عضویت در سایت درج آگهی بدون عضویت
تبلیغات 21 ویدیو آگهی90 کارآفرینی - افزایش فروش - پولدار شدن تبلیغات 30
جستجوی پیشرفته
اطلاعات مطلب

کد مطلب: 21330


تعداد بازدید: 19954


تاریخ انتشار: 1395/05/11


دسته بندی:لیست آموزش


دسته بندی نیازمندی ها
تعرفه آگهی ویژه
کانال تلگرام آگهی90
به پرداخت,آگهی90
مسابقه
rss feed

آمار کل بازدید

AmazingCounters.com

Powered by Agahi90.iR 
2017
شما اینجا هستید: آگهی نود » مطالب سایت » آموزش » لیست آموزش » نمایش مطلب

تاثیر تبلیغات بر کودکان

تاثیر تبلیغات بر کودکان

1395/05/11 - دوران كودكي و نوجواني از مهمترين دوران رشد انسان است و شخصيت افراد در اين دوران شكل مي گيرد. اين باور به طورگسترده اي در علوم رفتاري پذيرفته شده كه تجربه هاي دوران كودكي




تاثیر تبلیغات بر کودکان


دوران كودكي و نوجواني از مهمترين دوران رشد انسان است و شخصيت افراد در اين دوران شكل مي گيرد. اين باور به طورگسترده اي در علوم رفتاري پذيرفته شده كه تجربه هاي دوران كودكي، بالاترين اهميت را در شكل گيري الگوهاي شناخت و رفتار فرد در ابعاد گوناگون زندگي آينده اش دارد كه يك بعد آن، رفتار خريد است. واضح است كه كودكان در سنين پايين تبديل به مصرف كننده مي شوند و طيف متنوعي از عوامل اثرگذار و تجربه هاي شخصي شان، عادت هاي مصرفي آنها را شكل مي دهد. 

کودکان


انتخاب و خريد يك محصول را نبايد تنها به عنوان روندي پنداشت كه در آن كودك يك كالا را از ميان كالاهاي به نمايش گذاشته شده مي خرد. در نظر گرفتن كودك به عنوان يك مصرف كننده، يعني توجه به او زماني كه فعالانه در فرايندها و فعاليت هاي مرتبط با خريد، مصرف و تصميم گيري مشاركت مي كند.


با بررسي رفتار خريد كودك، اين امكان فراهم مي آيد كه حتي به ارزش ها و نگرش هاي او نيز پي برده شود؛ چراكه او نيز همانند يك فرد بزرگسال با كالايي كه مصرف مي كند، فعالانه و آگاهانه تلاش در خلق و حفظ هويتش دارد، تا حس هويت چه كسي بودن را به واسطه ي آنچه مصرف مي كند به نمايش بگذارد. به بيان بهتر، رفتار خريد كودك، نمود خارجي عواملي است كه در شكل دهي اين رفتار اثرگذار بوده و با مطالعه ي آنها، مي توان باورهاي كودكان را درك كرد و به علت هاي انتخاب شان پي برد. اين عوامل اثرگذار را ميتوان به سه دسته ي كلی: محصول، عوامل محيطي و عوامل فردي تقسيم كرد. اين عوامل در ابتدا متمركز بر سطح آگاهي كودكان در مورد مسائل مربوط به خريد و تصميم گيري شان بوده و در مراحل بعدي بر افزايش مهارت هاي مصرفي كودكان اثر مي گذارند.

کودکان و تبلیغات


یکی از مهم ترین عوامل که بر شکل گیری و تداوم الگوهای مصرف و بویژه انتخاب مواد غذایی از سوی کودکان تأثیر دارد، عوامل محیطی و از میان عوامل محیطی آگاهی های تبلیغاتی است. کودکان امروز در محیطی زندگی می کنند که آکنده از محرک های رسانه ای است. تماشای تلویزیون از سنین اولیه کودکی آغاز می شود؛ کودکان دو تا چهار ساله در طول شبانه روز 2 ساعت تلویزیون تماشا می کنند. این میزان در دوران تحصیلات ابتدایی تا سه و نیم ساعت افزایش می یابد و سپس در دوران نوجوانی به سه ساعت می رسد و در تمام این مدت کودک در تیر رس تبلیغات رسانه ای است و بدون شک تحت تأثیر این تبلیغات قرار می گیرد.

چرا


 این تبلیغات در بسیاری از مواقع با عادات و رفتارهای نادرست تغذیه ای – بهداشتی همراه است و در نهایت عوارض بسیار بدی را بر رشد و همچنین سلامت جسمی کودکان می گذارد. بنابراین توجه به تأثیرات ناشی از رسانه ها بر مصرف کودکان به عنوان یک مسئله اجتماعی مهم دارای اهمیت است و باید به آن توجه نمود. 

والدین باید توجه داشته باشند که دیدن هرگونه تبلیغات برای کودکان میتواند اثرات مخربی داشته باشد.

با سپاسی بیکران
رسانه تبلیغاتی آگهی90



آگهی



نظر خود را ارسال کنید




[نظر شما پس از تایید مدیر نمایش داده می شود.]

نماد اعتماد
مارا درگوگل محبوب کنید
 
پشتیبانی آگهی90