عضویت در سایت درج آگهی بدون عضویت
تبلیغات 21 ویدیو آگهی90 تبلیغات 30 کارآفرینی - افزایش فروش - پولدار شدن
جستجوی پیشرفته
اطلاعات مطلب

کد مطلب: 21327


تعداد بازدید: 20067


تاریخ انتشار: 1395/05/10


دسته بندی:لیست آموزش


دسته بندی نیازمندی ها
تعرفه آگهی ویژه
کانال تلگرام آگهی90
به پرداخت,آگهی90
مسابقه
rss feed

آمار کل بازدید

AmazingCounters.com

Powered by Agahi90.iR 
2017
شما اینجا هستید: آگهی نود » مطالب سایت » آموزش » لیست آموزش » نمایش مطلب

استراتژی مدیریت برند

استراتژی مدیریت برند

1395/05/10 - در دیدگاههای قدیمی، برند، یک نام، عبارت یا اصطلاح، نشانه، علامت، نماد، طرح و یا ترکیبی از آنها که هدف



استراتژی مدیریت برند


نام تجاری "برند"  Brand  ایجاد ارتباطات یکپارچه و مؤثر در راستای ایجاد تصویر ذهنی خوب و ماندگار از برند در یک بنگاه اقتصادی، با بهینه سازی تخصص دورن سازمانی شرکای تجاری خویش و مدیریت پروژه های نوآوری، در توسعه بازار و محصولات می باشد.

برند

تعریف برند :
در دیدگاههای قدیمی، برند، یک نام، عبارت یا اصطلاح، نشانه، علامت، نماد، طرح و یا ترکیبی از آنها که هدف آن معرفی کالا یا خدمتی است که فروشنده عرضه می کند و بدین وسیله محصولات خود را از محصولات شرکت رقیب متمایز می سازد.


دیوید آکر می گوید : نام و نشان تجاری، سمبلی است که با تعداد زیادی دارایی و تعهد ذهنی پیوند خورده است و هدف آن شناسایی و تمایز محصولات است.


اهمیت و ارزش نام تجاری 
نام و علامت تجاری یک شرکت در شمار با ارزش ترین دارایی یک شرکت می باشد.
رشد سهم بازار کلید دستیابی به سود آوری است و مدیریت نام های تجاری راه دستیابی به بیش ترین سهم بازار است.به همین دلیل سرمایه گذاری بر روی نام های تجاری، از اولیت استراتژیک سازمان به شمار می آید. ارزش یک نام تجاری در واقع ارزش افزوده ای است که یک نام تجاری به یک محصول می دهد. ارزش ویژه یک نام تجاری به کثرت مشتریان کاملاً رضایتمند، وفادار و طرفدار آن نام تجاری بستگی دارد. این نوع مشتریان حاضرند بهای بیشتری را برای خرید یک برند خاص پرداخت نمایند.


نقش نام تجاری در توسعه بازار 
نام های تجاری قدرتمند، بر بیشترین سهم بازار تسلط دارند.
نام های تجاری قدرتمند، راه توسعه شرکت در بازار های جدید می گشایند.
نام های تجاری قدرتمند، نقدینگی سازمان را افزایش می دهند.
نام های تجاری قدرتمند، مانع ورود رقبای جدید بازار هستند.
نام های تجاری قدرتمند، قادرند در برابر امواج تحولات و شکست در بازار به مقابله برخیزند.
نام های تجاری قدرتمند، از سطح وفاداری عمیق مصرف کنندگان برخوردارند.
نام های تجاری قدرتمند، اعتماد مشتریان خود را جلب می کنند.
نام های تجرای قدرتمند، شکل گیری نوآوری در سازمان ها را تحریک می کنند.


مراحل تدوین مدیریت برند
مرحله اول : استراتژی برند 
شناخت فرصت های جدید یا نهفته بازار سپس ایجاد سیستم معماری شفاف، مرحله ایجاد جایگاه برند در بازار برای اثرات کوتاه مدت و ارزش بلند مدت اجرا خواهد شد به طوری که ارتباط منطقی بین برندها و دیگر محصولات در طول زمان و با گسترش سازمان، همواره حفظ شود.

آگهی90


تحقیقات و پژوهش بازاریابی (Marketing Research) 
بررسی شرایط محیطی بازار در ایران و بررسی بازار مصرف (محیط درون سازمانی و بیرون سازمان) 
مشاهدات بازار و شناسایی عرضه کنندگان بازار
تحلیل رفتار مصرف کننده 
الگوی مصرف گروه هدف 
نگرش و سبک زندگی و عقاید مصرف کنندگان گروه هدف 
بررسی رسانه های مورد استفاده گروه هدف 
انتخاب گروه هدف (Target Group) 
ویژگی های جمعیتی گروه هدف 
تعیین بنا و ساختمان برند (Brand structure)
با شفاف شدن معماری برند می توان تصویر دقیقی از رشد برند در آینده و ضرورت ایجاد برندهای بعدی و یا زیر برندها ایجاد نمود و از تردید در تصمیم گیری ها پرهیز کرد.


ایجاد جایگاه برند (Brand Positioning) 
ایجاد جایگاه برند حساس ترین و مهمترین بخش از استراتژی برند است و تعریف شخصیت برند و محصول به همراه کلیه ویژگی های آن و آنچه می خواهیم از جایگاه برند در ذهن مخاطب ایجاد شود و ما را از رقبا متمایز نماید در این بخش شفاف شده و به بیانیه جایگاه تبدیل می شود.
بیانیه جایگاه برند (positioning statement)
نهادینه کردن جایگاه برند دورن سازمان (internal Brand Alignment
طراحی یکپارچه برند (corporate design)
نام گذاری و هویت کلامی (Naming &Verbal identity)
حفاظت از برند (Brand protection )

مرحله دوم : برند سازی (Brand lnnovations)
نوآوری های برند 
نوآوری های محصول
تغییرات کیفی و فرمولاسیون محصول براساس مطالعات بازاریابی 
طراحی محصول و بسته بندی
تعیین جایگاه قیمت 
تعیین تنوع محصولات 

آموزش نیروهای فروش 
ابزارهای پیشبرد فروش 
راه کارهای بازار (Retail solutions)
تحقیقات میدانی و مشاهدات خرده فروشی ها 
برنامه ریزی جغرافیایی عرضه کالا


پشتیبانی از مراکز توزیع کالا و فروشگاهها 
ارتقای چیدمان و فراوانی کالا در بازار خرده فروشی 
تعیین اولویت ها و سهم کانال های فروش 
ارتباطات برند (Brand communication)

جالب


مدیریت برند ترکیبی از نظم و هنر است. ما قادر به تولید و ایجاد ابزار های ارتباطات بازاریابی برای ایجاد برند با کارایی بیشتر و با ارزش تر هستیم. از آنجایی که برند، محصول را برای گروه خاصی از مصرف کنندگان تشریح می کند، هر نوع ارتباط در این راستا می بایست براساس استراتژی برند و گروه مخاطب پایه ریزی شود.


تبلیغات غیر رسانه ای (BTL) :
تهیه و چاپ نسخه های اطلع رسانی، ابزارهای بصری نقاط عرضه کالا، نمونه گیری کالا، فعال سازی بازار و اسپانسر تبلیغاتی در این بخش برنامه ریزی می شود.


روابط عمومی (Public Releations) :
مهندسی افکار عمومی، خبرسازی موج آفرینی 
ایجاد خبرنامه داخلی، نشریه و یا مجله ویژه شرکت 
حضور در نمایشگاه ها 
تهیه و انتشار خبر، مصاحبه ها، آگهی و اطلاعیه 
برگزاری سمینار و انجام تشریفات 
برنامه ریزی روزهای ویژه و رویدادها 



تبلیغات رسانه ای (ATL) :
تبلیغات نیرومندترین ابزار آگاهی بخش در شناساندن برند یک شرکت، کالا، خدمت، یا اندیشه و دیدگاه می باشد. تبلیغات هنگامی به خوبی کارساز است که محدود به بازار هدف باشد.


با سپاسی بیکران
رسانه تبلیغاتی آگهی90


آگهی



نظر خود را ارسال کنید




[نظر شما پس از تایید مدیر نمایش داده می شود.]

نماد اعتماد
مارا درگوگل محبوب کنید
 
پشتیبانی آگهی90