcbibc9bxa7o22b.com/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/