فروشگاه اينترنتي مهرگان شيمي سولفات مس
فروشگاه-اينترنتي-مهرگان-شيمي-سولفات-مس سولفات مس
سولفات مس ريز مغذي کشاورزي، کات کبود و يا سولفات مس به رنگ آبي و بدون بو که داراي کاربردهاي مختلفي در زمينههاي کشاورزي، صنعتي، شيمي و طبي دارد.ا اين وجود مس از لحاظ تجاري به صورت ورقههاي بزرگ و به عنوان يک منبع اقتصادي در کشور ايران در دسترس است. مس سولفات پنج آبه به سهولت در آب حل ميشود. هم چنين در متانول و گليسرول وتا حدي در اتانول قابل حل است. وقتي که کريستالهاي آبي مس سولفات در شعله باز گرما داده ميشوند بدون آب ميشوند و به رنگ سفيد خاکستري در ميآيند. سولفات مس با فرمول CuSO4 - 5H2O داراي کريستالهاي آبي رنگ، شفاف و پودر به رنگ آبي روشن ميباشد. کريستالهاي سولفات مس در هواي خشک به تدريج شکفته ميشود. وزن مخصوص آن ۲٫۸۷ است. مس سولفات يا گوهر آبي و يا زاج کبود؛ يک ترکيب شيميايي است که در گستره وسيعي از صنايع مورد استفاده قرار ميگيرد
کاربرد سولفات مس در کشاورزي
سولفات مس در کشاورزي به مقدار زيادي مصرف ميشود که برخي از اين موارد در ذيل ارائه ميشود.
سولفات مس پنج آبه به طور متداول به عنوان ضد قارچ براي کنترل ويروسهاي باکتريايي و بيماريهاي قارچي محصولات، ميوهها وسبزيها مانند زنگ گياه، لکه برداشتن برگ ها، آفتها وزخم پوست سيب استفاده ميشود. سولفات مس در تشکيل کلروفيل و پديده فتوسنتز دخالت دارد.
مس سولفات همچنين باعث تحريک در تشکيل ويتامين A نقش متابوليکي مس در چندين سيستم آنزيمي مشخص شده است و همچنين نقش مهمي در بيوسنتز و فعاليت اتيلن به عنوان هورمون رسيدگي ميوهها داراست. فرم قابل جذب مس در خاک کاتيون دو ظرفيتي Cu+2 ميباشد. فرايند جذب مخصوص قابليت دسترسي مس را تحت تأثير قرار ميدهد، اين فلز در اسيديته بالا به سختي جذب ميشود از اينرو استفاده از ترکيبات سولفاته در حل اين مشکل مؤثر است.
براي رفع کمبود مس (Cu) ميتوان يا کودهاي حاوي آن را يا سولفات مس محلول در آب را به خاک اضافه و يا محلول پاشي نمود.
.
مصارف عمده مس سولفات در صنايع
سولفات مس، در توليد رنگهاي آبي و سبز، در رنگرزي پارچههاي نخي و ابريشمي، معادن، آبکاري، ساخت مرکب براي ورقهاي حلبي، رنگ مو، توليد سموم قارچ کش و باکتري کش، حفاظت چوب و تراورس، رنگرزي چرم، باطري سازي، گراور سازي، از بين بردن خزه در استخرها، مکمل غذاي دام وطيور، توليد شعله سبز در مواد آتش بازي مورد استفاده است. معمولاً در صنايع مختلف از سولفات مس که فاقد اسيد نيتريک باشد، استفاده ميشود.
استفاده از سولفات مس به مقدار ۵۰۰ppm در آب آشاميدني ماکيان براي کنترل آسپرژيلوز و کانديدياز و درماتيت گانگرني توصيه شده است.
مس سولفات اغلب براي تهيه کاتاليستها براي چندين واکنش در بسياري از صنايع استفاده ميشود.
فرم بدون آب مس سولفات بسياري از فرايندها مانند جابه جايي در سنتزهاي آلي را کاتاليز ميکند.
در خالص سازي گازها براي برداشتن هيدروژن کلريد و هيدروژن سولفيد استفاده ميشود.
براي کسب اطلاعات بيشتر از سايت فروشگاه مهرگان شيمي ديدن فرمائيد

اطلاعات آگهی دهنده

نام: فرهاد مظفری مشاهده اطلاعات آگهی دهنده


موبایل: 09196537565


تلفن: ----


زمان تماس: 0


ایمیل:


یاهو: ----


آدرس: تهران

اطلاعات آگهی

کد آگهی: 23865


دسته بندی: صنعتي » مواد شيميايي


موقعیت آگهی:تهران » همه شهر ها


وبسایت: -----


تعداد بازدید: 401


قیمت: 0


تاریخ درج: ۱۳۹۶/۹/۲۸


تاریخ بروز رسانی: ۱۳۹۶/۹/۲۸

تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۹:۵۴:۵۷ رسانه تبلیغاتی آگهی 90 www.agahi90.ir