10 ترفند جالب خلاقیت در فروش و بازاریابی (2024)

10 ترفند جالب خلاقیت در فروش و بازاریابی (2024)

بازدید: 2007    انتشار: 1402/11/26    کد مطلب: 18784    دسته بندی: لیست آموزش
10 ترفند جالب خلاقیت در فروش و بازاریابی (2023)


میل به خرید اغلب برخاسته از تصمیمی نیمه آگاهانه است. در حقیقت 80 درصد اینگونه تصمیمات نیمه آگاهانه است. دانستن دلایل ناآگاهانه ای که مردم به واسطه آن خرید می کنند و استفاده درست و سودمند از این اطلاعات به یک فروش فوق العاده حتی فراتر از حد تصور فروشنده کمک خواهد کرد.مثلا باتغییر کلمات در یکی آگهی می توان بازده را دو برابر کرد. اینگونه ابزارهای روانشناسی محرک ترین عاملی است که یک فروشنده یا واسطه می تواند از آن برای فروش استفاده کند.

اینگونه روش ها در عین حال که بسیار دقیق و مطمئن اند، می توانند گاهی خلاف انتظار ما عمل کنند. در این قسمت مثال هایی ارائه شده که در صورت درست عمل کردن می توانند فروش را افزایش دهند. راهکارهایی هستند که اگر کسی محصولی را خریداری نکند، در او نوعی احساس گناه به وجود خواهد آمد. برای مثال شما یکسری اطلاعات فروش به علاوه یکسری محصولات رایگان دریافت می کنید. مطمئنا از محصولات رایگان استفاده خواهید کرد و سپس برای این که احساس گناه نکنید، در خواستی هم برای یک سری محصول دیگر به همراه هزینه آن برای شرکت مزبور خواهید .

فرستاد. بسیاری از شرکت های در حال رشد از این راهکارها بهره می برند. از این به اصطلاح "احساس گناه" در تمامی زمینه های تبلیغاتی مثل تلویزیون و روزنامه می توان استفاده کرد یکی دیگر از راهکارها را می توان به اصطلاح القای رضایتمندی نامید. این روش را با روش های قدیمی اشتباه نگیرید که در آنها مثلا گفته می شود اگر در 30 روز از محصول راضی نبودید می توانید آن را پس دهید . القای رضایتمندی روشی متفاوت است. 

برای مثال در یک اشتراک به جای اینکه گفته شود : 

< اگر از اشتراک خود راضی نبودید مابقی را به شما استرداد خواهیم نمود. >

این طور بگوییم: 

< اگر در هر زمان از اشتراک خود راضی نبودید به ما اطلاع دهید و تمام مبلغ اشتراک خود را استرداد کنید، حتی اگر قبل از آخرین شماره تصمیم به این کار گرفتید. >

در حقیقت شما به مشتری خود القا می کنید که مطمئنا از اشتراک راضی خواهید بود. این 
کار به خواننده نوعی احساس برتری و اطمینان می دهد و باعث می گردد که در خود نوعی رضایت محض را احساس کند. در موثر بودن اینگونه روش ها شک نکنید. در بسیاری از مواقع با جابه جایی جملات می توانید رضایت مندی را در طرف مقابل چندین برابر کنید. البته اگر به خوبی مهارت های روانشناسی رعایت نشود ممکن است نتیجه عکس حاصل شود.

فروش

به این جمله توجه کنید که ممکن است از طریقemail یا پست به دست شمابرسد: 
«کاهش وزن فوری»

با یک نگاه می توان فهمید این جمله آگهی برای تبلیغ محصولی خاص است. بیشتر مردم 
زیاد تبلیغات را نمی پسندند و اغلب آنها دوست ندارند نامه هایی را که حاوی پیام های تبلیغاتی است باز کنند .حتی اگر کالای تلبیغ شده مورد پسند آنها باشد. در این مواقع شما باید قدم به قدم ذهن افراد را ربوده و آنها را با خود همراه کنید. مثلا ابتدا کاری کنید که نامه را به عنوان نامه ای معمولی باز کنند و سپس با دقت آن را بررسی کرده و پیام شما را 
بخوانند. بهتر است پیام شما طوری نباشد که بیننده یا خواننده با یک نگاه متوجه تبلیغاتی بودن آن شود، بلکه باید حس کنجکاوی او برانگیخته شود. وقتی خود کنجکاو شود تا آخر پیام همراه شما خواهد بود. پس در هر وضعیت فروش که هستید همیشه به یاد داشته باشید که از راهکارهای روانشناسی برای افزایش فروش خود استفاده کنید. مطمئن باشید که به نتیجه خواهید رسید. در حالت کلی موارد زیر را حتما مد نظر قرار دهید :

فروش محصول :

سلام امروز میخوایم در مورد فروش بیشتر صحبت کنیم شاید این قسمت در ظاهر به سئو ربطی نداشته باشه ولی در باطن جزئ اصلی سئو همین قسمت هستش یعنی فروش محصول و نگه داشتن کاربر در وبسایت خب چه چیزی باعث میشه فروش شما بیشتر بشه

 محصول خوب :

شما برای مشتریان بیشتر باید محصول خوب و بهتری بفروشید میدونیم که هیچ کس سراغ محصول بد نمیاد ولی قسمت سخت تر بهتر بودن هستش یعنی وقتی ما با رقیبا رودر رو میشید باید محصول بهتر رو رو کنید تا فروشتون بیشتر بشه

 پشتیبانی:

پشتیبانی خوب باعث میشه اطمینان سازی بشه کاربری که از فروشگاه شما خرید میکنه و محصولاتی که مشکل دار هستن رو با شما در میون میزاره و شما مشکلاتش رو حل میکنید دوباره سراغ شما خواهد اومد پس سعی کنید محصولات شما پشتیبانی خوبی داشته باشه پس سعی کنید همیشه در دسترس باشید و حتی قسمتی به عنوان سوالات پر تکرار ایجاد کنید که به سوالات عمومی جواب بده


 اخلاق :

قسمت اصلی فروش این قسمت هستش اگر شما طلا و هم به نصف قیمت بفروشید اگر اخلاق نداشته باشید فروش هم نخواهید داشت چند وقت پیش خواستم از یه شرکت اینترنت پرسرعت بخرم به پشتیبانی که تماس گرفتم یه ادم بی حوصله گوشی رو برداشت که همش سعی میکرد من رو دک کنه خوب معلومه که اگر بهترین خدمات رو هم ارائه کنن من از اون شرکت خرید نمیکنم پس سعی کنید حتی اگر زوری هم شدهلبخند بزنید

رفتن به سراغ مشتری ها:

اگر فکر میکنید که میتونین یه گوشه بشینید و مشتری ها مثل سیل به سمت شما بیان پس همونجا بشینید و کاری نکنید
اگر میخواید فروش بهتری داشته باشید بهتره به سمت مشتری هاتون برید از ایمیل مارکتینگ گرفته تا نظر گذاشتن در وبلاگ های مشتریان اون ها رو به محصولاتتون معرفی کنید....

تبلیغات:

فراموش نکنید اگر دارای بهترین محصول دنیا هم که باشید اگه نتونید راه کاری برای معرفی آن محصولات پیدا کنید باید بگم شما در فروش کاری از پیش نخواهید برد.شما میتوانید در همین سایت کاملا رایگان تبلیغات خود را به تعداد بیشمار درج نمایید . کافیست در سایت ثبت نام نموده و کاملا رایگان تبلیغ نمایید.

تخفیف:

این قسمت هم مهم هستش شاید برای شما اتفاق افتاده که محصولی رو میخواستید بخرید اما سر هزار تومن تخفیف ندادن منصرف شدید پس قبل از اینکه مشتری های شما منصرف بشن هزار تومن تخفیف رو بدید اما نذارید این تخفیف بیش از حد بشود.


آگهی

آگهی

.
ثبت نام






ارسال نظر

[ نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود ]
درج آگهی رایگان

سایت آگهی90 یک شتاب دهنده تبلیغاتی میباشد که صرفا جهت نمایش آگهی ها و تبلیغات کاربران فعالیت دارد.در این سایت هیچ گونه خرید و فروش کالا وجود ندارد این سایت جهت تبلیغات کسب و کارهای مختلف , محصولات و خدمات میباشد.

اینمادSSL

تماس با ما

نظرات و پیشنهادات خود را از طریق فرم تماس با ما برای ما ارسال کنید.
ایمیل: info [@] agahi90.ir

طبق ماده 3 آیین نامه اجرایی ماده 7 قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع برعهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های ایرانی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت برای شتاب دهنده تبلیغاتی آگهی90 محفوظ است
تصویر آیکن بگراند