10 ترفند مهم بازاریابی اجتماعی در سال (2024)

10 ترفند مهم بازاریابی اجتماعی در سال (2024)

بازدید: 20699    انتشار: 1402/11/26    کد مطلب: 21293    دسته بندی: لیست آموزش

 10 ترفند مهم بازاریابی اجتماعی در سال (2023)


بازاریابی اجتماعی حوزه و قلمرو علم جدیدی است که می‌کوشد با استفاده از فنون بازاریابی تجاری، اهداف و مقاصد اجتماعی را تحقق بخشد. براساس مفهوم بازاریابی اجتماعی، مدیران بازاریابی سازمان‌ها ناگزیرند در تعیین راهبردها و خط مشی های بازاریابی خود عوامل مهمی نظیر خواسته‌های مصرف‌کنندگان و منافع جامعه در کوتاه مدت و بلندمدت را در نظر بگیرند

تبلیغات اجتماعی

1. تولید محتوای خلاق و جذاب: تولید محتوای ارزشمند، خلاق و جذاب برای جذب توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی و ایجاد ارتباط با آنها.


2. استفاده از تصاویر و ویدئو: استفاده از تصاویر و ویدئوهای جذاب و خلاقانه برای جذب توجه کاربران و افزایش شناوی برند.


3. ایجاد رقابت‌ها و جوایز: ایجاد رقابت‌ها و جوایز برای جذب توجه کاربران و افزایش تعامل آنها با برند.


4. ایجاد تجربه کاربری مثبت: ایجاد تجربه کاربری مثبت برای کاربران شبکه‌های اجتماعی و ارائه خدمات بهتر برای جذب و نگه‌داشت آنها.


5. استفاده از هشتگ: استفاده از هشتگ‌های مناسب برای جذب توجه کاربران و افزایش شناوی برند در شبکه‌های اجتماعی.


6. ایجاد ارتباط با مشتریان: ایجاد ارتباط با مشتریان و پاسخگویی به نظرات و پیام‌های آنها برای ایجاد رابطه عمیق با آنها.


7. استفاده از تبلیغات هدفمند: استفاده از تبلیغات هدفمند و بهینه‌سازی تبلیغات برای جذب مشتریان و افزایش فروش.


8. تولید محتوای تعاملی: تولید محتوای تعاملی برای جذب توجه کاربران و افزایش تعامل آنها با برند.


9. استفاده از شبکه‌های جدید: استفاده از شبکه‌های جدید و رو به رشد برای جذب توجه کاربران و افزایش شناوی برند.


10. تحلیل داده‌ها و بهینه‌سازی: تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی و بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی برای افزایش تاثیرگذاری و بازدهی برند.

فوق اجتماعی

به عبارت دیگر، تأکید بازاریابی اجتماعی تنها ارضاء نیازها و خواسته‌های افراد اجتماع از طریق فرآیند مبادله و داد و ستد نیست؛ بلکه هدف و مقصد والاتری دارد و آن تأثیرگذاری بر اعمال و رفتار افراد در اجتماع است


بازاریابی اجتماعی نخستین بار دردهه پنجاه هجری خورشیدی توسط فیلیپ کوتلر و جرالد زاتمن( Philip Kotler and Gerald Zaltman)  مطرح شد. این دو پژوهشگر متوجه شدند که همان روش هایی که در دانش بازاریابی به کار می رود تا محصولات را به مشتریان بفروشد می تواند مورد استفاده ی فعالان اجتماعی و بهداشتی قراربگیرد تا یک ایده را به مخاطب بفروشد.

در واقع تا قبل از مطرح شدن بازار یابی اجتماعی اگر متخصصان بهداشتی به این نتیجه می رسیدند که جامعه به فلان تغییر رفتار نیاز دارد برای اینکه این مهم اتفاق بیفتد بدون یک نگاه مشتری محور و از بالا به پایین به جامعه  پیام های بهداشتی می فرستادند ولی معلوم نبود که این پیام ها از جنسی باشند که جامعه طالب آن است یا اینکه اساسا پیام ها توسط مخاطب دریافت و فهمیده شود.

در دانش نوین بازاریابی اجتماعی مخاطبان به مثابه مشتریان دیده می شوند. محصول هم می تواند یک تغییر رفتار اجتماعی باشد. مثلا تغییر رفتار رانندگی در ایران، یا تغییر رفتار در زمینه مصرف دخانیات ویا تغییر رفتار در زمینه نگاهی که جامعه به توانخواهان و معلولان دارد . در همه ی این موارد بازاریابی اجتماعی می تواند به کمک ما بیاید.

بازاریابی اجتماعی یک نگاه مشتری محور دارد. در بازاریابی اجتماعی همانند بازاریابی محصولات تجاری به مولفه های ذیل توجه می شود، شایان ذکر است که در بازاریابی تجاری به این عوامل چهار پی می گویند (four Ps) ( Product, Price, Place and Promotion) .

محصول

- قیمت محصول

- توزیع محصول

- ترویج محصول

آگهی

آگهی

..
ثبت نام

با سپاسی بیکران

رسانه تبلیغاتی آگهی90





ارسال نظر

[ نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود ]
درج آگهی رایگان

سایت آگهی90 یک شتاب دهنده تبلیغاتی میباشد که صرفا جهت نمایش آگهی ها و تبلیغات کاربران فعالیت دارد.در این سایت هیچ گونه خرید و فروش کالا وجود ندارد این سایت جهت تبلیغات کسب و کارهای مختلف , محصولات و خدمات میباشد.

اینمادSSL

تماس با ما

نظرات و پیشنهادات خود را از طریق فرم تماس با ما برای ما ارسال کنید.
ایمیل: info [@] agahi90.ir

طبق ماده 3 آیین نامه اجرایی ماده 7 قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع برعهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های ایرانی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت برای شتاب دهنده تبلیغاتی آگهی90 محفوظ است
تصویر آیکن بگراند