عضویت در سایت درج آگهی بدون عضویت
تبلیغات 21 ویدیو آگهی90 کارآفرینی - افزایش فروش - پولدار شدن تبلیغات 30
جستجوی پیشرفته
اطلاعات مطلب

کد مطلب: 21333


تعداد بازدید: 20333


تاریخ انتشار: 1395/05/11


دسته بندی:لیست آموزش


دسته بندی نیازمندی ها
تعرفه آگهی ویژه
کانال تلگرام آگهی90
به پرداخت,آگهی90
مسابقه
rss feed

آمار کل بازدید

AmazingCounters.com

Powered by Agahi90.iR 
2017
شما اینجا هستید: آگهی نود » مطالب سایت » آموزش » لیست آموزش » نمایش مطلب

علم تبلیغات

علم تبلیغات

1395/05/11 - اولین گام مهم در تبلیغات ، مخاطب شناسی است. اینکه پسند اجتماعی یا ذائقه مصرفی مردم چیست. چگونگی ظاهر کالا ، قالب و بسته بندی آن همه




علم تبلیغات


اولین گام مهم در تبلیغات ، مخاطب شناسی است. اینکه پسند اجتماعی یا ذائقه مصرفی مردم چیست. چگونگی ظاهر کالا ، قالب و بسته بندی آن همه نشانگر این است که جامعه شناسی تبلغیات هم علم است.

آگهی


امکان دسترسی به موضوع بیشتر و تحلیل آن راحت است. منابع موردمطالعه وسیع می شود. اتلاف وقت صورت نمی گیرد. نیروی انسانی کمتری مورد نیاز است. پراکندگی مطلب انجام نمی شود.

 اولین موضوع درمورد مخاطب شناسی ، اقناع است.


بعداز جنگ جهانی دوم تفکری بوجود آمد که در آن اقناع جای زور را گرفت

دو عامل آن ( اقناع ) : ترغیب و تبلیغ می باشد.

اقناع کردن یک کنش دوسویه است یعنی بین پیام دهنده و پیام گیرنده یک کنش دو سویه ایجاد می شود.

تبلیغات


 اولین گام مخاطب شناسی است که باید به چند نوع متغییر توجه کند: سن ، جنس ، تحصیلات ، بینش اجتماعی ، منزلت اجتماعی ، درآمد ، شرایط محیطی و فکری جامعه و بطور کلی جهانبینی مخاطب.


در هر صورت تبلیغات اوقات فراغت  مخاطب را پر می کند. امر غیرضروری را ضروری جلوه  می نماید.

 در اقناع باید استدلالی صورت گیرد که مورد قبول مخاطب قرار گیرد.


ازنظر ارسطو : اقناع کردن که منبع پیام دهنده است باید به گونه ای باشد که با احساس مخاطب هماهنگ باشد. پیام دهنده باید مورد اعتماد باشد. کسانی که ازنظر علمی و ... موجه اند بیشتر مورد توجه اند. گروههای مرجع و داوری ، قشری از مردم هستند که ما آنها قبول داشته و باور داریم. علاوه بر افراد ، رسانه نیز می تواند گروه مرجع و داوری باشد.اقناع اولین شرط در تبلیغات است.

ازنظر ارسطو پیام دهنده باید توجه مخاطب را جلب نماید. به این صورت که هم مورد اعتماد باشد و نیز خود را مورد اعتماد جلوه نماید و نیز آشنا با احساس مخاطب باشد.

 ›  تغییر ذائقه فرهنگی ، معیشتی ، تغذیه و ... به مرور زمان امکان پذیر است. مثلا حذف نان از سفره ایرانی محال است مگر با تبلغیات در زمان طولانی. پیام باید ادله باشد.

   گذشته مخاطبان باید در اقناع رعایت شود چون از طریق تربیت ، فرهنگ گذشته به افراد انتقال داده  می شود اما در تبلیغ این امر صورت نمی گیرد. اگر تبلیغ بصورت زیاد و بجا صورت گیرد قدرت انتخاب را می گیرد.

  یک اقناع زمانی موفق است که بر پنهانی ترین انگیزه های افراد اثر گذار باشد همچون رنگ ، نور ، موسیقی و ... ( روانشناسی نیز از ارکان تبلیغات است. )

تبلیغات


  تفاوت ترغیب و تبلیغ :

تبلیغ یک کنش یک سویه است یعنی فقط خواست و نیاز و منافع تبلیغ کننده موردنظر است درحالیکه در ترغیب یک کنش دو سویه مطرح است یعنی نیازها و خواسته ها و انگیزه های مخاطب نیز درنظر گرفته می شود. ( نوشتن کتاب یک کنش یک سویه است ) در اقناع ، پذیرش در مخاطب ایجاد می شود.


با سپاسی بیکران

رسانه تبلیغاتی آگهی90



آگهی



نظر خود را ارسال کنید




[نظر شما پس از تایید مدیر نمایش داده می شود.]

نماد اعتماد
مارا درگوگل محبوب کنید
 
پشتیبانی آگهی90