ویژگی های فنی
دریچههای تعادل تهویهشده با کمک خلبان برای کنترل بار بیش از حد مجاز هستند. شیر چک اجازه می دهد تا جریان آزاد از شیر جهت (درگاه 2) به بار (درگاه 1) در حالی که یک شیر کمکی مستقیم با کمک خلبان جریان را از پورت 1 به پورت 2 کنترل می کند. کمک خلبان در پورت 3 تنظیم موثر را کاهش می دهد. دریچه تسکین با نرخ تعیین شده توسط نسبت پیلوت. فشار برگشتی در پورت 2 بر تنظیم سوپاپ تأثیر نمی گذارد زیرا محفظه فنر به دریچه (درگاه 4) اشاره می کند.
از نام های دیگر این شیر می توان به شیر کنترل حرکت و شیر مرکزی اشاره کرد.
شیرهای ضد تعادل باید حداقل 1.3 برابر حداکثر فشار ناشی از بار تنظیم شوند.
تنظیم را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا تنظیم و بار را آزاد کنید.
تنظیم کامل در جهت عقربه های ساعت 200 psi (14 بار) است.
همه کارتریجهای 4 پورت تعادل، کنترل بار، و کارتریجهای چک خلبان به باز از نظر فیزیکی قابل تعویض هستند (یعنی مسیر جریان یکسان، حفره یکسان برای اندازه قاب معین).
هنگامی که شیر استاندارد تنظیم شده باشد، قرارگیری مجدد از 85٪ فشار تنظیم شده بیشتر می شود. تنظیمات کمتر از فشار تنظیم شده استاندارد ممکن است منجر به درصد پایینتر نشستن شود.
فشار در پورت 4 با نرخ 1 به اضافه نسبت پیلوت ضربدر فشار به تنظیم موثر کمک میکند.
کارتریج های ضد تعادل خورشید را می توان مستقیماً در یک حفره ماشین کاری شده در محفظه محرک برای محافظت بیشتر و سفتی بهبود یافته در مدار نصب کرد.
این شیر بین تمام پورت ها آب بندی مثبت دارد.
در شیرهای هواکش، نسبت پایلوت کمتری ممکن است برای دستیابی به پایداری ماشین در مقایسه با شیرهای بدون تهویه مورد نیاز باشد.
دارای ساختار سبک شناور Sun برای به حداقل رساندن احتمال اتصال قطعات داخلی به دلیل گشتاور نصب بیش از حد و/یا تغییرات ماشینکاری حفره/کارتریج.