بنر های خیابانی یکی از پر طرفدارترین روش های تبلیغات محیطی می باشد. این بنر ها که به اصطلاح به آن ها لم پست(نام اینگلیسی: Lamp Post Banner) می گویند، در قدیم فقط از میله های آنها برای چراق های گازی استفاده میشد و فقط برای کریسمس تزئیین می شدند. بعد ها در طی جنگ جهانی، از پرچم های مثلثی برای تزئیین ماشین ها و چراغ های خیابان استفاده کردند. با گذشت زمان و پیشرفت علم، تقاضا برای بنر های چاپی از تابلو های نئونی و متحرک بیشتر شد و جایگاه خود را در تبلیغات محیطی بدست آورد. در این مقاله شما را با این بنر ها آشنا خواهیم کرد.
جنس
برخلاف اصطلاح "پوستر" که اکثر مردم برای این بنر ها بکار میبرند. باید گفت که جنس این بنر ها متفاوت است و کاغذ یکی از جنس های آن می باشد. از دیگر جنس های بنر می توان به پی وی سی، مش و وینیل اشاره کرد. که عموما از پی وی سی به دلیل عایق بودن آن نسبت به عوامل جوی، استفاده می کنند.
انواع
تنها دو نوع یک طرفه و دو طرفه، از انواع لم پوست ها می باشد.
اندازه
1 در 3 متر، اندازه معمول برای لم پوست ها است، با این حال، باتوجه به ارتفاع میله اندازه آن قابل تغییر است.
چاپ
چاپ های اسکرین و دیجیتال از انواع چاپ هایی هستند که برای بنر ها استفاده می کند. یک و دو رو بودن این بنر ها نیز با توجه به سفارش انجام می شود.
نصب
معمولا به دلیل مالکیت عمومی میله های شهر، نصب بنر به شکل بست و بدون ایجاد حفره در این میله انجام می شود. با این حال شهرداری برای محل های پرتردد بصورت آماده، میله های لم پوستر را نصب کرده است.
قیمت
تعداد، نوع، اندازه و نصب از عوامل تعیین قیمت لم پوست ها می باشد. لازم به ذکر است قیمت بنر های تبلیغاتی چاپی کمتر از تابلوعای نئونی و نوع متحرک آن ها می باشد.